طراحی لوگو مفهومی تبلیغاتی است که بار هنری داشته و ارتباط تنگاتنگی با پروسه برندینگ دارد.
طراحی لوگو، مهم ترین بخش تبلیغاتی برای صاحبین برند است زیرا تغییر شمایل لوگو و مارک تجاری، فرآیندی نامطلوب است که به راحتی رخ نمی دهد، وقتی مشتریان با آوازه برند شما تحت لوگویی که از ابتدا با آن مواجه شده اند، انس می گیرند، پذیرش شکل دیگری از نام شما، برایشان سخت خواهد بود و این تغییر و زمانی که صرف آن می شود، ممکن است در روند فروش و بازاریابی محصول برند مد نظر مشکل ساز شود.
برای طراحی لوگو هرچه بدانید کم است زیرا شما با یک حرفه پویا طرف هستید که همیشه در دستان خلاقیت و ایده های جدید در حال ابداع و تازگی است.
یکی از مهم ترین زمینه های طراحی لوگو، طراحی برند تجاری برای محصولات صنایع غذایی است.
طراحی لوگو برای محصولات خوراکی
طراحی لوگو و تعیین مارک تجاری برای محصولات غذایی، اندکی پیچیده تر از سایر اقلام تولیدی است. محصولات غذایی با سلامت خریداران در ارتباط است و باید میل و اشتهای آن ها را همراه با اعتماد و اطمینان برانگیزد.
محصولات خوراکی، میراث طبیعت است. لوگوی محصولات غذایی باید هوشمندانه با ذائقه مشتری هماهنگ باشد و میل و رغبت او را در تست محصول، برانگیزد.
استراتژی های مورد استفاده برای طراحی لوگو و بسته بندی محصولات غذایی با سایر موضوعات تجاری و محصولات تولیدی سایر اصناف، بسیار تفاوت دارد.
علاوه بر اشتها، لوگوی برند محصولات غذایی و نام تجاری که برای این محصولات انتخاب می شود باید اعتماد ساز بوده و مرغوبیت مواد استفاده شده در تولید آن را نشان دهد و از طرفی نیز حاکی از اهمیتی که برای تغذیه سالم و احترامی که برای طبیعت قائلید، باشد.
البته که قرار نیست برند تجاری برای محصولات خوراکی، جدی و خالی از طنز و صمیمیت باشد. تلفیق این ظرافت های هنری و ایده های فانتزی با جدیت و اعتبار سلامتی محصولات، همان مهارتی است که به طراحان و شرکت های تبلیغاتی تعلق دارد.
طراحی لوگو برای محصولات غذایی
مارک تجاری و طراحی لوگو، فراتر از هر تبلیغی است. لوگوی محصول، همان امضایی است که هویت و اعتبار آن را همراه دارد. برداشت مشتریان از طرح لوگو و نام برند شما، نحوه عمق ارتباطی که میان شما و خریداران است را تعیین می کند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو ، اشاره ای است به هویت شما
نامی برگزینید که بر دل بنشیند
وقتی انتخاب نام برند و طراحی لوگو به درستی انجام شده باشد، ارتباطی ناگسستنی با مشتریان ایجاد می شود. این ارتباط می تواند جنبه های شخصی و خصوصی داشته باشد و یا با عواطف مخاطب مانوس گردد.
برای انتخاب استراتژی مناسب جهت طراحی لوگو، باید استراتژی های تجاری خود را در نظر بگیرید برای مثال، ببینید هدف اصلی شما چیست، اگر هدف اصلی شما جلب اعتماد مشتری است، باید ارتباط رسمی و موثر با مشتری را در کانون توجه خود قرار داده و در القای صداقت و تعهد خود در تامین سلامتی او تمرکز نمایید.
مورد بعدی در طراحی لوگو که برای محصولات غذایی باید مورد توجه قرار گیرد، به سبک کاری تولید کننده بستگی دارد. چه محصولی و در چه شکلی تولید می کنید، با توجه به نوع محصول و شیوه تولید آن، می توانید رنگ و طرح و عناصری را که برای طراحی لوگو و بسته بندی باید انتخاب کنید، متناسب با شیوه کار خود در نظر بگیرید، توضیح تمام این موارد و جزییات به طراح و شرکت تبلیغاتی، مسئولیت شما است. تلاشی که برای درک اهداف و سیاست های تولیدی شما، توسط طراح انجام می شود یک تعامل دو طرفه و متقابل می طلبد.
برندی که جاودانه می شود.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو با ترفندهای اشتها آور!
بعد از تعیین نام برند، سررشته امور در دستان طراح خواهد بود
تصاویر بصری، تایپوگرافی، اشکال، رنگ ها و سبک طراحی، پنج اصلی است که باید در هنگام انتخاب الگوی مناسب جهت ایده پردازی برای طراحی لوگو و بسته بندی مواد غذایی، در چارچوب استراتژی های تولید کننده، پرداخت و هماهنگ گردد.
طراحی می داند که با جهانی از تنوع طرف است، میدان رقابت در میان محصولات غذایی، میدانی پر ازدحام و سخت است، ضروری ترین کالای موجود در فروشگاه ها که هرگز از رونق نمی افتد و در اولویت سبد خرید هر خانه ای قرار دارد، همین محصولات غذایی است. بنابراین خودنمایی در چنین عرصه رنگارنگی، در نگاه اول، به مهارت هنری و تجاری طراح تبلیغاتی برند، بستگی دارد؛ اوست که تشخیص می دهد نیاز مشتری چیست و چه شیوه ای را برای رفع نیاز خود مطلوب می داند، اوست که با ساختار ذهنی تولید کننده در ارتباط است، اوست که اصول تاثیرگذاری بیان هنری را می شناسد.
صمیمیت و سادگی همراه با خوشمزگی!
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو به زبان هندسه !
بازدیدها: 320
دیدگاه ها