این که آیا تصمیم گرفته اید از یک شرکت جدا شوید و کسب و کار خود را شروع کنید، یا در حال راه اندازی یک بازی جدید با تغییر بازی هستید، درک تأثیر رنگ بر رفتار مصرف کننده به موفقیت برند شما کمک می کند. در ادامه مقاله نحوه انتخاب رنگ مناسب برای برند همراه ما باشید.
تحقیقات نشان می دهد که حداکثر ۸۵٪ از مصرف کنندگان معتقدند که رنگ بزرگترین انگیزه در هنگام انتخاب یک محصول خاص است، در حالی که ۹۲٪ ظاهر بصری را به عنوان قانع کننده ترین عامل بازاریابی در کل تأیید می کنند.بنابراین در این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد تا تصمیم بگیرید که چگونه رنگ های مناسب را برای نام تجاری خود انتخاب کنید.
نحوه انتخاب رنگ مناسب برای برند خود
چرا رنگ های برند ها مهم هستند
واکنش مشتریان به رنگ
نمونه هایی از برندهای معروف
مرحله ۱: معنی رنگ ها را بفهمید
مرحله ۲: اصل برند تجاری خود را شناسایی کنید
مرحله ۳: به رنگ های برند رقیب نگاه کنید
مرحله ۴: یک پالت رنگی با نام تجاری ایجاد کنید
جایی که رنگ های برند شما باید ظاهر شود
ایجاد دستورالعمل های تجاری
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۱۱ برند سازگار با محیط زیست
چرا رنگ های برند ها مهم هستند
اولین برداشت از برند شما همین نکته است. این امر به ویژه در مورد برند تجاری شما صادق است زیرا احتمالاً رنگ نام تجاری شما اولین چیزی است که مشتریان می بینند. رنگ ها احساسات را به وجود می آورند، به علاوه اطلاعات خاصی را منتقل می کنند. این به مشتریان این امکان را می دهد بدون اینکه حتی بدانند محصول شما چیست، برداشت اولیه را ایجاد کنند. به زبان ساده، رنگ های برند برای کمک به مشتریان در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهند درگیر شوند یا خیر، قدرتمند هستند.
واکنش مشتریان به رنگ
تصویر توسط اندرو ریدلی از طریق Unsplash
همه ما می دانیم که رنگ قرمز با خطرو سبز با طبیعت همراه است، اما هر دو معانی و ارتباطات دیگری هم دارند.
روانشناسی رنگ، بررسی چگونگی تأثیر رنگ بر ادراک و رفتار است. این به ما امکان می دهد رنگ را بفهمیم و از آن به نفع خود استفاده کنیم، مخصوصاً وقتی صحبت از بازاریابی و نام تجاری می شود.
طبق یک مطالعه، ۶۲-۹۰٪ ارزیابی محصول فقط بر اساس رنگ انجام می گیرد، بنابراین مهم است که پالت برند خود را درست کنید.
نمونه هایی از برند های معروف
برندهایی با رنگ بندی عالی به طور تصادفی با آنها روبرو نشده اند.
به برندهایی که هر روز با آنها تماس می گیرید و اینکه رنگ در هویت بصری آنها چه نقشی دارد، فکر کنید. کوکاکولا قرمزاست. کادبری بنفش و برند اپل سیب سفید است. برندهایی مانند گوگل پلی از چندین رنگ استفاده می کنند و در هر بزرگراهی نصب شده اند.
قرمز قابل تشخیص کک به دلایل عملی ایجاد شد. طبق این برند، از اواسط دهه ۱۹۹۰، ما بشکه های خود را قرمز رنگ کردیم تا مأموران مالیات بتوانند آنها را از الکل در حین حمل و نقل تمایزدهند. در آن زمان، برای حمل مشروبات الکلی مالیات می گرفتند، اما نوشیدنی های غیر الکلی از دادن مالیات مستثنی بودند.
شایعات حاکی از آن است که بنفش سلطنتی Cadbury یا همان Pantone 2865c به عنوان ادای احترام به ملکه ویکتوریا انتخاب شده است. با بیش از ۱۰۰ سال عمر، کادبری برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ اقدام به علامت تجاری این رنگ کرد، با این حال، این یک جنگ با برند شکلات نستله آغاز شد، که معتقد بود این ماده برای تملک مشخص نیست. در سال ۲۰۰۸، کادبری علامت تجاری خود را تأمین کرد و اثبات کرد رنگ های برجسته ای دیگری برای جایگزین وجود دارند.
استیو جابز به دو دلیل رنگ سفید را انتخاب کرد. جابز که علاقه زیادی به طراحی داشت، می دانست که رنگ سفید رنگ خلوص است، و همین امر مطابق با چشم انداز او برای محصولات طراحی شده زیبا بود. دلیل دوم به دلیل رقابتی بودن این محصولات بود. در آن زمان سایه غالب مورد استفاده سازندگان کامپیوتر خاکستری بود.
گوگل قرمز، آبی و زرد را انتخاب کرده است زیرا آنها رنگ اصلی هستند، اما آنها رنگ سبز را هم اضافه کردند تا نشان دهند همیشه از قوانین پیروی نمی کنند. این پالت کودکانه باعث می شود که فناوری ترسناک تربنظر نیاید و برای شرکتی مناسب است که استفاده از آن را آسان می کند.
یک علم پشت رنگهای اصلی مک دونالد وجود دارد. قرمز باعث تحریک، افزایش ضربان قلب و در نتیجه اشتهای شما می شود. رنگ زرد با شاد بودن همراه است، به علاوه مشهودترین رنگ برای مشاهده از دور است.
همانطور که نمونه ها نشان می دهد، هیچ یک از آن رنگ ها به طور تصادفی انتخاب نشده اند. این شرکت ها برندهای شغلی باورنکردنی را ایجاد کرده اند که فقط با رنگ قابل تشخیص است. بنابراین بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید تا نام تجاری شما به یاد ماندنی و قابل شناسایی باشد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: روانشناسی رنگ ها گامی حیاتی در طراحی لوگو و برندینگ
مرحله ۱: معنی رنگ ها را بفهمید
تحقیقات زیادی در مورد تئوری رنگ انجام شده است.در اینجا یک خلاصه سریع آورده شده است:
رنگ قرمز با خطر، هیجان و انرژی همراه است. همچنین به عنوان رنگ عشق و علاقه شناخته شده است.
صورتی رنگی زنانه، احساسی و عاشقانه است. سایه های مختلف، مانند صورتی پررنگ، می توانند جوان و پررنگ باشند.
نارنجی، مانند نام آن، تازه و پر از نشاط است. همچنین خلاقانه، پرماجرا و مرتبط با مقرون به صرفه بودن است.
رنگ زرد خوش بین است. این رنگی است که با بازیگوشی و شاد بودن ارتباط دارد.
رنگ سبز طبیعی است که اغلب برای نشان دادن پایداری استفاده می شود. اما همچنین می تواند با اعتبار و ثروت همسو باشد.
آبی قابل اعتماداست. آرامش بخش یا اغلب با افسردگی همراه است.
بنفش سلطنت و ابهتدارد. می تواند معنوی و مرموز باشد.
قهوه ای خاکی و صادق است، که اغلب برای محصولات سالم ارگانیک استفاده می شود.
سفید خالص است. این سادگی و بی گناهی را منتقل می کند، اغلب با یک احساس حداقلی.
رنگ مشکی هم پیچیده و هم ظریف است. این می تواند هم رسمی و مجلل باشد و هم غم انگیز.
استفاده از چند رنگ برای گرفتن روحیه تنوع عالی است.
البته، در این طیف، مجموعه ای از رنگ های اضافی وجود دارد. رنگ های مختلفی مانند آبی یا سرمه ای نیز در داستان رنگ نقش دارند. ما بعداً در مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت اما در حال حاضر، شما باید یک ایده دقیق در مورد مناسب ترین رنگها برای برند خود داشته باشید.
مرحله ۲: اصل برند تجاری خود را شناسایی کنید
ریچارد برانسون وقتی رنگ قرمز پر جنب و جوش Virgin را انتخاب کرد، برند خود را شناسایی کرد. این امر مشتریان خود را به جسارت و اعتماد به نفس ترغیب می کرد و روشهای متمایز تجارت وی را منعکس می ساخت. بنابراین چه رنگ هایی بهتر از همه آینه شما هستند؟
در ابتدا، مشخص کنید که برند تجاری شما چیست، زیرا داشتن ایده ای روشن اهداف برند شما را آشکار می کنند وبه مخاطبان شما احساسی متفاوت را منتقل وبه بهبود بهترین رنگ ها برای انتخاب برند شما کمک می کند.
به روش های زیر برای نام تجاری خود فکر کنید:
اهداف برند: آیا می خواهید مشتریان خوشحال باشند، ثروتمند شوند و اطلاعات بیشتری کسب کنند؟
مخاطب هدف: آیا می خواهید احساس مثبت، اعتماد به نفس داشته باشند؟
ویژگی های شخصیتی: آیا برند شما سرگرم کننده ، جدی یا الهام بخش است؟
روشی که می خواهید توسط مشتریان درک شوید می تواند به کاهش رنگ بندی شما کمک کند. بنابراین اگرچه ممکن است محصول شما ارگانیک باشد که معمولا دارای رنگ قهوه ای است، اما ممکن است برند تجاری شما مربوط به بزرگداشت خوبیها باشد، در این صورت می توانید رنگ زرد خوش بینانه و هیجان انگیز را انتخاب کنید. حتی بهتر، شما می توانید هر دو رنگ قهوه ای و زرد را به عنوان بخشی از پالت رنگ برند خود انتخاب کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: چگونگی انتخاب رنگ در طراحی گرافیک به منظور خوانایی بیشتر متن
مرحله ۳: به رنگ های برند رقیب نگاه کنید
رنگ های برند باید برجسته باشند یا حداقل بلافاصله قابل تشخیص باشند. از آنجا که محصول شما اغلب در میان رقبا به صورت آنلاین یا در قفسه ظاهر می شود، نباید ظاهری یکسان داشته باشید.
در عوض، به چیزهای دیگری که برند یا محصول شما انجام می دهد، غیر از موارد واضح، فکر کنید. برای مثال کرم ضد آفتاب ممکن است در برابر آفتاب محافظت کند اما اگر به طور پایدار ساخته شود، رنگ سبز می تواند یک گزینه عالی باشد. برای جلوگیری از گم شدن درترکیبات، یک تابلوی خلق و خوی از رقبای خود ایجاد کنید تا مشخص کند چگونه می توانید خود را از آنها جدا کنید.
مرحله ۴: یک پالت رنگی با نام تجاری ایجاد کنید
بپذیریم که سایه های زیادی از رنگ آبی وجود دارد، بنابراین بیایید به رنگ ها در متن، هم به عنوان یک رنگ برند خاص و هم درون یک پالت، نگاه کنیم.
در بخش بعدی، به تکمیل این مقاله خواهیم پرداخت. خوشحال میشویم با ما همراه باشید.
بازدیدها: 96
دیدگاه ها