طراحی لوگو

لوگو ترکیبی

لوگوهایی که ترکیب تصویر و نوشتار را به همراه دارند لوگوهای ترکیبی نامیده می شوند. در لوگو ترکیبی تصویری به عنوان نماد برند و نوشتار اختصاصی برای نام برند طراحی می شود حتی بسیاری از برند ها در کنار لوگو تصویر و لوگوتایپ، لوگوی ترکیبی هم طراحی میکنند و متناسب با نوع امور تبلیغاتی و گرافیکی از یکی آن ها استفاده می کنند.

لوگو تصویری / آرم

در این نوع لوگو، از نماد یا نشانه تصویری، شکل ها، المان ها و تصاویری که معرف نام، شغل، حرفه و برند مورد نظر است، استفاده میشود. لوگوهای تصویری معمولا برای شرکت ها، سازمان ها و ارگانها استفاده می شوند. این مدل لوگو اگر لوگو اصولی و حرفه ای طراحی شده باشد به راحتی در ذهن بیننده بخاطر سپرده می شود.

لوگو تایپ

لوگوهای نوشتاری شامل نام شرکت یا برند به گونه ای است که با نوعی فونت منحصر بفرد و به صورت سفارشی طراحی می شوند. به این صورت که در طراحی لوگو تایپ از فونت آماده استفاده نشده و تک تک حروف لوگو به شکلی زیبا و منحصربفرد طراحی می شود و یا با تغییر یک یا چند حرف بصورت خلاقانه مفهومی را می رساند.

3 اصل حیاتی برای داشتن یک لوگوی خوب :

تاثیر و هماهنگی: برخی از رنگ ها در کنارهم تعامل و هماهنگی خوبی برقرار می کنند و به همان اندازه تاثیر زیادی روی ذهن مخاطب اعمال می کنند و برعکس بعضی از رنگ ها در کنار هم تمام ارزش های یکدیگر را از بین برده و تاثیر منفی  بر روی ذهن مخاطب می گذارند.

مفهوم و پیام رنگ: یک رنگ دارای معانی مختلف و نماد یک یا چند مفهوم است و باید در نظر گرفت که آن رنگ مهمترین صفت سازمان را به خوبی تعریف نماید. قطعا انتخاب رنگ قرمز برای یک برند تولیدکننده کولر، کار درستی نیست و رنگ‌هایی مثل آبی و سفید مناسب‌ترند.  هم‌چنین انتخاب رنگ صورتی برای یک شرکت مواد شیمیایی، جلوه خوبی ندارد. گاهی طیف های مختلف یک رنگ دارای معانی و مفاهیم متفاوتی خواهند بود برای مثال مشکی عموما رنگ ماتم است ولی همین مشکی اگر به حالت مشکی کربن در بیاید به یک رنگ لوکس تبدیل خواهد شد.

محبوبیت: گزینه محبوبیت یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای انتخاب رنگ است. برای مثال رنگ آبی بیشترین استفاده را در بین برند های جهان داراست و یا رنگ قرمز که تعدادی از برترین برند های جهان از آن در رنگ لوگوی خود استفاده برده و دارای محبوبیت فراوانی هستند.

در اخر باید گفت با وجود همه این موارد، در نهایت گاها احساسات و علایق شخصی صاحبان برند بر علم رنگ شناسی چیره شده و ما شاهد برند هایی هستیم که اگر آنها را دقیق مورد بازبینی قرار دهیم، ارتباطی بین رنگ و موضوع فعالیت آن برند پیدا نمی کنیم و در عین حال میبینیم که آن برند از موفقیت بسیاری هم برخوردار است و گاها حتی تعریف جدیدی به توصیفات آن رنگ اضافه می کند. نمونه این برند ها بسیار کم هستند و اما نکته مهم اینست که رنگ ها تاثیرات شگرفی بر مخاطبان و انسان ها می گذارند و حتی گاهی تنها با شنیدن نام یک رنگ یاد یک برند موفق و جهانی می افتیم.

خلاقیت
50%
مهارت
80%
زیبایی
70%
پروژه های انجام شده
501
کارفرما
45
رضایت مشتریان
304

پروژه های انجام شده

آمار و ارقام پروژه ها

مفهوم رنگ آبی در طراحی لوگو

مردم به‌سرعت احساس می‌کنند رنگ آبی خوشایند و آرام‌بخش است. شاید به این دلیل که دریا و آسمان را به خاطر می‌آورند. این رنگ در میان شرکت‌های انرژی، مالی، هواپیمایی و تکنولوژی طرفداران زیادی دارد این رنگ بیان‌گر تخصص، تفکر، همبستگی، صداقت و آرامش است.

مفهوم رنگ قرمز در طراحی لوگو

برخلاف رنگ آبی آرامش‌بخش، قرمز به‌ شدت توجه و اشتها را تحریک می‌کند. برای اعلام حراج، یا ایجاد انگیزه برای خریدهای فوری این رنگ بسیار مناسب است. برای ایجاد هیجان و جلب نظر، جمله‌ی «خرید کنید»، «تخفیف ویژه» یا جملاتی اینگونه را با رنگ قرمز نمایش دهید. از این رنگ برای تحریک اشتها نیز استفاده می‌شود این رنگ بیانگر احساسات شدید، انرژی، خطر یا خشونت، حرارت و گرمی است.

مفهوم رنگ زرد در طراحی لوگو

رنگ زرد احساس جوانی و خوش‌بینی را منتقل می‌کند. باعث بالا بردن تمرکز می‌شود و درجاهایی که نیاز به جلب نظر بیننده دارد، مفید است. ارتباط بین رنگ زرد و انرژی باعث شده که از آن در شرکت‌های مربوط به انرژی استفاده کنند. رنگ زرد بی‌ثبات و خود انگیز می‌باشد، بنابراین اگر قصد نمایش ثبات و امنیت را دارید از این رنگ صرف‌نظر کنید.  این رنگ بیانگر : غذا، کنجکاوی، انرژی، گرمی، خوش بینی است.

رنگ زرد احساس جوانی و خوش‌بینی را منتقل می‌کند. باعث بالا بردن تمرکز می‌شود و درجاهایی که نیاز به جلب نظر بیننده دارد، مفید است. ارتباط بین رنگ زرد و انرژی باعث شده که از آن در شرکت‌های مربوط به انرژی استفاده کنند. رنگ زرد بی‌ثبات و خود انگیز می‌باشد، بنابراین اگر قصد نمایش ثبات و امنیت را دارید از این رنگ صرف‌نظر کنید.  این رنگ بیانگر : غذا، کنجکاوی، انرژی، گرمی، خوش بینی است.

مفهوم رنگ نارنجی در طراحی لوگو

این رنگ مخلوطی از جسارت رنگ قرمز و خوش‌بینی رنگ زرد، هر دو در نارنجی وجود دارد. این رنگ برای تحریک هیجان و شور و شوق مفید است. نارنجی نماد تفکر، خلاقیت، ایده، تفکر، جدیت، جذابیت و شجاعت است. رنگ نارنجی بدون اینکه حس پرخاشگری و تهاجم را در فرد ایجاد کند حس گرما را منتقل می‌کند. این رنگ همچنین با تغذیه و مواد غذایی سالم همراه است.. رنگ نارنجی در آگهی‌های تجاری نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مفهوم رنگ سبز در طراحی لوگو

رنگ سبز طبیعت را به یاد می‌آورد. احساس صلح، امید، اعتماد و آرامش را به همراه می اورد. این رنگ نماد ثروت، بوم‌شناسی و طبیعت می‌باشد. دیگر صنایعی که به استفاده از رنگ سبز علاقه نشان می‌دهند، صنایع غذایی، کالاهای خانگی، تکنولوژی و امور مالی هستند. سبز رنگی بسیار مناسب برای نمایش موفقیت است. سبز تیره معمولاً با مفهوم ثروت، دارایی و بانک همراه است. سبز سمبل رشد و نمو و هارمونی و سلامتی است و حس امنیت را به بیننده منتقل می‌کند. این رنگ بیانگر : فراوانی، شفا، زندگی، جوان‌سازی،رشد، طبیعت، صلح،حاصلخیزیست.

مفهوم رنگ بنفش در طراحی لوگو

نفش احساس رازآلودگی، سلطنت و یا تکبر را تحریک می‌کند. در طول تاریخ این رنگ همواره رنگ ثروت و توانگری بوده است. از بنفش در امور مالی، تکنولوژی، سلامت و محصولات زیبایی و ضد پیری استفاده می شود.رنگ بنفش بیان‌کننده مسائل مختلفی نظیر احترام، خرد و راز میباشد. بنفش تلفیقی از آبی و انرژی رنگ قرمز می‌باشد و با وفاداری همراه است. این رنگ بیانگر: سمبل قدرت، نجابت و اصالت است و با هوشمندی و خرد، شهرت، استقلال، خلاقیت، مرموز بودن و جادو همراه می‌باشد. بهتر است برای بسته بنده یا طراحی موارد لوکس از رنگ بنفش استفاده نمایید.

مفهوم رنگ مشکی در طراحی لوگو

سیاه باعث می‌شود طرح شما کامل به نظر برسد. جاویدان و همیشگی بدون مطرح‌شدن زمان، رسمی و کمی رازآلود. این رنگ انتخاب خوبی است برای فروشندگانی که محصولات لوکس دارند. رنگ مشکی به‌عنوان یک رنگ قدرتمند و براق شناخته می‌شود. به‌منظور رساندن قدرت و توانایی مورداستفاده قرار می‌گیرد و یک رنگ جدی و هوشمند می‌باشد. این رنگ نشان‌دهنده قدرت و پایداری و صلاحیت است و احساس رسمیت و بزرگی را القا می‌کند. رنگ مشکی بیانگر: هوشمندی، وقار، رسمی، قدرت، توانایی است.

مفهوم رنگ صورتی در طراحی لوگو

رنگ صورتی ، برخلاف رنگ قرمز، به‌عنوان یکی از آرام‌ترین رنگ‌ها شناخته می‌شود. درواقع این رنگ میزان عصبانیت و تهاجم را در افراد کاهش می‌دهد و فرکانس رنگی بالایی در برابر روشنفکری دارد. همچنین رنگ صورتی برای خریداران سنتی، یک رنگ جذاب می‌باشد. می‌تواند برای تفریح و علاقه باشد، اما شخصیت مؤنث آن باعث شده است استفاده به‌جز محصولات انحصاری بانوان نداشته باشد.رنگ صورتی بیانگر: خنکی، آسودگی، نرمی، آرامش و وقار است.

مفهوم رنگ قهوه‌ای در طراحی لوگو

تجربه، راحتی و پایداری با استفاده از رنگ قهوه‌ای بیان می‌شود. از رنگ قهوه‌ای برای بیان کردن راست‌گویی، دوستی و طبیعت نیز استفاده می‌شود. ماهیتی مذکر دارد و اغلب برای محصولات مربوط به زندگی در حومه شهر و خارج از خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این رنگ بیانگر: زمین، سادگی، تجربه، راحتی، پایداریست.

مفهوم رنگ خاکستری در طراحی لوگو

رنگ خاکستری نشان‌دهنده آرام و خنثی بودن می‌باشد. استفاده از این رنگ برای نشان دادن کیفیت پایین محصولات گزینه خوبی می‌باشد. ولی استفاده از آن در طراحی لوگو توصیه نمی‌شود. این رنگ بیانگر: مرگ، مالیات، کمبود انرژی، خونسردی، ، خنثی، سنین پیری می باشد.

مفهوم رنگ سفید در طراحی لوگو

سفید سمبل خوبی‌ها، پاکی، صلح، سادگی، امید، خلوص، پاک بودن و امنیت است. سفید می‌تواند نشان شروع موفقیت باشد و در تبلیغات با سردی و تمیزی همراه است. چراکه در طبیعت سفیدرنگ برف است. لوگوی سفید باید در یک زمینه رنگی استفاده شود. این رنگ به‌عنوان رنگ کمال شناخته می‌شود و حس مثبتی القا می‌کند.

مفهوم رنگ طلایی در طراحی لوگو

نگ طلایی در طراحی بیشتر برای کسب و کار های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. حتما شما هم از تاثیر رنگ در بازاریابی آگاهی کافی دارید. بنابراین با انتخاب درست رنگ سازمانی و هم چنین در طراحی لوگو می توانید در فرآیند برند سازی گام اول را به خوبی بردارید. طلایی رنگ ثروت و نمادی از لوکس بودن است. رنگ طلایی در طراحی بسیاری از خصوصیات رنگ زرد مانند گرما، حس انرژی و امید را داراست.

مفهوم رنگ نقره ای در طراحی لوگو

رنگ نقره ای به کاربر احساس پیشرفت و تکنولوژی پیشرفت، خلاقیت و جدیت را انتقال می دهد. اغلب شرکت های تولید ماشین مانند بنز و مازراتی از رنگ نقره ای استفاده می کنند. این رنگ بیانگر : سرما، ظرافت، پیچیدگی، علمی بودن، اعتبار و پرستیژ است .

عدم تحقیق کافی

با نگاه به یک لوگوی ساده شاید مرتکب این اشتباه شوید که به راحتی و به سرعت اجزای آن کنار هم قرار گرفته و طرح لوگو ساخته شده است. در حالیکه به هیچ وجه اینگونه نیست! قبل از شروع به کار طراحی انجام تحقیق و بررسی های جامع و کامل در تمام جوانب باید گام نخست باشد. در غیر این صورت طرح شما پیام خود را انتقال نداده و با مخاطب مورد نظر خود هیچ ارتباطی برقرار نخواهد کرد. برای طراحی لوگوهایی مانند اپل و نایک در عین سادگی میلیون ها دلار هزینه و زمان بسیاری صرف شده است.

کوشش بر شرح تمام جزییات در لوگو

همان طور که اشاره شد، لوگو بنا ندارد به طور سر راست تمام اطلاعات را به بیننده‌اش انتقال دهد. به خاطر داشته باشید، لوگو تنها یک لحظه دیده می شود و اساساً فرصتی برای ارائه ی تمام اطلاعات وجود ندارد. نباید تمام مشخصات را وارد آن کرد، از طرفی اگر شرکت محلش را تغییر دهد و یا زیمنه فعالیتش گسترش یابد چه اتفاقی می افتد؟ آیا ناچار به طراحی مجدد لوگو خواهد بود ؟به هر حال این اشتباه هر چند کمتر از سایر اشتباهات رایج است، ولی دیده شده است !

استفاده از چند فونت مختلف

همان طور که اشاره شد، لوگو بنا ندارد به طور سر راست تمام اطلاعات را به بیننده‌اش انتقال دهد. به خاطر داشته باشید، لوگو تنها یک لحظه دیده می شود و اساساً فرصتی برای ارائه ی تمام اطلاعات وجود ندارد. نباید تمام مشخصات را وارد آن کرد، از طرفی اگر شرکت محلش را تغییر دهد و یا زیمنه فعالیتش گسترش یابد چه اتفاقی می افتد؟ آیا ناچار به طراحی مجدد لوگو خواهد بود ؟به هر حال این اشتباه هر چند کمتر از سایر اشتباهات رایج است، ولی دیده شده است !

سمبلهای نامناسب

معمولاً استفاده‌های نامناسب از نمادها و مفاهیم تصویری به طور ناخواسته به هستی می آید و علت آن می تواند عدم آگاهی از نزاکت و نمادهای فرهنگی و دینی جامعه‌ی منظور باشد که منجر به انتقال مفهومی غیر از آن چه مدنظر طراح بوده است، می گردد. همچنین ممکن است بعضی نمادها اساساً برای بیننده فاقد مفهوم باشد

جملات طولانی در لوگو

همان طور که اشاره شد، لوگو بنا ندارد به طور سر راست تمام اطلاعات را به بیننده‌اش انتقال دهد. به خاطر داشته باشید، لوگو تنها یک لحظه دیده می شود و اساساً فرصتی برای ارائه ی تمام اطلاعات وجود ندارد. نباید تمام مشخصات را وارد آن کرد، از طرفی اگر شرکت محلش را تغییر دهد و یا زیمنه فعالیتش گسترش یابد چه اتفاقی می افتد؟ آیا ناچار به طراحی مجدد لوگو خواهد بود ؟به هر حال این اشتباه هر چند کمتر از سایر اشتباهات رایج است، ولی دیده شده است !

کپی کردن لوگو دیگران

بزرگترین اشتباه در طراحی لوگو استفاده از لوگو دیگر شرکت‌ها است. بطور مثال شما در اینترنت شرکت‌هایی که در زمینه کاری شما و در خارج از کشور فعال هستند را جستجو کرده و بجای طراحی لوگو از آرم و نشانه آنها کپی برداری می‌کنید. اگر میخواهید لوگوی شما منحصر به فرد بوده و هویت برندتان را به تصویر بکشد، از کپی کردن اجتناب کنید! چراکه با اینکار لوگوی خود و همراه با آن برند و کسب و کار خود را زیرسوال برده و تبدیل به یک نسخه کپی شده میگردید.

استفاده نادرست از رنگ ها و افکت ها

رنگ های مختلف تداعی کننده عواطف، احساسات و واکنش های مختلف در بیننده هستند. برای انتخاب رنگ مناسب باید با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشید. رنگ یک لوگو بیانگر مطالب بسیاری در مورد برند است. از به کارگیری رنگ های ناسازگار اجتناب کنید، چراکه تضاد موجود در آن مانع از درک و به یادسپاری آسان لوگو میگردد. همچنین استفاده از رنگ های متعدد نیز صحیح نیست. در واقع رنگ های متعدد و متضاد ظاهری ضعیف و غیرحرفه ای به لوگو میدهد.
همچنین نکته قابل توجه این است که یک طرح لوگوی خوب در زمینه سیاه وسفید نیز ظاهر بسیار خوبی خواهد داشت، بنابراین نیازی به استفاده از افکت های مختلف مانند سایه روشن و … ندارید. چراکه استفاده از این افکت ها حاکی از ضعف طراحی بوده و نشانگر نیاز به افکت جهت برجسته کردن طرح است که این مسئله اصلا چیز خوبی نبوده و در صورت مواجه با چنین شرایطی باید در طرح لوگوی خود تجدیدنظر نمایید.

استفاده از فونت های استاندارد یا بسیار پیچیده

یک اشتباه معمول در طراحی انواع لوگوهای ترکیبی و متنی استفاده از فونت نادرست است. از آنجاییکه فونت یک طرح تاثیر بسزایی بر درک و شناخت از یک لوگو و در حالت کلی از یک سازمان و برند دارد، فونت انتخابی با دادن اصالت و کیفیت مورد نیاز به یک برند روح و ایده آن را به تصویر میکشد. آسان ترین روش از بین ببردن ممنحصربه فردی یک لوگو استفاده از فونت های استاندارد مانند Times New Roman ، Arial ، Comic Sans و یا هر فونت استاندارد دیگر است. به کارگیری این فونت ها در طرح هر لوگویی بدترین ایده ممکن است؛ حتی زیباترین فونت استاندارد نیز اصالت و منحصربه فردی لوگوی شما را از بین خواهد برد. همچنین فونت های بسیار پیچیده نیز ارتباط با مخاطب را دشوار کرده و تصویری غیر حرفه ای از شما بر ذهن مخاطب برجای میگذارد. به خاطر داشته باشید که برخی از بهترین لوگوهای شناخته شده چقدر ساده و در عین حال پرمحتوا هستند.

طراحی لوگو توسط یک مبتدی

شما باید در همه جرئیات حرفه‌ای دیده شوید. شرکت یا تجارت‌های نوپا هزینه بالایی را برای خرید تجهیزات و استخدام افراد می‌پردازند ولی معمولا به طراحی لوگو شرکت توجه لازم را نمی‌کنند.
دلایل زیادی وجود دارند که طراحی لوگو بصورت حرفه‌ای انجام نمی‌شود:
شرکت‌ها بدنبال طراحی لوگو رایگان بوده و خود این امر مهم را انجام می‌دهند.
یکی از آشنایان که آشنایی کم یا متوسطی به طراحی گرافیکی دارد کار طراحی لوگو شرکت را بر عهده می‌گیرد.
استفاده از طراحان محلی و دفاتر خدمات کامپیوتری
طراحی لوگو به یک شرکت اینترنتی با قیمت پایین سپرده می‌شود. طراحی لوگو رایگان به‌عنوان خدمات جانبی چاپ یا طراحی سایت ارائه می‌شود. تمام موارد بالا به‌طور معمول به یک نشانه یا آرم شما را آماتور جلوه می‌دهد، که عملا چهره نامناسبی از کل مجموعه و تجارت شما به نمایش می‌گذارد.
در مقابل اگر طراحی لوگو سایت یا شرکت خود را به یک طراح حرفه‌ای بسپارید:
آرم شما متفاوت شده و براحتی در ذهن مخاطب می‌نشیند
دیگر نیازی به طراحی لوگو توسط شخص دیگر و تغییر در تمام تبلیغات و سایت خود نخواهید داشت
عمر مفید طرح شما بسیار زیاد بوده و تا چند سال نیاز به تغییر آن نخواهید داشت، آرم شما حرفه‌ای و مناسب به نظر می‌رسد.

چرا ما را انتخاب می کنید

شرکت های زیادی وجود دارند اما چرا آتنا؟

یکی از موارد ویژگی های لوگو خوب ، مد نظر قرار دادن نام تجاری محصول است . هر چند که لوگو معمولا یک شکل مصور است اما باید نام تجاری را نیز معرفی کند . به گفته آقای هارکینز هر کار طراحی که با ویژگی های نام تجاری مستقیم در ارتباط باشد می تواند به ساخت یک لوگو منحصر به فرد ختم شود . به عنوان مثال هر دو شرکت ویکی پدیا و بایت لوگو های ساده ای دارند اما در عین حال نام تجاری خود را نیز پوشش می دهند . .
  • تاثیر بر مشتری
  • منحصر به فرد
  • به کار بردن نام تجاری در لوگو
  • رنگ لوگو
  • بکارگیری نام در طراحی لوگو
  • تاثیر زمان
تماس با ما تماس بگیرید 026-32525200