وقتی نوبت به برند سازی می رسد، آنچه می بینید همان چیزی است که به دست می آورید. حداقل، در مورد مشتری های بالقوه اینگونه عمل میکند. آنها هیچ دلیلی نخواهند داشت که به یک برندی که هیجانی ندارد از لحاظ ظاهری دلبسته شوند کسب این نوع اعتماد به خود برند بستگی دارد. در برند تجاری، آنچه می بینید هویت بصری یک برند تجاری است.
هویت بصری نحوه شکل گیری ادراک و ایجاد تأثیر از طریق عناصر قابل مشاهده برند شما است. تصاویر نوعی ارتباط قدرتمند محسوب می شوند، مخصوصاً به این دلیل که با کلمات ارتباط برقرار نمی کنند. آنها در سطح اولیه و بصورت عاطفی صحبت می کنند، بنابراین قانع کننده تر بنظر می آیند. اما با داشتن قدرت ارتباطی بزرگ مسئولیت بزرگی به وجود می آید و آن این است که شما می بایست بسیار محتاط باشید که پیام اشتباهی را به مخاطبان خود ارسال نکنید.
برای اطمینان از اینکه تصاویر شما به روشی که باید ارتباط برقرار می کنند یا نه، ما این راهنما را برای همه موارد هویت بصری تهیه کرده ایم و در پایان این مقاله آماده خواهید بود تا راهنمایی ایجاد کنید که توجه مشتریان را به شما به چندین بربر افزایش دهد.
هویت بصری چیست؟
هویت بصری، کلیه تصاویر و اطلاعات گرافیکی است که بیانگراین است که برند تجاری چیست و چگونه آن را از سایر برندها متمایز می کند. به عبارت دیگر، هر آنچه مشتری از لحاظ جسمی می تواند ببیند، از لوگوگرفته تا طراحی داخلی یک فروشگاه را توصیف می کند.
غالباً، هویت بصری با ایجاد یک راهنمای سبک تجاری به اوج خود می رسد که دستورالعمل های سازگار در مورد چگونگی نشان دادن نام تجاری در هر زمان و در هر شرایطی را ارائه می دهد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: چرا رنگ های برند ها مهم هستند
هدف از هویت بصری
-برای ایجاد تأثیر احساسی بر بینندگان تا آنها را از ماهیت برند و خدمات ومحصولات ارائه شده آگاه سازد
– از طریق تجسم بصری سازگار، جنبه های مختلف کسب و کار را متحد کند
هویت بصری در مقابل هویت برند
هویت بصری با هویت برند رابطه ذاتی دارد.از یک طرف، هویت برند بیان جامعی از همه چیز است که باعث می شود نام تجاری همان چیزی باشد که هست. این شامل هویت بصری همراه با عناصر غیر بصری مانند حس برند، راهنمای ویرایش کپی، بیانیه ماموریت، ارزش های اصلی و غیره است.
در عین حال، هویت بصری یک رشته متمایز است که شامل یک فرایند تفکر و رویکرد متفاوت از هویت نام تجاری به عنوان یک کل است. اگرچه همپوشانی وجود دارد، اما معمولاً مشاغل مختلفی در هر یک وجود دارد. هویت نام تجاری توسط بازاریابان نظارت می شود و هویت بصری شامل طراحان و مدیران خلاق کنترل می شود.
به طور خلاصه، هویت برند توصیف می کند که یک برند در داخل چیست و چگونه کار می کند در حالی که هویت بصری بیان کنند ه ی یک برند در خارج.
عناصر هویت بصری
هویت بصری اساساً زبان بصری یک برند تجاری است. بدین ترتیب، عناصر منفرد آن مانند کلمات، عناصر سازنده ای هستند که به پیام رسان امکان ایجاد معنا را می دهند. در اینجا، ما به این عناصر جداگانه نگاه خواهیم کرد که با هم جمع می شوند و یک هویت بصری منسجم را تشکیل می دهند.
گرافیک
گرافیک، در متن هویت بصری، دارایی های تصویری است که ترسیم یا طراحی می شود. آنها می توانند به سادگی فرم ها و اشکال باشند، مانند یک بلوک لگو یا بطری کوکاکولا و چگونگی نشان دادن این محصولات و یا می توانند پیچیده تر باشند، مانند لوگو، آیکون ها و گزینه ها، یا حتی تصاویر یا انیمیشن های در مقیاس کامل.
تایپوگرافی
تایپوگرافی شکل یا طرحی از متنی است که در برند تجاری خود استفاده می کنید. انواع مختلفی از قلم ها وجود دارد و هرکدام می توانند تأثیر متفاوتی بر روی بیننده داشته باشند، از جمله درجات مختلف خوانایی. برای اهداف هویت بصری، می توانیدعلامت کلمه را به لوگو خود، یک فونت را عنوان و یک فونت را برای کپی متن (که باید خواناتر باشد) در نظر بگیرید.
پالت رنگ
رنگ برای شناسایی برند از طریق طراحی (بیشتر از سه رنگ توصیه نمی شود) با رنگ، سایه و رنگ بسیار خاص استفاده می شود. این بدان معنی است که برندها فقط از رنگ قرمز یا سبزاستفاده نمی کنند. در صورت استفاده صحیح، رنگ ها می توانند قدرتمندترین پاسخ های احساسی را در بیننده ایجاد کنند.
اگرچه پالت رنگ اغلب با لوگو آغاز می شود، اما این رنگ ها باید قابلیت استفاده مجدد برای همه مواد را داشته باشند. طراحان معمولاً باید یک رنگ اصلی (رنگ اصلی برای برند)، یک رنگ ثانویه (برای استفاده در پس زمینه) و یک رنگ بصورت جایگزین (برای تضاد) اختصاص دهند. به خاطر داشته باشید که عدم وجود رنگهایی مانند سیاه و سفید، یک انتخاب کاملاً معتبربه حساب می آید.
تصویرسازی
تصاویرعکاسی شده، محتوای ویدئویی و همچنین سخنگویانی که به عنوان تصویرزنده برند در تبلیغات عمل می کنند، شامل تصویر سازی می شوند. وقتی نوبت به هویت بصری می رسد، طراحان فقط باید آن دسته از تصاویری را که شامل نمایشی ترین شخصیت برند و از همه مهمتر مشتریان می شوند راتصحیح کنند.
تصاویر عنصری است که بیشترین ارتباط را با مخاطبان هدف دارد زیرا افراد با چهره همدردی می کنند و به طور طبیعی می خواهند خود را در برندهای مصرفی منعکس کنند. به این معنی که، به عنوان مثال، ایجاد دستورالعمل در مورد اینکه آیا هر تصویر درسهام یا فیلم استفاده شده باید درشرکت های بزرگ یا در معرض دید افراد روزمره قرار بگیرند، بسته به اینکه تصاویر شما به چه کسی صحبت می کند، مورد بررسی قرار بگیرد.
دارایی های برند از لحاظ فیزیکی
دارایی های فیزیکی برند اشیای مادی هستند که به هویت بصری یک برند تجاری کمک می کنند. به طور دقیق، این ممکن است در مورد برندهایی که حضور فیزیکی ندارند اعمال شود و ماهیت این دارایی ها حتی در مشاغل مختلف نیز متفاوت خواهد بود. اما از آنجا که این عنصر مهم هویت بصری برای برندهای فیزیکی نمود بیشتری دارد، ارزشمند است که آن را جدی تر بگیرید.
دارایی های فیزیکی می تواند شامل چیدمان و طراحی یک فروشگاه باشد (به چگونگی شکل ظاهری همه فروشگاه های اپل با فضای داخلی سفید و ویترین فروشگاه های شیشه ای فکر کنید)، لباس فرم هایی که کارمندان مشتری به تن می کنند و چیدمان کارد و چنگال و سفره هایی که در رستوران ها استفاده می شود. همه اینها، یک پیام به مصرف کنندگان می دهند.
چگونه طراحی گرافیک از هویت بصری استفاده می کند؟
طراحی گرافیکی فرایندی است که عناصر بصری را گرفته و آنها را به یک هویت بصری منسجم تبدیل می کند. موارد زیر موارد متداولی است که در آن یک برند بصری خلق می شود، که در آن طراحی گرافیک به عنوان یک نقشه راه را برای سازگار نگه داشتن آنها و همچنین زیبایی باز می کند.
دارایی های مثل لوگو و برند
طراحی لوگوو نام تجاری در قلب یک هویت بصری قرار دارند. یک لوگو برجسته ترین نماد برای یک برند تجاری است، وشما را از بسیاری انتخاب های گرافیکی، رنگی و تایپوگرافی آگاه می کند. این دسته همچنین شامل موارد شناسایی مانند کارتهای بازرگانی، سربرگها ورسانه های اجتماعی وتصاویر روی جلد است که هدف اصلی آنها تمایز برند شما است.
تجارت و تبلیغات
تبلیغات جایی است که مشاغل از تصاویر بصری خود برای جلب ارتباط فعالانه با مشتریان استفاده می کنند. این می تواند به صورت بروشور، بیلبورد، تلویزیون، مجله، بنر تبلیغاتی و موارد دیگر باشد. از آنجا که مشتری ها به ندرت به دنبال تبلیغات هستند، عناصر بصری باید برند تجاری را شناسایی کنند در حالی که برای تحت تأثیر قرار دادن، سرگرمی و ترغیب بینندگان، مسافت بیشتری را طی می کنند.
این بروشور دیجیتالی توسط تری بوگارد هویت بصری را با استفاده از رنگها و اشکال برنددار اجرا می کند
طراحی وب و دیجیتال
طراحی دیجیتال فضایی است که مصرف کنندگان می توانند مستقیماً با هویت بصری شما ارتباط برقرار کنند. عناصر هویت بصری در اینجا اغلب از طریق تصاویر قهرمانان یا وب سایت، طرح های رنگی رابط، محتوای رسانه های اجتماعی، انیمیشن ها، آیکون ها، دکمه ها و موارد دیگر بیان می شوند. از آنجا که ابزارهای دیجیتالی برای استفاده ساخته شده اند، هویت بصری در اینجا باید بدون سر و صدا کاربر را در جهت انجام وظیفه خود یاری کند.
این طراحی وب از ایجاد توازن در تصاویر جسورانه و فضای سفید استفاده کرده است
شاید این مطلب را نیز بپسندید: برندسازی محصولات : به محصول خود کمک کنید تا دربین مردم برجسته شوند
چگونه یک هویت بصری برجسته طراحی کنیم؟
هویت برند خود را مشخص کنید
هویت برند شما باید تصاویر را هدایت کند. از این گذشته، اهداف تصویری شما بیانگر این است که شما چه کسی هستید، بنابراین منطقی است که ابتدا بفهمید که به چه چیزی علاقه دارید.
در حالی که لازم نیست همه جنبه های تجاری خود را مشخص کنید (همانطور که برندها می توانند و باید با گذشت زمان پیشرفت کنند)، در مورد اصول استراتژی برند خود تصمیم بگیرید: بیانیه ماموریت شما چیست؟ ارزشهای اصلی شما چیست؟ برند شما چگونه به مردم کمک می کند؟ شخص خریدار شما چه کسانی هستند؟ سبک ارتباطی شما چیست؟
نشان دادن نام تجاری خود به عنوان یک شخص می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که لباس های بصری متناسب باشد.
سوالاتی از این قبیل و بسیاری دیگر به شما کمک می کند برند تجاری خود را به عنوان یک شخصیت ببینید، اگر فردی واقعی باشد چه شکلی خواهد بود و چه صدایی خواهد داشت. دیدن برند تجاری شما بعنوان یک شخص باعث می شود تشخیص اینکه چه لباس های بصری برای آن مناسب است و چه لباس هایی هنگام ساخت هویت بصری شما بسیار راحت تربه نظر می آیند را درک کنید.
با عناصر طراحی آشنا شوید
به مانند شیمی، طراحی گرافیک با مخلوط کردن عناصر مناسب عالی به نظر می رسند.
برای ساختن یک هویت بصری متناسب با مردم، ابتدا باید با نحوه گفتار تصاویر آشنا باشید. اینجاست که طراحی گرافیک مهم می شود ودقیقاً به همین دلیل به آن ارتباط تصویری نیز گفته می شود.
بسته به نحوه اجرای آنها، در هر یک از ۶ عنصر اصلی طراحی، انجمن های داخلی وجود دارد که مشتریان ایجاد خواهند کرد و فقط تعداد معدودی برای برند خاص شما مناسب هستند. به عنوان مثال، برخی از قلم های برند ممکن است به سبک قدیمی و برخی دیگر به صورت مدرن خوانده شوند. برخی از معانی رنگ احساسات را منتقل می کنند در حالی که برخی دیگر بیانگری خنثی هستند. طراحی گرافیک در نهایت ابزاری برای بیان بصری است و ابزاری که به وجود کاربر خود قدرتمند است. اگر می دانید چگونه از آن استفاده کنید که زندگی شما را راحت کند پس هوشمند و با تجربه هستید.
یک داستان جذاب بگویید
در حالی که طراحی گرافیک برای برقراری ارتباط بصری ایده ها مفید است، این ایده ها باید گرد هم بیایند تا داستانی جذاب راجع به نام تجاری شما تعریف کنند. افراد بصری قدرت جلب توجه را دارند، اما داستان ها در قدرت درگیر کردن مردم پیشی گرفته اند. آنها ریشه اشغالگر را می خورند، شرور را مورد تحقیر قرار می دهند و بر قهرمان افتخار می کنند.
داستان های خوب ریشه در شخصیت ها و درگیری هایشان دارد. تصمیم بگیرید که قهرمان اصلی شما چه کسی است و به آنها مانعی برای غلبه بر آن بدهید.
به عنوان مثال، آرم Ezanov برای My Green Heroes را در نظر بگیرید. سایه های سبز حسی از طبیعت را منتقل می کنند و سبک هندسی برگ مانند آن (همراه با عکس آیفون) به ما نشان می دهد که این برند مربوط به فناوری است. اما این روشی است که لوگوبه صورت قائم و با انتقال رنگ از تاریکی به روشن دارد و داستان صعود رو به بالا در برابر تخریب محیط است. عکس یک مرد مدرن با اعتماد به نفس که کت و شلوار ورزشی آن، شخصیت ما را آماده می کند تا آماده عمل شود.
بیش از هر چیز، هویت بصری شما باید به محبوب ترین قانون قصه گویی پایبند باشد.
هدف سادگی است
واضح است که تعداد زیادی پیام، ایده و داستان وجود دارد که هویت بصری شما می تواند با آنها ارتباط برقرار کند. بنابراین بسیاری از گزینه ها می توانند به مثابه ی یک نعمت و یا نفرین باشند.
برای جلوگیری از سردرگمی، بهتر است هر بار روی یک پیام تمرکز کنید. مصرف کنندگان ظرف چند ثانیه اطلاعات بصری را دریافت می کنند و تا زمانی که به طور فعال به دنبال نام تجاری شما نباشند، به همان سرعت پیش می روند.
شما زمان محدودی برای ایجاد احساسات دارید، بنابراین ضروری است که در مهمترین مرحله تماشای خانه قرار بگیرید و تصاویر را در این مورد متمرکز کنید. در مورد طراحی پوستر isuk ، پیامش نوید آرامش است، که توسط هر عنصر بصری پشتیبانی می شود، برای مثال از رنگ آبی برای آرامش بخشی استفاده می شود.
سازگاری تعادل با کنتراست
با توجه به مقدار زیادی مدارک که برای برند تجاری در طول سالهای کسب و کار جمع خواهد شد، هویت بصری شما ناگزیر شامل بسیاری از قسمتهای متحرک خواهد بود. چالش این است که مطمئن شوید هر عنصر بصری، صرف نظر از هدف خاص یا محیط آن، به نظر می رسد بخشی از برند مشابه باشد. این جایی است که داشتن راهنمای سبک نام تجاری کاملا مستند می تواند بسیار مهم باشد.
چالش دیگری که با سازگاری بصری همراه است افزودن است: برندی که بیش از حد قابل پیش بینی است می تواند در پس زمینه محو شود. یکی از اصول اصلی طراحی که عناصر طراحی را از پس زمینه جدا می کند، کنتراست است. به دنبال فرصت هایی باشید تا برند بصری موجود خود را با کنتراست جدید و متنوعی تزریق کنید.
به عنوان مثال، نحوه طراحی برند تجاری goopanic برای نیپون را با یک لوگودر نظر بگیرید که چگونه برای استفاده مجدد از اشکال، رنگ ها و تایپوگرافی ادامه می یابد تا تصاویر قدیمی جدیدی ایجاد کند.
این طراحی بسته بندی توسط Mj.vass از رنگهای جسورانه هویت بصری خود که به صورت دستی و شکل های خمیده استفاده می شود، در قفسه های فروشگاه برجسته می شود.
ممکن است شما تصور کنید که هدف از یک هویت بصری همیشه مورد توجه قرار گرفتن است. از این گذشته، اگر کسی به این موضوع توجه نکند، برقراری ارتباط بصری برایش دشواربنظر می رسد.
وب سایتی را در نظر بگیرید که کاربران در تلاش برای پیمایش آن هستند یا خبرنامه ای که در آن به دنبال اطلاعات هستند. داشتن یک زمینه وب با رنگ زرد پر جنب و جوش و جذاب ممکن است با دستورالعمل های رنگ برند شما همسو باشد، اما تصور کنید که برای کاربری که سعی می کند نسخه شما را بخواند چقدر می تواند حواس او را پرت می کند. ارتباط تصویری غالباً در سطح ناخودآگاه کار می کند و شما می توانید اطمینان داشته باشید که پیام شما حتی با حداقل اجرای آن در حال عبور است.
از طرف دیگر، اگر می خواهید مثلاً کالای خود را از محصولات دیگر در همان قفسه متمایز کنید، پوشیدن هویت بصری با صدای بلند و افتخار منطقی است. مهم است که تشخیص دهید چه زمانی، زمان برجسته شدن است و چه زمانی زمان قدم برداشتن است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۱۱ برند سازگار با محیط زیست
طراحی برای رسانه
هیچ هویتی بصری در خلا وجود ندارد: به محض ایجاد هر دارایی بصری، زمان ارسال آن به دنیای واقعی یا دیجیتال فرا می رسد.
هویت بصری برای یک برند آنلاین به طور طبیعی متفاوت از یک برند آجر و مصالح ساختمانی خواهد بود، جایی که تجربیات لمسی مانند بافت و برش قالب تا حد زیادی برای مصرف کنندگان مفید خواهد بود. رسانه های مختلف حتی می توانند نحوه مواجهه عناصر بصری شما را به شدت تغییر دهند: رنگ هایی که در فضای دیجیتال روشن به نظر می رسند هنگام چاپ تیره تر می شوند.
به همین ترتیب، serif و فونت ها خوانا ترین سبک حروف چاپی در نظر گرفته می شوند، اما sans serif در صفحه رایانه خواناتر هستند. هر کجا که هویت بصری، شما را به خود سوق می دهد، مطمئن شوید که به اندازه کافی برای این کار آماده هستید.
هویت بصری خود را به تصویر بکشید
هویت بصری ابزاری قدرتمند برای روایت داستان یک برند و برقراری ارتباط با مشتریان است. از آنجا که این امر در برقراری ارتباط بسیار موثر است، پیام اشتباهی می تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد. شناخت هویت برند، خود شما را در سفر بصری راهنمایی می کند، اما بهترین راه برای اطمینان از به دست آوردن هویت بصری متناسب، کار با یک لوگوعالی و طراح برند است.
بازدیدها: 47
دیدگاه ها