باید متذکر شد که طبق نظرنسجی ها از جامعه طراحان لوگو در سراسر جهان، مشخص شده است که تغییراتی در وضعیت جوی طراحی رخ داده است. در حالی که ترندهای سال گذشته معطوف به بازآفرینی از طریق فن آوری های جدید بود، به نظر می رسد موضوع رایج در ترند لوگو ۲۰۲۱ نوآوری در محدودیت ها باشد. ممکن است سال گذشته دنیا از جهات مختلفی محدود شده باشد، اما طراحان لوگو در سال ۲۰۲۱ بدون در نظر گرفتن فشارها به کار خود ادامه می دهند.
در اینجا ۱۰ ترند برتر طراحی لوگو برای سال ۲۰۲۱ ذکر شده است:
۱٫ شیشه های رنگی
۲٫ طراحی دفاعی
۳٫ هندسه ساده
۴٫ نامه های واگرا و مختلف
۵٫ پرتره های واقعی
۶٫ تقارن بکر
۷٫ شخصیت های عجیب و غریب
۸٫ نمادگرایی مدرن
۹٫ حرکت های ساکن و ایستایی
۱۰٫طرح های مشابه رنگی
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۱۰ طرح قدرتمند لوگو با نام تجاری لوکس
در این مقاله ۵ مورد اول بررسی خواهد شد. با ما همراه باشید.
۱٫ شیشه های رنگی
طراحی لوگو، به عنوان یک اختراع نسبتاً مدرن، اغلب به دنبال پیروی از تکنیک ها و محدودیت های گذشته است. در سال ۲۰۲۱، بسیاری از طراحان لوگو در شیشه های رنگی، تصویر تاریکی را روایت می کنند.
شکستن تصاویر بصورت خرده های رنگی و یکپارچه، هنگامی که در طراحی های مدرن اعمال می شود، مفاهیم معمولی را به عرصه ی ظهور و قابل دیدن می رسانند. قدمت استفاده از شیشه های رنگی شیشه های رنگی به کلیسای قرون وسطایی با مقدسات آن می رسد. همچنین این ترند لوگو در کنار چشم اندازهای زیبای طبیعت هم مورد استفاده قرار می گیرد.
۲٫ طراحی دفاعی طراحی لوگو
همانطور که لیندون لیدر، طراح نمادین معتقد است، یک طراحی عالی از سادگی و شفافیت حاصل می شود. این دو ویژگی همان چیزی است که به طراحی لوگو اجازه می دهد هویت پیچیده یک برند را به بیننده منتقل کند. به همین دلیل است که بسیاری از ترندهای لوگو در گذشته بر روی مینیمالیسم و طراحی مسطح تمرکز کرده اند.
در حالی که طراحان لوگو در سال ۲۰۲۱ به هیچ وجه این رویکرد را رها نکرده اند، آنها به دنبال بازپس گیری برخی از ویزگی های از بین رفته در ساده سازی بیش از حاین سبکد هستند. یک ترند محبوب طراحی لوگواین بوده است که از زاویه دید ظریف استفاده کنند. طراحان با استفاده از تکنیک های اساسی طراحی مانند چشم انداز خطی، ایجاد انحنای، قادر به ایجاد توهم عمیق وسنگینی هستند بدون اینکه طرحشان پیچیده به نظر برسد.
در این روش لوگوها حالت تاکیدی دارند ، نام تجاری به معنای واقعی کلمه در صفحه خودنمایی می کند، در حالی که تکنیک های قبلی طراحی که تاکنون به طراحان کمک شایانی داشته اند، دست نخورده باقی مانده اند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: تکنیک های برتر طراحی لوگو در سال ۲۰۲۰
۳٫ هندسه ساده طراحی لوگو
اشکال، عناصر سازنده تصاویر هستند. در حالیکه اشکال بدوی مانند مثلث، مربع و دایره ها پس از ایجاد پایه و اساس، که معمولاً از رده خارج می شوند، در سادگی محض قدرت نمایی می کنند.
طراحان سال ۲۰۲۱ با لوگوهای ساخته شده از خطوط و اشکال ساده از این قدرت بهره می برند. این پایبندی دقیق به مینیمالیسم شکلی، به این لوگوها خویشتنداری محدود و محاسبه شده می بخشد، و به آنها اجازه می دهد تا آزادی را در جاهای دیگر مانند رنگ های کاملاً اشباع شده را تجربه کنند.
یکی دیگر از ویژگی های این روش این است که لایه بندی ساده می تواند تصویری توهم گونه از ساختار و عمق ایجاد کند، واز طریق زبان شکل خالص، طراحان قادر به ایجاد لوگوهایی هستند که به راحتی تجزیه می شوند، دریاد می مانند و همزمان دارای رنگ روشن هستند.
۴٫ نامه های واگرا و مختلف طراحی لوگو
علامت های کلمه ای – لوگوهایی که حول یک حروف چاپی ساخته شده اند – بعنوان علامت های ساده شهرت دارند. در حالی که آنها در این سبک نام تجاری در تمرکز لوگو قرار می گیرد و بسیار جذاب و فراگیر هستند، اما از خلاقیت کمتری برخوردارند. طراحان لوگودر سال ۲۰۲۱ هر بار یک حرف را تغییر می دهند.
به طور خاص، ما شاهد بزرگنمایی های بیشتر و بیشتر یک حرف در یک علامت کلمه هستیم. این می تواند به اندازه یک عنوان غیر رنگی بزرگ روی یک سطح ظریف باشد و یا بصورت چوب های سر به فلک کشیده شده.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: برترین مهارت های طراحان لوگو موفق
۵٫ تصویری واقعی در طراحی لوگو
این یک واقعیت کاملاً مستند است که افراد به صورت شهودی به دنبال چهره های دیگر می گردند و به همین دلیل پرتره ها برای ایجاد ارتباط عاطفی در طراحی مفید هستند. هرچه چهره ها معتبرتر و قابل تشخیص تر باشند، ارتباط آنها عمیق تر است.
به همین دلیل، طراحان بیشتر لوگوها در سال ۲۰۲۱ به عکاسی پرتره روی آورده اند که نشان دهنده نژادهای متنوع، فرهنگ ها، جنسیت ها، گروه های سنی و غیره است. در مقابل نمایش همگن که بیش از حد رسانه ها را شلوغ و درهم می کند، این روش تصور واقعی را ایجاد می کند، که به افراد کمک می کند تا در یک لحظه با یک برند ارتباط برقرار کنند. این لوگوها می توانند از پرتره های ساده و صاف شخصیتها گرفته تا تکنیک های مفصل که نقص و چین و چروک را برجسته می کنند، باشند.
بازدیدها: 35
دیدگاه ها