تاثیر و هماهنگی: برخی از رنگ ها در کنارهم تعامل و هماهنگی خوبی برقرار می کنند و به همان اندازه تاثیر زیادی روی ذهن مخاطب اعمال می کنند و برعکس بعضی از رنگ ها در کنار هم تمام ارزش های یکدیگر را از بین برده و تاثیر منفی بر روی ذهن مخاطب می گذارند.
مفهوم و پیام رنگ: یک رنگ دارای معانی مختلف و نماد یک یا چند مفهوم است و باید در نظر گرفت که آن رنگ مهمترین صفت سازمان را به خوبی تعریف نماید. قطعا انتخاب رنگ قرمز برای یک برند تولیدکننده کولر، کار درستی نیست و رنگهایی مثل آبی و سفید مناسبترند. همچنین انتخاب رنگ صورتی برای یک شرکت مواد شیمیایی، جلوه خوبی ندارد. گاهی طیف های مختلف یک رنگ دارای معانی و مفاهیم متفاوتی خواهند بود برای مثال مشکی عموما رنگ ماتم است ولی همین مشکی اگر به حالت مشکی کربن در بیاید به یک رنگ لوکس تبدیل خواهد شد.
محبوبیت: گزینه محبوبیت یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای انتخاب رنگ است. برای مثال رنگ آبی بیشترین استفاده را در بین برند های جهان داراست و یا رنگ قرمز که تعدادی از برترین برند های جهان از آن در رنگ لوگوی خود استفاده برده و دارای محبوبیت فراوانی هستند.
در اخر باید گفت با وجود همه این موارد، در نهایت گاها احساسات و علایق شخصی صاحبان برند بر علم رنگ شناسی چیره شده و ما شاهد برند هایی هستیم که اگر آنها را دقیق مورد بازبینی قرار دهیم، ارتباطی بین رنگ و موضوع فعالیت آن برند پیدا نمی کنیم و در عین حال میبینیم که آن برند از موفقیت بسیاری هم برخوردار است و گاها حتی تعریف جدیدی به توصیفات آن رنگ اضافه می کند. نمونه این برند ها بسیار کم هستند و اما نکته مهم اینست که رنگ ها تاثیرات شگرفی بر مخاطبان و انسان ها می گذارند و حتی گاهی تنها با شنیدن نام یک رنگ یاد یک برند موفق و جهانی می افتیم.