برندها برای مرتبط ماندن باید تکامل یابند و لوگوها هم همین خاصیت را دارند. آنچه که در دهه ۱۹۵۰ بسیار پرتحرک، خالص و مشتاقانه بود و امروزه دارای عملکردی ضعیف است. اگر برندی بخواهد به عنوان مدرن یا پیشرفته شناخته شود، باید مرتباً لوگو خود را با استانداردهای مدرن و به روز دوباره طراحی کند.
نمونه تکاملی از لوگو با برندهای معروف
اگر می خواهید یک لوگو را دوباره طراحی کنید وراهنمایی می خواهید، در زیر ما نه نمونه تکاملی ازلوگو با برندهای معروف را ارائه می دهیم.
۱٫ شل
مدت هاست که لوگوهای واقعی در حال استفاده هستند، مثلا شرکتی به نام شل فقط توانست از یک تصویر مبهم از صدف استفاده کند که این برای جلب رضایت مصرف کنندگان کافی بود. این پوسته اصلی مربوط به سال ۱۹۰۰ است و تنها در سال ۱۹۰۴ بود که شاهد تغییر در پوسته ی اصلی این نسخه بودیم.
در اینجا شکل قطعی و رو به جلوی لوگو پوسته محبوب صدف را مشاهده می کنیم که بسیاری از ابهامات راجع به واقعی بودن شی را از بین می برد. اگرچه این کار به سبک واقع گرایانه انجام شده است، اما امروزه این نوع تصاویر با این همه جزئیات آنچنان محبوب نیستند، زیرا ساخت آنها سخت و هنگام تکرار آنها در اندازه های کوچکتر، درنمادهای گوشی های هوشمند، چیزجالبی برای عرضه ندارد.لوگو Shell امروز دارای یک سری خطوط پیشرو است که به مرکز طراحی نزدیک است، یک تکنیک طراحی باعث می شود که لوگو، و برند تجاری پویایی و فعالیت بیشتری را داشته باشد.
در سال ۱۹۴۸، شل طرح رنگی زرد و قرمز خود را معرفی کرد، که با توجه به روانشناسی رنگ و فن آوری در آن دوره، امکان چاپ برای شرکت آسانتر بود. انتخاب رنگ زرد و قرمز خیلی جالب توجهو هیجان انگیز بود،این جفت شدن رنگها معمولاً مختص صنایع غذایی است (مک دونالد، دنی و غیره). به عنوان رنگ های گرم، رنگهای زرد و قرمز هم به بیننده انرژی بیشتری می بخشند و هم باعث نشاط می شوند.لوگوی شل به کمترین حالت از استفاده از نمادها پرداخت. لبه های صاف تر، جزئیات کمتر، مطالب جسورانه تر. به لطف آگاهی مردم از نام تجاری آنها، نیازی به ذکر انتخاب تصاویرمناسب لوگو نبود، زیرا آنها می توانند با خیال راحت نام خود را از لوگو حذف و مصرف کنندگان هنوز هم می دانند آنها چه کسانی هستند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو ، اشاره ای است به هویت شما
۲٫ باسکین رابینز
اولین لوگو استفاده شده در این شرکت به خودی خود بد نیست، فقط دارای تصویری قدیمی است.از ابتدا، نقطه اصلی فروش این شرکت، در مقایسه با فروشندگان بستنی رقیب، انتخاب گسترده آنها از گزینه ی طعم های مختلف بود.حتی نیازی به گفتن تعداد آنها وجود ندارد، زیرا نام تجاری آنها کارو فعالیت و تبلیغات گسترده ی خود را در طول سالها انجام داده است. همیشه انتخاب عدد درلوگو آنها یک انتخاب هوشمندانه بوده است تا طرفداران بستنی نام این شرکت را تا همیشه به خاطر بسپارند.
آنها تا دهه ۹۰، زمانی که سبکشان مدرن تر، مینیمالیستی و از لحاظ رنگی متمرکزتربودند از رنگ صورتی و آبی را استفاده می کردند. در جلو و مرکزآن شماره ۳۱نمادین است که توسط یک دایره احاطه شده تا اهمیت آن را نشان دهد. اگرچه ظریف است، اما دایره در پایین ان قطع می شود، به مانند یک قاشق بستنی.در سال ۲۰۰۶، آنها لوگو خود را به نسخه فعلی تغییر دادند: یک تصویر که شماره۳۱را با حروف اول BRترکیب می کند. این مبتنی بر استراتژی ای است که آنها از ابتدا استفاده کرده اند.
۳٫ لیوایز
بر خلاف سایر تحولات لوگو در این لیست، این شرکت از طرح های اصلی استقبال می کند. هنوز می توانید تغییراتی را در اولین لوگو آنها، البته نسخه ساده شده، روی برخی از شلوار جین های برجسته مشاهده کنید. از این گذشته، دو اسب که نتوانستند یک جفت شلوار جین را پاره کنند، مقاومت محصول را بیان می کند.داستان تکامل لوگوی لیوایز یکی از طرحهای مینیمالیسم و ساده است. در حالی که این لوگوی دقیق و واضح در دهه ۱۸۰۰ معمولی بنظر می رسید، با گذشت بیش از یک قرن، آن را در صفحه رایانه ها یا بیلبورد دیجیتال می توان دید.
بعد از این دهه این شرکت همه چیزش و حتی نام تجاری خود را به حداقل رساند.لوگو فعلی آنها به اندازه کافی کوچک و ساده است که به وضوح روی برچسب سانتی متر چاپ می شود. انتخاب رنگ قرمز، یکی از جذاب ترین رنگ ها، نشان دادن برجستگی ها را نیز آسان می کند. و هنگامی که نام تجاری فرصتی برای نشان دادن لوگوی انها به مشتریانشان باشد، آنها می توانند به اصل خود برگردند، وبه مشتریان خود یادآوری کنند، سلام، ما بیش از صد سال است که این کار را انجام می دهیم.
۴٫ سیب
شرکت اپل، که به ما مک بوک، آیپد، آیفون، آی پاد و چند قطعه دیگر از فناوری را که مردم به معنای واقعی کلمه خارج از فروشگاه ها در صف های طولانی می ایستند تا آن را خریداری کنند، می دهد مسلما شناخته شده ترین برند در جهان است. در حالی که لوگو اصلی شرکت در اواسط دهه ۷۰ کمی عجیب بنظر می رسید، نیوتن درکنار درختی نشسته بود، آنها در سال ۱۹۷۶ به تصاویر نمادینی از سیب روی آوردند.شایان ذکر است علارغم اینکه این شرکت تغییرات جزئی از نظر رنگی ایجاد کرده است، این لوگو در ۳۰ سال گذشته دست نخورده باقی مانده است. آنچه در مورد لوگو اپل حایز اهمیت است این است که وقتی آن را می بینید، بلافاصله به محصولات و فعالیت و نوآوری اش فکر می کنید.
۵٫ کانن
اگرچه پیش ترما تصور می کردیم که کانن نام خود را از توپ انگلیسی گرفته باشد، اما در واقع هجی ژاپنی Kwanon یک الهه چینی در افسانه های بودایی است.اولین دوربین Kwanon در سال ۱۹۳۴ تولید شد طبق وب سایت کانن، آنها این الهه رحمت را انتخاب کردند زیرا تجسم چشم انداز شرکت برای ایجاد بهترین دوربین های جهان است.
این نام، همراه با تصاویر مذهبی، به خوبی در بازارهای آمریکا ترجمه نشد، بنابراین این شرکت به سرعت آن را تغییر و علامت تجاری “Canon” را در سال ۱۹۳۵ به ثبت رساند.در طول قرن گذشته، قالب لوگو تا حد زیادی ثابت مانده است، اما از لحاظ تایپوگرافی به طور فزاینده ای تغییر یافته است. همانطور که شاهد آن هستید، ضربات حروف جسورانه ترشده اند، به علاوه اینکه رنگ قرمز به آن اضافه شده است.
۶٫ استارباکس از نمونه تکاملی از لوگو با برندهای معروف
درهر بحثی در مورد تکامل لوگو برند های معروف، باید همیشه به استارباکس اشاره شود: این شعار آنهاست :جوجه اردک زشت زیبا شد.
احتمالاً نیازی نیست که ما برای شما توضیح دهیم که چرا آنها لوگو خود را تغییر داده اند. به ویژه در صنعت غذا و نوشیدنی، هدف شما جذب مشتری است، نه اینکه آنها را بترسانید. هرچند آنچه در مورد تکامل لوگوی استارباکس جذاب است این است که علی رغم نقص نسخه اصلی، طراحی مجدد به طرز شگفت انگیزی وفادار و جذاب ماند.
در طراحی جدید در سال ۱۹۸۷، برای اولین باراستارباکس ازرنگ سبزاش رونمایی کرد، و یک قدم قابل توجه نسبت به نسخه اصلی خود برداشت. این مسئله در حالی اتفاق افتاد که این ایده از نظر زیبایی برای چاپ راحت روی فنجان قهوه ساخته شد.تا سال ۲۰۱۱، استارباکس یک نام خانوادگی بود و لوگو سبز متمایز آنها به راحتی برای مشتریان قابل تشخیص بود. آنها به اندازه کافی محبوب شده بودند که شرکت می توانست مقداری از طراحی لوگوی خود را تغییر دهد.از این پس لوگوی مدرن استارباکس شکل گرفت و آنها نام تجاری خود را حذف کردند و کل رنگ بندی خود را به سبز تک رنگ تبدیل کردند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو برای ثبت در ذهن تاریخ و جهان
۷٫ پپسی
تاریخچه تکامل لوگو پپسی در بین متخصصان برند سازی مشهور است و طی ۱۲۲ سال حدود ۱۲ طراحی مجدد روی آن انجام شده است. از سال ۱۸۹۸ تا ۱۹۴۰، برند با لوگو واژه خود ماندگار شد و از رنگ قرمز برای زنده نگه داشتن تجسم استفاده کرد. (جالب است که کوکا کولای رقیب آنها تا دهه ۱۹۵۰ از رنگ قرمز استفاده نکرد.) طراحی مجدد پپسی در طول این دوره حول تایپوگرافی و فونت های مختلف و حتی افزودن کلمات فراخوان مانند نوشیدنی قرار گرفت.
تا سال ۱۹۵۰ آنها از لوگوی مدرنی استفاده نکردند، تا زمانی که آنها راه راه های موج دار قرمز، سفید و آبی را در یک درب بطری مدور قرار دادند. این قالب، از جمله ترتیب رنگهای قرمز، سفید و آبی، همراه با منحنی های مواج تا امروز نیز ادامه دارد.
در نیمه دوم قرن بیستم، پپسی نشان منحصر به فرد خود را که به سرعت به شناسایی برندتجاری رسیده بود، حفظ کرد. بزرگترین تغییرات در این سالها کلمه پپسی بود: که گاهی در وسط، گاهی در پایین،گاهی سیاه و گاهی آبی بود.
به تازگی، در سال ۲۰۰۸، پپسی با لوگویی که امروز می بینیم یکی از جسورانه ترین طراحی های جدید خود را انجام داده است. اگرچه آنها نماد دایره خطی مواج سه رنگ را کاملا کنار نگذاشتند، اما با موج نامتقارن جدیدتر و مدرن تر، آن را تغییردادند. در همان زمان، آنها نسخه کلی نام خود را کنار، و یک تایپوگرافی کوچک تر را انتخاب کردند که این تاریخ با روندهای مینیمالیستی اواخر دهه ۲۰۰۰ مصادف بود.
۸٫ شورولت
دوستداران اتومبیل می توانند لوگو”cross” شورولت را از یک کیلومتری تشخیص دهند، اما در واقع این اولین گام آنها برای برندسازی نبود. لوگواصلی شرکت درسال ۱۹۱۱ یک کلمه کلیدی به ظاهر دست نویس داشت که دارای خط شکسته و یک نکته کوچک در زیر خط بود. لوگو معروف صلیب تا سال ۱۹۱۴ استفاده نشد، و طبق گفته ها طراحی اصلیش از بنیانگذارآن ویلیان کراپو دورانت، که خود اواز کاغذ دیواری ای که در یک هتل پاریس دیده بود الهام گرفته شد.
لوگو، یک شکل ایده آل دارد: مستطیل هایی با قدرت و استحکام که حاکی از سختی بدنه ی اتومبیل دارد، در حالی که گوشه های مختلف خودرو دارای جذابیتی وصف ناپذیر است. لوگو شورولت درقرن بیستم تقریباً ثابت ماند و فقط تغییرات جزئی در تایپوگرافی آن به وجود آمد و در دهه ۷۰ از سیاه و سفید به آبی تغییر یافت. اما در سال ۲۰۰۳، شورولت با معرفی طرح های رنگی نقره ای و طلایی خود، با بافتی براق، دوباره طراحی کاملاً هیجان انگیزی را به بازار عرضه کرد.انتخاب های رنگی مجلل و بافت براق آن باعث می شود نام تجاری از ظرافت و ارزش بیشتری برخوردار شود، به مانند یک انتخاب استراتژیک و آگاهانه برای موقعیت یابی در بازار.
۹٫ مایکروسافت از نمونه تکاملی از لوگو با برندهای معروف
لوگو جدید، با استفاده از رنگ، احساس کمتری را به مخاطب انتقال می دهد.استفاده از پنجره مکعبی برای نشان دادن هر یک از محصولات اصلی مایکروسافت مانند آبی برای ویندوز، قرمز برای آفیس، سبز برای ایکس باکس ورنگ زرد در واقع برای هیچ چیزی تعبیه شده است.
۱۰٫ دوریتوس
قانون طراحی لوگو این شرکت استفاده از سبک های محبوب در طول دوره خود است که باعث می شود برند شما مدرن و پیشرفته، هیجان انگیزو شیک به نظر برسد.این شرکت فقط با استفاده از مربع های رنگارنگ مرسوم، مد روز و رنگی اطراف هر حرف که تایپوگرافی دهه ۶۰ را نشان می دهد، به این لوگوی مطرح تبدیل شد. شگفت آور است که آنها این روند منسوخ را برای مدتی طولانی تا سال ۱۹۹۲ با استفاده از روشهای کوچک حفظ کردند. به عنوان مثال، در اواخر دهه ۷۰ آنها به رنگهای بی صدا تر تبدیل شدند و سبک استفاده از مربع های کوچک در کنارهر حرف را کنار گذاشتند.
در سال ۱۹۹۲ آنها تصمیم گرفتند تا لوگوخود را با یک تصویر مثلثی شکل کاملا تغییر دهند، تا تراشه های مثلثی خود را نشان دهند. آنها حتی آن را به طور مناسب، با جفت قرمز و زرد مورد علاقه صنایع غذایی (که در بالا با لوگو شل ذکر شد) رنگ آمیزی کردند.
شکل مثلث انتخاب مناسبی برای این شرکت بود، نه فقط به این دلیل که بیشتر به محصولات آنها مربوط بود، بلکه به این دلیل که مثلث ها در طراحی لوگو شرکت به عنوان یک مرجع یا رهبر نشان داده می شود. در طول دهه ۲۰۰۰، دوریتوس نسخه های مختلف مثلثی شکل را آزمایش کرد.نسخه نهایی، که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، کار خط برق را تقویت کرد، اما در طرحهای رنگی خود از رنگهای شناخته شده قرمز-زرد-سیاه دهه ۹۰ استفاده کرد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراح لوگوی بهتری باشیم
۱۱٫ بیوک از نمونه تکاملی از لوگو با برندهای معروف
بیوک مانند پپسی بارها و بارها خود را کشف کرده است. آنها در طول ۱۱۶ سال خود از انواع لوگوها استفاده کرده اند.
تاج های سپر سلطنتی با نمادگرایی گوزن باطنی.
از این لوگوی سپر بود که لوگو فعلی آنها متولد شد. علاوه بر سپر، بسیاری از عناصر مشابه را طراحی کرد با طرح رنگ قرمز، سفید و آبی و همچنین باند شطرنجی مورب که در سراسر سپر قرار دارد.
وقتی به نسخه آن در ۱۹۵۹ نگاه می کنید، می توانید شباهت ها را ببینید: به نظر می رسد بیوک دقیقاً می دانسته چه چیزی را می خواهد نگه دارد و چه چیزی را می خواهد از بین ببرد.
در دهه ۷۰ بیوک با یک لوگو جدید پرنده شکاری کاملاً خارج از مسیر حرکت کرد، یعنی درست برخلاف طراحی های گذشته اش.
این انحراف کوتاه مدت بود تا سال ۱۹۸۰ که آنها با لوگوسه سپر که امروزه آن را می شناسیم دوباره به مسیر خود بازگشتند. تنها تغییر عمده از آن زمان در سال ۲۰۰۲ رخ داد، زمانی که آنها لوگو رنگی را برای یک نشان تک رنگ نقره ای که امروز می شناسیم کنار گذاشتند.
تکامل لوگوی شما چگونه پایان می یابد؟
در سفر تکاملی لوگوی خود کجا هستید؟ آیا لوگو شما با تمام سیگنال های ناگفته یک برند پیشرفته شیک و مدرن همراه است یا خیر؟
بازدیدها: 174
دیدگاه ها