طراحی بسته بندی با خط خطی
طراحی بسته بندی همراه با عناصر ساده و عامیانه، هم یک ایده خلاقانه است و هم می تواند ارتباطی صمیمی و نزدیک با مشتریان برقرار کند، به خصوص برای محصولاتی که مصرف روزانه دارند، حکایتی ساده و عامه پسند بهترین تصویر برای چاشنی بخشیدن به روزمرگی ها است. در ادامه با مقاله طراحی بسته بندی با خط خطی و سرگرمی! با ما همراه باشید.
ایده طراحی بسته بندی بر اساس نمای عامیانه، شامل تمام عناصری است که درک آن برای تمام اقشار جامعه از هر صنف و گروه با هر میزان تحصیلات و با هر عقیده و بینش در هر سن و سالی از کودک ۹ ساله تا سالمند ۹۰ ساله، آسان و ممکن باشد و آن ها بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و حتی همذات پنداری نمایند.
البته برای محصولاتی که برای رده سنی خاصی یا گروه مخصوصی از مردم، تولید می شوند و جامعه هدف مشخصی در بازار دارند، نیز امکان استفاده از نقش های عامیانه وجود دارد و با این تفاوت که طراح می تواند، طراحی بسته بندی عامیانه را برای عموم آن جامعه هدف مخصوص در نظر بگیرید مثلا وقتی محصولی مخصوص خانم ها است، شامل رده سنی پانزده سال تا ۹۰ سال، در این صورت باید از عناصری که برای عموم خانم ها در این رنج سنی آشنا و معنادار است، استفاده شود.
طراحی بسته بندی به زبان من و تو
طراحی بسته بندی با تصاویر عامه پسند معمولا همراه با عناصر ساده می باشد. گویا به زبان خودمانی و روزمره، در حال گفت و شنود با مشتری هستیم.
طراحی های عامیانه و ساده، نگاره هایی با فرم آزادانه مانند خط خطی های یک کودک هستند که عناصر ساده ای مانند درخت و خانه را نمایش می دهند.
چنین بیان ساده و ملیحی، با وجود قرابت زیاد و چهره ای عادی و عمومی، حس و حال دیگری به روزمرگی می بخشد و انرژی و نشاط خاصی را برای مشتریان ایجاد می کند، گویا هربار که هنگام استفاده از محصول، به طراحی بسته بندی آن نگاه کند، از جدیت و سنگینی زندگی رها شده و با لحنی سرشار از شوخی و طنز، استرس های روزانه را زدوده و زندگی را آسان تر می گیرد.
چه بسیار عالی که در هنگام طراحی بسته بندی، فقط به فکر تبلیغات و نمایش محصول و برند نبوده و همراه با بسته بندی رسالتی ورای کاربرد محصول، با او همراه سازیم چه زیبا که اگر این رسالت مضاعف، پیامی حاوی انرژی و امید برای زندگی باشد، گویا تولید کننده در کنار خریدار از یک زاویه و دوشادوش، در مسیر زندگی گام بر می دارند و به جهان می نگرند و این قرابت احساسی، غربت خرید را می زداید.
تبلیغات عامه پسند
این نوع طراحی بسته بندی که تحت لفظ doodle نامیده می شود، بسته بندی را سرگرم کننده می نمایاند، حس تخیل و تصویرپردازی همراه با ذهنیت فانتزی و بداهه را در مخاطب برمی انگیزد، به خصوص اگر این طرح ها، نشان دهنده محتویات داخل بسته بندی به بیان عامیانه باشد، مشتریان را برای باز کردن بسته و دیدن محصول داخل آن، به وجد می آورد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو با ترفندهای اشتها آور!
طراحی بسته بندی می تواند سرگرم کننده نیز باشد
شاید به نظر طراحی بسته بندی به این سبک، بی سلیقگی به نظر آید، اما در حقیقت سادگی و خاکی بودن، نه تنها نشانه بی سلیقگی نیست بلکه برعکس القا کننده دوستی و وحدت است.
به وسیله این سبک طراحی، کاری می کنید تا مشتری پیش از باز کردن بسته و دیدن محصول، پیش پیش طعم لبخند و لذت خرید را بچشد.
خط خطی های سرگرم کننده
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو برای محصولات غذایی پیچیده تر است
استفاده از پوستر فیلم در طراحی بسته بندی
یکی دیگر از سبک های پر بازده و محبوب برای طراحی بسته بندی، استفاده از پوستر فیلم ها است. در بررسی هایی که برای ارزیابی طرح بسته بندی محصولات مختلف در سال ۲۰۱۸ انجام شد، نتایج حاکی از توجه خاص مشتریان به تصاویر آشنا از جمله پوستر فیلم های معروف است.
استفاده از پوستر فیلم برای طراحی بسته بندی، در زیر مجموعه تکنیک سرگرم کنندگی برای مشتری قرار می گیرد و علاوه بر آشنا پنداری، او را در یک فضای مفرح قرار می دهد.
از طرفی، استفاده از پوستر فیلم با همان مضمونی که در فیلم مورد نظر وجود دارد، می تواند اشتیاق طرفداران فیلم و یا دوستداران بازیگران و سایر عوامل فیلم را به خرید محصول بر انگیزد و یک جامعه هدف جدید برای محصول فراهم آورد.
پوستر فیلم، روایتی سینمایی و هنری است که هویتی تازه به محصول می بخشد و حتی جای بسته بندی محصول را در میان کلکسیون های ماندگار از فیلم های مورد علاقه و محبوبش، باز می کند و این بهترین شیوه تبلیغات ماندگار است و چه بهانه ای بهتر برای ماندگار شدن در نگاه مشتری؟!
بسته بندی با پوستر فیلم
بازدیدها: 40
دیدگاه ها