قدم هایی برای گردش کاری بهتر در طراحی لوگو
جالب است بدانید که شما به عنوان یک طراح لوگو وظیفه و فعالیتی بیش از طراحی کردن را به عهده دارید، من در رابطه با قدم هایی برای گردش کاری بهتر در طراحی لوگو صحبت می کنم، قدم هایی که اگر از آن ها آگاه نباشید احتمال رو به رو شدن با شکست را در پیش رو دارید. تا به حال برای شما پیش آمده است که در میانه راه مجبور به رها کردن پروژه و قطع همکاری شوید؟ مطمئنا بله برای هر طراحی این موقعیت پیش آمده است، چطور است کمی روان شناسانه وارد این موضوع شویم؟ کار ما به چیزی بیش از ایده های خلاقانه و مهارت های فنی نیاز دارد، این امر ما را مجبور می کند تا در همان زمان یک بازاریاب ، استراتژیست ، روانشناس ، فروشنده ، نمایشگر و مدیر پروژه باشیم. جمع بندی این مسئولیت ها همان قدم هایی برای گردش کاری بهتر در طراحی لوگو می باشد. برخی از این نکات مربوط به تجربیات خود من است ، برخی دیگر از تجربیات طراحان مشهور دنیا است. همه این نکات و ترفندها مورد آزمایش و اثبات قرار گرفته و برای بهبود گردش کاری شما در زمینه لوگو ارائه می شود. قطعا متوجه شده اید که در این مقاله قرار نیست به شما نحوه طراحی یک لوگوی زیبا را توضیح دهیم، قرار است وارد فرآیند ها شویم.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
لیبل های زیبا یک شبه شکل نمی گیرند
لوگو را با تحقیق شروع کنید
تحقیقات بخش اساسی هر فرآیند طراحی است. یک تحقیق کامل، چیزی فراتر از آنی که در ذهنتان است! قبل از شروع، فکر کردن در مورد نوع فعالیت،طرح، خود مشتری، رقبا و دوستان تجاری مشتری الزامی است.
توضیح گردش کاری لوگو
قطعا مشتری و یا آژانس تبلیغاتی شما را استخدام نمی کنند، بلکه روند کاری شما را استخدام میکنند، معنای این جمله است است که شما باید گردش کاری خود را در رابطه با لوگو یا هر پروژه ی دیگری، برای مشتری و یا مدیر خود به طور کامل و با دلایل منطقی شرح دهید، این کار خیال آن ها را در رابطه با شما راحت می کند، در واقع پی می برند که شما درک کافی را نسبت به پروژه دارید و این شاید کلید پیروزی برای شما در این پروژه باشد.
سوال هایی جدا از طراحی لوگو، بپرسید
قسمت روان شناسانه در این جا بیشتر ظاهر می شود، سعی کنید در ابتدای کار یک ارتباط کاملا دوستانه با مشتری برقرار کنید، اجازه دهید آن ها این طور فکر کنند که برای شما مهم هستند. این هدف با سوال کردن به نتیجه می رسد.
چه کاری انجام می دهید و چرا؟
به مشتریان خود چه قولی می دهید؟
نقطه فروش بی نظیر شما چیست؟
داستان شما چیست؟
آینده شما چیست؟
رقبای شما چه کسانی هستند؟
چه کسانی شما را دوست دارند یا ممکن است شما را دوست داشته باشند ، و چرا؟
آیا قصد دارید روی سبک زندگی مشتریان خود تأثیر بگذارید و چگونه؟
چه احساسی را می خواهید در مشتریان خود ایجاد کنید؟
فراموش نکنید که قبل از پرسیدن این سوالات به مشتری خود توضیح دهید که هدفتان از این سوال ها رسیدن به یک شناخت نسبی برای دست یابی به یک لوگوی تخصصی است. تا آن ها با اشتیاق بیشتری به شما پاسخ دهند. حتی می توانید یک برگه تست شخصیت به آن ها بدهید، این کار برای هر دو طرف جالب خواهد بود.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
بدانید که چگونه با مشتری های خلاق مقابله کنید
تا جایی که ممکن است اجازه ندهید در حین طراحی مشتری کنار شما بنشیند، این کار در ۹۹ درصد مواقع باعث شکست خواهد شد، دیدن کار در انتها خیلی جذاب تر خواهد بود. این موضوع که مشتری کنار شما بنشیند و مراحل طراحی را زیر نظر بگیرد به صورت نا خداگاه او را از طرح دلزده خواهد کرد و در نهایت آن برقی که مورد انتظار شما است در چشمان مشتری پیدا نخواهید کرد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
طرح های ارائه شده مانند آژانس تبلیغاتی
طراحی به خودی خود صحبت نمی کند. آژانس های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که سیاست کاری کاملا غلطی دارند، جایی که طراحان اجازه ندارند با مشتری ها صحبت کنند و در آنجا چندین ارائه دهنده بین شما و مشتری وجود دارد. من قبلاً بخشی از چنین سیستمی بودم. از آنجا به یک خانه نرم افزار کوچک تر فرار کردم، پیشنهاد من به شما اگر طراح هستید این است که در آژانسی فعالیت کنید که وظایف شما را به خودتان می سپارند، همچنین اگر قصد سفارش طراحی لوگو دارید به آژانسی مراجعه کنید که زمینه تعامل با طراح را برای شما فراهم می کند، آژانس تبلیغاتی آتنا در همان بدو ورودش به دنیای تبلیغات این روش را جزء قوانین آژانس قرار داد، و این موضوع گواهی بر حرفه ای بودن آن ها می باشد.
بازدیدها: 79
دیدگاه ها