در مقاله قبل پارامتر های مهمی همچون چرایی مهم بودن رنگ برندها، واکنش مشتریان به رنگ، معنی رنگ ها و … را با هم بررسی کردیم. در این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد تا تصمیم بگیرید که چگونه رنگ مناسب برند را برای نام تجاری خود انتخاب کنید. در ادامه این موارد را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد :
• انواع رنگ
• جایی که رنگ های برند شما باید ظاهر شود
• ایجاد دستورالعمل های تجاری
• و در نهایت الهام از رنگها، مکتبها و جنبش های هنری
انواع رنگ (در رنگ مناسب برند)
رنگ های رنگی
این به تغییرات رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی اشاره دارد. همانطور که احتمالاً به یاد می آوری ، این سه رنگ بسته به نوع اختلاط آنها می توانند هر رنگ دیگری را ایجاد کنند.
سایه رنگ
این زمانی است که رنگ سیاه به یک رنگ اضافه و مقداری سایه به مقدار قبلی اضافه شود.
رنگ سفید
این نسخه سفیدی از سایه است که برای سبکتر شدن رنگ، رنگ سفید به آن افزوده می شود.
اشباع رنگ یا لحن آن
این زمانی است که با افزودن رنگ سیاه و سفید، رنگ از لحاظ ظاهری تغییر می یابد.
کدهای رنگی (رنگ مناسب برند)
سه کد رنگی وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که رنگهای برند شما دقیقاً تکرار می شوند، باید گفت که مهم نیست که در کجا ظاهر می شوند. شما نیازی به درک کامل این کدها ندارید اما باید بدانید که رنگ برند شما در هر قالب چیست، و به عنوان یک سری اعداد برای هر رنگ ظاهر می شود.
RGB و RGB: HEX مخفف رنگ قرمز، سبز، آبی در حالی که HEX مخفف Hexadecimal Numeral System است. این موارد عمدتا در صفحه نمایش مواردی مانند وب سایت ها و ایمیل ها یافت می شوند.
پالت برند
اکثر برندها بیش از یک رنگ دارند. اگرچه ممکن است لوگوبه رنگ آبی باشد، اما ممکن است وب سایت شامل رنگهای زرد یا سبز نیز باشد. این پالت برند نامیده می شود و مهم این است که این رنگ ها با هم هماهنگ باشند.
انتخاب یک پالت رنگ کاری دشوار است اما برای این کار نیازی به طراح ندارید. یک نقطه شروع عالی، مولد پالت رنگ کانوا است که می تواند به شما در تعریف رنگهایی که دوست دارید و همچنین اطمینان از اینکه به خوبی با یکدیگر کار می کنند، کمک کند. نکته مثبت دیگر این است که ژنراتور کدهای رنگی مورد نیاز شما را فراهم می کند.
هنگامی که تحقیق را انجام دادید، رنگ خود را پیدا کردید و یک پالت از رنگ های پشتیبانی ایجاد کردید، وقت آن است که آنها را عملی کنید. در تمام نقاط تماس خود، اطمینان حاصل کنید که رنگهای انتخاب شده شما جلوه مطلوبی متعالی دارند و به طرق مختلف کار می کنند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۱۰۰ ترکیب رنگ پر استفاده و نحوه استفاده از آنها در طراحی های شما
در اینجا برخی مکان ها وجود دارد که رنگ برند شما می تواند نشان داده شود:
- لوگو
- وب سایت و ایمیل ها
- شبکه های اجتماعی
- تبلیغات
- در فروشگاه
- لوازم التحریر
- لباس فرم کارکنان
- مناسبت ها
قبل از تعهد، رنگهای خود را در یک یا دو قالب مانند رسانه های اجتماعی یا چاپ کارت های بازرگانی آزمایش کنید.
آیا کارت ویزیت خود را می خواهید بدون اینکه از میز کار خارج شوید چاپ کنید؟
ایجاد دستورالعمل های تجاری در رنگ مناسب برند
چیزی که همه برندها باید داشته باشند، راهنمایی های مربوط به برند است. رهنمودهای برند یک کتاب قانون در مورد چگونگی ظاهر شدن نام تجاری شما است، و این برای سازگاری مهم است. ایجاد و حفظ یک هویت تجاری قوی به شما کمک می کند تا شناخته شده و به خاطر سپرده شوید.
یکی از مولفه های اصلی دستورالعمل های تجاری، ثبت سوابق رنگ برند شما است. باید این موارد را در همه قالب ها نشان دهد. برای چاپ یا پارچه، حتماً رنگ های CMYK و PMS و همچنین رنگ های دیجیتالی را به دو صورت RGB و HEX قرار دهید.
برخی موارد اضافی که می توانید در دستورالعمل های نام تجاری خود بگنجانید عبارتند از:
یک نمای کلی از برند، تاریخچه، بیانیه ماموریت و شخصیت برند شما.
صدا روشی است که با مشتری صحبت می کنید یا پیام هایی که می خواهید برقرار می کنید.
اندازه لوگو که باید در صفحه یا ایمیل نشان داده شود.
پالت رنگ PMS ، CMYK ، RGB و HEX.
تایپوگرافی یا قلم برای استفاده در ایمیل، چاپ یا وب سایت.
سبک های تصویر مانند عکس هایی که در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید.
سبک های طراحی برای مواردی مانند لوازم التحریر اداری مانند کارت ویزیت یا سربرگ.
این یک تمرین عالی است که می توانید ببینید برند شما به طور کلی چگونه به نظر می رسد، رنگ ها چگونه به هم می پیوندند و نام تجاری شما در کل صفحه یکسان است.
الهام از رنگها، مکتبها و جنبش های هنری در رنگ مناسب برند
روزگاری، هنرمندان رنگ های خود را با رنگدانه و روغن مخلوط می کردند. دستور العمل های شخصی آنها یک راز کاملاً محفوظ بود. چرا؟ وینسنت ون گوگ توضیحمی دهد :رنگ در تصویر مانند اشتیاق در زندگی است. در این مقاله، با نگاهی به بزرگترین حرکات هنری و محبوب ترین رنگهای استفاده شده در آنها، به شما الهام بخش نهایی در زمینه رنگ خواهیم داد.
رنگ ابزاری بود که به هنرمندان این امکان را می داد تا احساسات و عواطف را در نقاشی های خود تزریق کنند.
۱٫ دوره و گرایش ادو
Katsushika Hokusai هنرمند ژاپنی روش خود را در زمینه چاپ به عنوان راهی برای دیدن نیروی حیات درونی و تسخیر آن توصیف کرد. کاربرد ظریف هوکوسای از رنگ یکی از راه هایی بود که او ذات موضوعات مبتنی بر طبیعت خود را به تصویر می کشید، و در نتیجه جلوه ای زیبا و ملایم به وجود می آورد.
سعی کنید از یک پالت رنگی تک رنگ مشابه در طراحی های خود استفاده کنید تا ترکیبات نرم و دلپذیری ایجاد کنید.
۲٫ امپرسیونیسم
هنرمندان امپرسیونیست می خواستند از پیشینیان رئالیست خود جدا شوند. در عوض، آنها قصد داشتند با گرفتن اثرات زودگذر نور طبیعی، طبیعت را به تصویر بکشند. به همین دلیل، پالت های رنگ امپرسیونیست اغلب گرم و درخشان بودند.
در همین راستا، سعی کنید این نوع پالت های رنگ را برای طرح های الهام گرفته از طبیعت تطبیق دهید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: روندها و گرایش های طراحی گرافیک ارگانیک و پالت رنگی تک رنگ
۳٫ پست امپرسیونیسم
هنرمندان پست امپرسیونیست تمایل بیشتری به رنگهای روشن، کاربردهای ضخیم رنگ و فرم های هندسی داشتند، آنها آنچه را که معتقد بودند محدودیت های امپرسیونیسم است با ظرافت رد می کنند.
پالت رنگی خنک ون گوگ و تصویرگری دراماتیک از آسمان شب، در خارج از سنت رومیگ دی پرووانسای مثال درخشان تفکر پست امپرسیونیسم است.
۴٫ فاویسم
رنگهای استفاده شده در جنبش فاویسم
فاویسم از رنگهای زنده و فرم های تخت پیروی می کند.هنرمندان فاویسم از طریق رنگها تجربه و از آنها برای تعریف سوژه های خود به روشهای جسورانه و رسا استفاده می کردند، نه این که مانند آثار قبلی خود برداشتشان را ثبت کنند.
برای الهام گرفتن از پالت رنگی رسا و تحریک کننده، به سمت فاویسم گرایش پیدا کنید.
۵٫ کوبیسم
رنگهای مورد استفاده در کوبیسم
Demoiselles d’Avignon’
پابلو پیکاسو، هنرمندی که جهان را با شیوه جدیدی از نگاه به هنر آشنا کرد. هنر پیکاسو به عنوان نیای کوبیسم، پالت های رنگی احساسی و اشکال اکسپرسیونیستی را برای کشف دوباره چگونگی مشاهده هنر از ابعاد و زوایای جدید ترکیب کرد.
۶٫ سورئالیسم
رنگهای مورد استفاده در سورئالیسم
سالوادور دالی، گل رز مدیتیشن
سوررئالیسم هدفش رونمایی از اسرار ناخودآگاه و تجسم صحنه هایی هرچند ناخوشایند و غیرمنطقی با دقت عکاسی بالا بوده است.
طرح های رنگی سورئالیستی جسورانه و واقعی بودند و بیشتر به کنایه از صحنه های دور جنبش افزوده شدند.
هنر سورئالیستی الهام بخش بزرگی برای پالت های رنگی غنی است که روی زمینه های سفید ظاهر می شوند.
۷٫ هنر نوو
رنگهای استفاده شده در Art Nouveou
آلفونس موچا، بازیابی
هنرنوو هم بر معماری و هم بر هنر تأثیر گذاشت. بر اساس بازآفرینی ساختارهای طبیعی؛ گلها، گیاهان و سایر اشکال ارگانیک در هنر آن دوره ظاهر متفاوتی داشتند. برای الهام بخشیدن به پالت های رنگی خاکی و طبیعی به این رنگ ها مراجعه کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: تن های به رنگ جواهر: آمتیست، یاقوت کبود و موارد دیگر
۸٫ هنر پاپ
رنگ های مورد استفاده در هنر پاپ
اندی وارهول، مرلین
رنگ در صف اول جنبش هنری پاپ بود. از طریق هنرمندانی مانند وارهول و لیختن اشتاین رواج یافت، از رنگهای جسورانه و پر جنب و جوش برای ایجاد هنر با نگرش آزادانه استفاده شد.
و در نهایت باید دوباره یادآوری کنیم که موارد زیر را در طراحی خود حتما رعایت کنید:
• برای درک معنای رنگ ها از تئوری رنگ استفاده کنید
• مشخص کنید که برند تجاری شما چیست، و چگونه می توانید با رنگ های مربوطه همسو شوید
• رقبا را در نظر بگیرید تا ظاهری یکسان نداشته باشید
• یک پالت رنگ را در تمام نقاط تماس با نام تجاری ایجاد و آزمایش کنید
• دستورالعمل های تجاری را ایجاد تا نام تجاری شما همیشه یکسان به نظر برسد
• از مکتب ها و رنگ های مورد استفاده در جنبش های هنری مناسب با کار و طراحی خود بهره ببرید
• با وام گرفتن رنگ از این شورشیان هنری، طرح های خود را پاپ کنید
بازدیدها: 34
دیدگاه ها