طراحی لوگو نامناسب. در طراحی لوگو، موارد زیادی وجود دارد که از انجام آنها باید اجتناب کرد، از طرفی دیگر دیدن و آشنایی با این گزینه های بی اثر در عمل می تواند به شما کمک کند تا آنها را در طراحی لوگو خود استفاده نکنید. در اینجا، ما رایج ترین اشتباهاتی که در طراحی لوگو ممکن است به ضرر شما تمام شود را جمع آوری کرده ایم، بنابراین شما می دانید که به دنبال چه چیزی بگردید. اگر قبلاً در کارتات این اشتباهات را انجام داده اید، نگران نباشید زیراما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید آن را بهتر کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: روندها و گرایش های طراحی گرافیک ارگانیک و پالت رنگی تک رنگ
۱٫لوگوهای قدیمی
یک مشکل رایج در مورد طراحی لوگو نامناسب این است که آنها از تکنیک ها، تصاویر و جلوه های منسوخ استفاده می کنند. لوگوهای بالا به نظر می رسد که درچندین دهه پیش ایجاد شده اند و البته که روش خوبی بنظر نمی رسند. در دهه ۱۹۸۰ و ۹۰ جلوه هایی مانند اسکوئومورفیسم به سبک قدیمی، شیب های سه بعدی، کلیپ آرت و قلم های خاصی که بیش از حد استفاده میشد، باعث می شود که این لوگوها منسوخ و از کار افتاده به نظر برسند.
راه حل (مشکل طراحی لوگو نامناسب)
اگر با یک لوگو قدیمی روبرو هستید، بهترین راه حل این است که برای حمل و نقل آن به قرن بیست و یکم دوباره آن را طراحی کنید. مطمئنا، طراحی یکپارچه سازی با سیستم عامل می تواند بهترین گزینه پیش رو باشد.اما اگر می خواهید یک لوگو با حال و هوای یکپارچه سازی با سیستم عامل داشته باشید، این کار را هدفمند انجام دهید و فقط از عناصر طراحی قدیمی استفاده کنید که سبک آنها باز است، مانند نمای دستی که در لوگوصنوبر درزیر قرار دارد.
۲٫ خیلی دقیق (طراحی لوگو نامناسب)
این بدین معنا نیست که لوگوهای تفریحی بد هستند، این لوگوها مقیاس پذیر نیستند. برای بیلبوردهای بزرگ، نقاشی های دیواری یا بسته بندی وسایل نقلیه، نشان های دقیق در واقع عالی بنظر می رسند. اگر تنها مکان هایی بودند که می توانستید لوگوخود را نمایش دهید، لوگوهای دقیق یک امر عادی محسوب می شوند، اما این را در نظر بگیرید که لوگوشما در چه سطوحی بسیار کوچک و به سختی دیده می شود.
مشکلی که در مورد لوگوهای تفصیلی وجود دارد این است که در صفحه های کوچک مانند تلفن های هوشمند و همچنین برخی از کالاهای خاص مانند قلم ها یا حتی کارت های کسب و کار وحشتناک به نظر می رسند.
مطمئناً، لوگوهای بالا خوب به نظر می رسند و با مهارت طراحی شده اند، اما این تصاویر در مقیاس های کوچک استعداد شما را ضایع می کنند و زحمتتان را هدر می دهند، نیازی به گفتن نیست که گاهی اوقات لوگو را ناخوانا یا غیرقابل تشخیص می کنند.
راه حل (مشکل طراحی لوگو نامناسب)
اگر نمی خواهید لوگودقیق خود را کنار بگذارید، مجبور نیستید که همه دستورالعمل های خود را تغییر دهید، ولی آگاه باشید که یک گزینه کاملاً مناسب برای حل این مشکل، لوگوهای پاسخگو هستند که دارای طراحی لوگوهای متنوع برای اندازه های کوچکتراند. به عبارت دیگر، لوگودقیق خود را برای مکان های بزرگ نگه دارید، و یک لوگومتفاوت برای مکان های کوچک داشته باشید. ما این استراتژی را به طور کامل در راهنمای لوگوهای پاسخگو توضیح می دهیم.
لوگوBluffton Inn را در زیر بگیرید. معماری کلاسیک ساختمان آنها دریک نقطه فروش قوی قرار دارد و استفاده از طرح دقیق برای یک فضای روستایی عالی است. اما هنگامی که آنها نیاز به چاپ لوگوخود در فضاهای کوچک دارند، از نسخه های ویژه طراحی شده استفاده می کنند که هنوز هم به همان خوبی هستند.
۳٫ تصویر سازی بی ربط (طراحی لوگو نامناسب)
به عبارت دیگر، لوگوهای خوب، اما بد و همسابه نظر می رسند. اینها طراحی هایی بدی برای لوگو محسوب نمی شوند، بلکه برای مارک های خاص و شیک انتظارات مشتریان را برآورده نمی سازند. سه لوگوفوق العاده عالی به نظر می رسند، اما مارک های آنها را به درستی نشان نمی دهند به نظر می رسد که آنها برای شرکت های دیگری برنامه ریزی شده اند.
مهمتر از همه، لوگوشما باید نشان دهنده نام تجاری شما باشد. شما می توانید از همه اصول طراحی متخصص استفاده کنید، اما اگر چیزی را طراحی نکنید که احساس شرکت شما را درک کرده باشد، برای شناخت برند یا ایجاد وفاداری مشتری به آن موثرنخواهد بود.
راه حل
به تصویرهایی بپیوندید که مستقیماً به شرکت شما متصل هستند، یا نشان دهنده نام شرکت شما یا کارهایی است که انجام می دهد. ترفند این است که خلاق باشید. بدون ساختن لوگوهای عمومی همچنان می توانید از تصاویر آشنا و نمادین استفاده کنید.
ایگلد وود کرافت می توانست با تصاویر لوگوخود به جهات مختلفی برود مانند نجاری، مبلمان و سایر صنایع، اما آنها هوشمندانه درختی را انتخاب کردند که مستقیماً مربوط به کارهای چوبی است، اما کمی قابل تأمل و احساساتی تر از تصاویر واقعی مربوط به نجاری است.
۴٫ مبهم (طراحی لوگو نامناسب)
تاکید می کنیم که باز هم، اگر لوگوی شما خوب به نظر رسد اما در مورد برند شما چیزی برای گفتن نداشته باشد، طراحی لوگو شما بد است. یکی از اهداف لوگوها توضیح دادن این است که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید، حتی اگر کسی برای اولین بار لوگوشما را ببیند. به یاد داشته باشید که برخی از طراحی های لوگوبه خصوص بد با نام مبهم شرکت و تصاویر ظاهرا تصادفی هیچ اطلاعاتی را ارائه نمی دهند.
این لوگوهای فوق اگر فقط اندکی توضیحات بیشتر در اختیار شرکت های آنها داشته باشند، به راحتی می توانند کار کنند.
راه حل
گاهی اوقات واضح ترین راه حل بهترین راه حل است، در این مورد، فقط یک توضیح اضافه کنید.در واقع لازم نیست کل سخنرانی خود را بیان کنید،شما می توانید، با لوگوی مناسب، متن کمتری داشته باشید، اما به راحتی با اضافه کردن چند کلمه می توانید به مشتریان خود نامتان را توضیح دهید.
آرم طب داخلی Phoenix ساده و زیبا است، در حالی که از گرایش های مدرن لوگو مانند مینیمالیسم و استفاده از رنگ آبی قابل اعتماد استفاده می کند، نام تجاری برند را نشان می دهد. اما بدون توصیف، می توان به سرعت سو برداشت کرد، زیرا این بال ها می توانند برای ساختمان های یک شرکت معماری یا حتی کلیدهای پیانوبه کار روند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۱۰ ترند خلاقانه طراحی لوگو برای سال ۲۰۲۱
۵٫ طراحی لوگو با مضامین متناقض
لوگوها می توانند به ایجاد روحیه برای نام تجاری شما کمک کنند. اگر یک برند جدی برای افراد جدی هستید، می توانید از اشکال زاویه ای و رنگ های خاموش استفاده کنید تا حرفه ای تر به نظر برسید. اگر شما یک شرکت فناوری هستید که سعی در آینده گرایی دارید، می توانید از تصاویری مانند مدارهای سیم یا شبکه های اختری برای برقراری ارتباط خود بهره ببرید.
مشکل این است که موضوعات متناسب نیستند و احساس اشتباهی را برای نام تجاری خود ایجاد می کنید. آیا مردی با ظاهری ترسناک و ماسک زده می تواند بهترین طراحی لوگو برای یک سالن ورزشی باشد؟به همین ترتیب، یک کودک عصبانی ممکن است یک طلسم واقعی برای گروه کنترل خشم کودکان باشد، اما ناخواسته به عنوان پرخاشگری ظاهر شود. یک تصویر خوش آمدگویی بیشتر برای تازه واردان می تواند نتیجه بخش باشد،مانند یک کودک خوشبخت که می تواند عصبانیت خود را کنترل کند، به والدین تشویقی و بچه های آشفته را آرام کند.
راه حل
هم تصاویر و هم سبک هنری شما باید اهداف تجاری شما را انعکاس دهد. استفاده از آیکون های شناخته شده جهانی و موضوعات ترجیحی مشتری شما یک ارتباط کوتاه مدت و موثر است.
از لوگوماجراهای شگفت انگیز در فضای باز (Amazing Outdoor Adventures) در زیر استفاده کنید، که به وضوح برای دوستداران طبیعت طراحی شده است (و با توجه به طراحی توسط دوستداران طبیعت ساخته شده است). شبح ها در برابر طلوع و غروب آفتاب بهترین سبک هنری محسوب می شوند. دوستداران طبیعت هر بار که خورشید ناپدید می شود یا دوباره ظهور می کند، خیره و شگفت زده می شوند، همچنین این لوگو شنا، قایق رانی و تماشای حیوانات را برجسته می کند و پیام را با نمادهای اضافی در یک قاب گسترش می دهد با علامت هایی مانند یک پیکان، پارو قایقرانی و قطب نما.
۶٫ لوگوهای عمومی
لوگوها در مواقعی که به یادماندنی باشند بسیار موثر هستند، در حالی که لوگوهای عمومی با ماندگاری همان روندها و سبک های دیگر، نتیجه عکس دارند. کاری را که بقیه انجام می دهند انجام دهید و این احتمال وجود دارد که شخصی برند شما را با برند دیگر اشتباه بگیرد.
تفکر در پشت لوگوهای عمومی منطقی به نظر می رسد،لوگوهایی را که مردم از قبل دوست دارند را کپی کنید. به یاد داشته باشید که پس از چند ماه یا چند سال، بازار مملو از لوگوهایی می شود که همگی همان کارها را انجام می دهند و لوگوهایی که روزگاری منحصر به فرد بودند، به چیزی بیش از یک سکه تبدیل نمی شوند.
به ویژه مراقب باشید که از کلمه ی V-man ، چهره ای مبهم انسانی که به عنوان یک روش خلاقانه برای نشان دادن همه یا هر زن آغاز می شود، اجتناب کنید، زیرا در نهایت به یک کلیشه طراحی لوگوبیش از اندازه تبدیل می شود که در بازار اشباح شده است. به به همین ترتیب، استفاده از کلیپ هنری با طرح لوگوی دندان برای لوگو دندانپزشکی یا کلیپ هنری عمومی برای مشاغل املاک و مستغلات خودتان عام ترین انتخاب ممکن بنظر می رسد.
راه حل
بهترین راه برای محافظت در برابر لوگوهای عمومی، آگاهی از کاری است که دیگران انجام می دهند. راهنمای ما را در مورد لوگوهای عمومی را بررسی کنید تا بدانید کدام یک از گرایش ها بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند و می توان از آنها اجتناب کرد.
همانطور که در بالا اشاره کردیم، لوگوهای عمومی اغلب به عنوان لوگوهای خوب شروع می شوند، بنابراین شاید هنوز نخواهید همه روندها را کنار بگذارید. فقط مطمئن شوید که چیزی را که برجسته است را اضافه نموده اید.
به عنوان مثال، Headstash مانند بسیاری از مشاغل دیگر از تصاویر کوهستانی و حروف به سبک قدیمی استفاده می کند، اما آنها عناصری را برای جدا کردن آن از بقیه اضافه می کنند. ترکیب، سبک تصویرگری مورد استفاده برای کوه و ترکیب کادر بندی و جنبه های تزئینی حروف، جلوه ای بی نظیر از این لوگو را ایجاد می کند.
اما قبل از اینکه نگران جزئیات بیش از حد این لوگوباشید، Headstash از استراتژی استفاده شده در بخش اول استفاده می کند یعنی استفاده از لوگوهای مختلف برای مکان های مختلف.
۷٫ طراحی لوگو گیج کننده
مانند لوگوهایی با تصاویر نامربوط یا مضامین متناقض، لوگوهایی که از نظر زیبایی ظاهری خوب دارند، هنوز هم می توانند با تصاویر گیج کننده و غیر مرتبط، اثر خود را از دست دهند. این یک مشکل معمول در هر فعالیت هنری است. آنچه در ذهن خالق است همیشه با بیننده مواجه نمی شود.
به لوگوOn The Heavy Side نگاه کنید. آیا می دانید آنها چه می کنند؟ برجسته ترین تصویر، تجهیزات کمپینگ است، اما پس چرا این لوگوی مطرح چماق های گلف و راکت تنیس را در دست دارد؟ و با استفاده ازتوضیح، اجازه ندهید اندازه شما جلوی پیشرفتتان را بگیرد سوالات بیشتری نسبت به پاسخ آنها ایجاد می کند.
راه حل (مشکل طراحی لوگو نامناسب)
بیش از هر چیزدیگری وضوح و شفافیت را انتخاب کنید. شما می توانید از هر یک از استراتژی هایی که در بالا توصیه می کنیم استفاده کنید، مانند نمادهای آشنا، تصاویر به راحتی قابل شناسایی و توضیحات متن کوچک، اینها همیشه ایده خوبی هستند که قبل از نهایی کردن یک طرح، با یک جفت چشم تازه و پرسشگر به آن نگاه کنید.
Tactical Wealth Management تصاویر نمادین را با یک توضیح متنی ساده ترکیب می کند تا به بینندگان هر آنچه را که باید در مورد نام تجاری بدانند، بیان کند. پس از تاسیس اصول اولیه، طراح آزاد است که با برخی زمینه ها مانند رنگ، تایپوگرافی یا گرافیک، از برخی آزادی های خلاقانه استفاده کند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۸۴ اصطلاحات طراحی گرافیکی که هر طراح جدی باید بداند
۸٫ طراحی لوگو ساده و زشت
گاهی اوقات، هیچ قافیه و دلیلی در مورد اینکه چرا یک لوگو به خوبی کار نمی کند وجود ندارد، این لوگو فقط زشت است. برندهای بزرگ و کوچک تسلیم طراحی های زشت لوگومی شوند، حتی درلندن، یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان. لوگوآنها در المپیک که تقریباً درهمه جا پوشانده شده بود، ازبرچسب های زشت و نامتقارنی استفاده کرده بودند.
درباره غار مانس نیز می توان همین را گفت. بیایید برای لحظه ای افکارپلید در مورد غار انسان و تصاویر صورتی ناخوشایند از دیواره های غار را فراموش کنیم، در این شکل شما تصویریک غارنشین کاملاً خوشحال را دارید که یک پرچم نامتجانس را قالب یک لوگودر دست دارد و از هرگونه توضیحی در مورد اینکه غار مانس چیست خودداری کرده است. این لوگو از الگوی زشت و ناپسند پیروی می کند که با موجودی عجیب و غریب مانند گورکن که چیز زیادی در بیننده ایجاد نمی کند برای بیان اهداف خود استفاده کرده است.
راه حل
بر خلاف اشتباهات رایج در طراحی لوگو، هیچ راه حل متعصبانه ای وجود ندارد. تنها راه جلوگیری از لوگوهای زشت، درک اصول طراحی گرافیکی است که باعث ایجاد لوگوهای خوب می شود.
اگر می خواهید خودتان طراحی گرافیک را بیاموزید، همیشه می توانید با مقاله ما در مورد نحوه طراحی لوگو از بهترین روش ها استفاده کنید. اما اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که لوگوشما از موثرترین اصول طراحی گرافیک استفاده می کند، بهترین گزینه شما استخدام شخصی است که قلباً آن را می شناسید و به کارش اعتماد دارید.
کار با یک طراح لوگوحرفه ای می تواند همه تفاوتها را ایجاد کند. آنها بهترین روشهای طراحی و همچنین زمان استفاده از آنها را می دانند. نه تنها برای مهارت هنری آنها، بلکه برای مهارت و کسب و کار آنها نیز هزینه می کنید. فقط به یاد داشته باشید که رنگ بنفش برای مشتری ای که خواستار گنجاندن یک گربه به طریقی در لوگو خود است، و هر چیز دیگری که به عنوان لوکس بودن برجسته باشد، می تواند بهترین راه حل بنظر برسد.
شکستن قالب ها در طراحی می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر این کاربدون تجربه قبلی انجام شود. اگر نمی خواهید تسلیم اشتباهات رایج بد طراحی در لوگو خود شوید، اجتناب از دامهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم اولین قدم عالی در سفر شما به سمت طراحی عالی لوگوی شخصیتان است.اگر برای ایجاد یک لوگوبا ظاهری حرفه ای به کمک نیاز دارید، همیشه می توانید با یک طراح گرافیک باتجربه که می داند چه کاری انجام می دهند کارو مشورت کنید.
بازدیدها: 137
دیدگاه ها