در مقاله قبل ۵ تا از ۱۰ ترند خلاقانه طراحی لوگو برای سال ۲۰۲۱ را بررسی کردیم، در ادامه به بررسی ۵ ترند دیگر میپردازیم که در ادامه لیست شده اند :
در اینجا ۱۰ ترند برتر طراحی لوگو برای سال ۲۰۲۱ ذکر شده است:
۶٫ تقارن بکر
۷٫ شخصیت های عجیب و غریب
۸٫ نمادگرایی مدرن
۹٫ حرکت های ساکن و ایستایی
۱۰٫طرح های مشابه رنگی
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۳۰ لوگوی سازمان های غیردولتی و خیریه ای
۶٫ تقارن بکر
تعادل یکی از اصول اساسی طراحی لوگو است و تقارن شاید افراطی ترین بیان آن باشد. نشانه های متقارن در هر طرف یکسان هستند وقتی از روبرو به آنها نگاه کنید.
طراحی متقارن یک مهارت قدرتمند است. آنها ما را به یاد ساختمانهایی می اندازند که هرچند بلند و پیچیده، به گونه ای طراحی شده اند که در برابر خود بایستند و از طریق تعادل، به تقارن کامل دست یابند.
این تقارن بکر به لوگوها این امکان را می دهد که دارای هنرهای خطی باشند که هم پیچیده و هم کاملاً مرتب احساس شوند. اگر تقارن در طراحی های هندسی معمول باشد، این ترندها بصورت دستی ترسیم می شوند. این سبک دارای یک ویژگی بسیار مهم است که لوگو ۲۰۲۱ برای مقاومت در برابر زمان ساخته می شوند.
۷٫ شخصیت های عجیب و غریب در طراحی لوگو
در حالی که طراحان لوگو، مسئولیت نمایندگی افراد واقعی را بر عهده دارند، بسیاری در سال ۲۰۲۱ با توسل به کاریکاتور و شوخ طبعی اغراق آمیز این مسئله را مطرح می کنند. ما شاهد افزایش لوگوهای بیشتربصورت مصور هستیم که مفاهیم شوخ طبعی، عجیب و غریب، از یک دکتر بازیگر موش صحرایی گرفته تا یک پیراشکی شیک پوش را ارائه می دهند.
مشاغلی که در زمینه سرگرمی فعالیت می کنند به دنبال آرامش مخاطبان خود هستند، این طراحی های عجیب و غریب باعث می شود مشتریان احساس کنند به جای برند تجاری، برای خود دوست پیدا کرده اند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: راهنمای چاپ لوگو: چگونه لوگوی خود را روی هر چیزی چاپ کنیم
۸٫ نمادگرایی مدرن
ریشه و خاستگاه لوگوها همیشه در نمادهای قدیمی بوده است از ققنوس در حال ظهوگرفته تا الهه نامیرا وچشم بینا. و یا مانند خط هیروگلیف و تصاویر نگاره های باستانی، همگی دارای یک هدف یعنی طراحی لوگو برای برقراری ارتباط از طریق شمایل نگاری ساده است.
به طور معمول، لوگوها به دنبال ایجاد زبان نمادین منحصر به فرد خود هستند، اما در سال ۲۰۲۱، طراحان قدرت نمادهای باستانی را در پیش گرفته اند. نتیجه این شده است که سبک کلاسیک را که به طور کلی شناخته می شوند را طرحهای قدیمی ادغام کرده اند به این معنی که شروع یک کار جدید جهشی ایمانی تلقی شده و این لوگوهای نمادین، نوید وحی را می دهند.
۹٫ حرکتهای ساکن و ایستایی
در سال های گذشته، شاهد محبوبیت ترن لوگوهای متحرک هستیم. در حالی که فناوری، وسیله ای برای این موفقیت های بصری چشمگیر فراهم کرده است، طراحان لوگو در سال ۲۰۲۱ خود را برای ایجاد حرکت درلوگوهای بی حرکت و ساکن به چالش می کشند.
این به معنای افزایش ردیابی حرکت، استفاده ازاشکال مایع، ذرات پاشیده و خطوط عملی و برجسته است. برای مشاغلی که به دنبال نوآوری هستند مانند برندهای فناوری ،این یکی از لوگوهای تبلیغاتی است که مطمئناً سر و صدا می کند. این سبک به مشتریان یادآوری می کند که برند تجاری فراتر از یک محصول یا خدمات می تواند عمل نماید و درواقع یک موجود زنده است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۱۰ طرح قدرتمند لوگو با نام تجاری لوکس
۱۰٫ طرح های رنگی مشابه در طراحی لوگو
با ترندهای طراحی لوگو، ما اغلب انتظار داریم که تکنیک هایی خیره کننده، انقلابی و مهیج پیدا کنیم. از طرفی دیگر، طرح های مشابه رنگی همان چیزی است که دانشجویان طراحی در واحد و تئوریهای رنگی سال اول باید بگذرانند . این اساساً به معنای هماهنگ شدن رنگهایی است که در چرخه ی رنگی مکمل یکدیگرند و نتیجه آن یک رویکرد علمی برای ایجاد هماهنگی است.
رنگ یکی از مهمترین ابزاری است که طراحان برای تأثیرگذاری بر احساسات یک بیننده دارند که در این روش تا حد زیادی به این مساله توجه شده است.
بازدیدها: 20
دیدگاه ها