سبک های نوین طراحی
سبک های نوین طراحی چیست؟ آیا هنوز هم سبک های گذشته می تواند جوابگو نیاز مخاطب باشد؟ سبک های نوین طراحی می تواند به اندازه گذشته مخاطبان خود را راضی نگه دارد؟ سبک های نوین طراحی به چه شکل هستند؟ سبک های نوین طراحی توسط چه کسانی خلق شده اند؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
همانطور که احتمالاً توجه کرده اید، چند سال گذشته در طراحی بر رنگ های جسورانه و شیپ ها یا شیپ های خم کننده، بر فضای گرافیک حاکم بوده است. اما در سال ۲۰۲۰ ، دنیای طراحی گرافیک احساس می کند بسیار محفوظ تر، هماهنگ و طبیعی است. این تغییر احتمالاً واکنشی به استفاده بیش از حد از برخی از روندهای طراحی گرافیک قبلی است. سبک های طراحی که فقط چند سال پیش بسیار منحصر به فرد بودند، تبدیل به یک تاکتیک معمول دیگر شده است که توسط شرکت های عظیم مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه به تعدادی از گرایش های تخصصی طراحی های روز دنیا می پردازیم. این گرایشات بر طراحی لیبل، طراحی لوگو و … تاثیر گذار است…
پالت های رنگ خاموش
در طول چند سال گذشته، ما شاهد افزایش رنگ های جسورانه در طراحی بودیم، زیرا برند ها سعی داشتند تا خود را از رقبا متمایز کنند. می بینیم که با تم های روشن، زردهای براق در کلیه روندهای طراحی سالانه گرافیک ظاهر می شوند. اما در سال ۲۰۲۰ ، خواهیم دید که طراحان و برند ها یک قدم عقب تر از آن رنگ های واضح رفته اند و به سمت پالت های رنگی خاموش تر حرکت می کنند. رنگ های خاموش با رنگ سیاه، سفید یا رنگ مکمل کمی اشباع شده اند. آنها اساساً برعکس رنگهای واضح هستند، وقتی با پس زمینه سفید کار می کنید، سعی کنید از رنگ های خاموش سبک تر و برعکس برای زمینه های سیاه استفاده کنید. این کار به جای معرفی کنتراست خشن، تضمین می کند که رنگ ها به خوبی ترکیب می شوند. علاوه بر این، می توانید از یک رنگ پس زمینه خاموش استفاده کنید تا متن یا محتوای ساده برای خواندن ساده تر شود. در هیچکدام از این گرافیک ها کمبود رنگ وجود ندارد. رنگهای اصلی مانند برخی از رنگهای مرسوم گذشته، بر گرافیک ها مسلط نیستند. این رنگ های خاموش می توانند توسط برند ها استفاده شوند تا نشان دهنده حرکت به سمت آینده باشد. به عنوان مثال، رنگهای واضح که قبلاً اپل در بازاریابی خود از آنها استفاده کرده بود و حتی رنگهای جدید آیفون، با صدای خاموش تر جایگزین شده اند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
قدم هایی برای گردش کاری بهتر در طراحی لوگو
شیپ های رنگی
برای سومین سال پیاپی، شیپ ها روند اصلی در دنیای طراحی گرافیک خواهند بود. محبوبیت ماندگار شیپ ها یکی از بزرگترین شگفتی هایی بود که من هنگام تحقیق در این زمینه به آن دست پیدا کردم. راستش را بخواهید، بعد از تور بازگشتی نوستالژیک، فکر کردم دنیا به سمت چیز جدیدی سوق می یابد.اما این گونه نبود. نکته جالب این است که به نظر می رسد هر سال طراحان شیوه های جدیدی را برای استفاده از شیپ در طراحی های خود پیدا می کنند. از فیلترهای رنگی نیز برای اضافه کردن بافت اضافی استفاده شده است، مانند این جلد گزارش سالانه:
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۲۰۲۰، گرافیک را به کجا پرتاب می کند؟ ( فصل اول )
من می دانم که به نظر می رسد ممکن است یک جمله اغراق آمیز باشد، اما اینگونه نیست! شیپ ها به جای اینکه به عنوان یک گذرگاه عبور کنند، در سراسر دنیای طراحی زندگی می کنند. ابن ابن دایتان نکته تمرکز طرح ها نیستند، در واقع به جای اینکه کانون اصلی این طرح ها باشد، شیپ ها تنها عنصر دیگر هستند که در کنار دیگر عناصر، گرافیک را بالا می برد. از شیپ ها می توان برای افزودن عمق به تصاویر پیچیده استفاده کرد، من واقعاً معتقدم که اگر سال گذشته عرضه می شد، شیپ بسیار واضح تر و رنگارنگ تر می بود. پالت رنگ نیز مانند پس زمینه ای که در روند اول دیدیم، با پس زمینه سیاه و قلم ها به خوبی ترکیب می شود. بنابراین همانطور که می بینید شیپ هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد ، اما نحوه استفاده از آنها در سال ۲۰۲۰ باید بسیار ابتکاری تر از سال های گذشته باشد.
در نهایت فراموش نکنید که سبکی که برای طراحی انتخاب می کنید چه سبکی است، قبل از شروع هر طراحی می بایست سبک خود را انتخاب کنید و سپس شروع به طراحی کنید.
بازدیدها: 164
دیدگاه ها