طراحی بسته بندی یک مقوله لوکس و مختص برندها و تولید کنندگان بزرگ نیست، شما حتی زمانی که قصد فروش یک جنس کوچک و ساده را در یک خرده فروشی دارید، برای عرضه جنس به خریدار، آن را داخل یک جعبه یا پلاستیک بسته بندی می کنید. در ادام مقاله طراحی بسته بندی برای فروشندگان با ما همراه باشید.
پیشینه طراحی بسته بندی نیز در همین شیوه های سنتی و ساده فروش کالا به صورت کاغذ پیچ شده ریشه دارد.
جهان طراحی بسته بندی به قدری گسترده و بینهایت است که اندیشیدن به آن شوق و ذوق هنری هر ایده پردازی را که به تبلیغات علاقه داشته باشد، برمی انگیزد.
امروزه فروش آنلاین به یک شیوه بسیار متداول و محبوب برای عرضه کالا بدل شده است اما در همین حیطه فروش آنلاین نیز، شیوه و شکل و طراحی بسته بندی محصول و نیز بسته بندی آن جهت ارسال برای مشتری، یکی از روش های تبلیغاتی خود فروشگاه به حساب می آید. بنابراین بسته بندی صرفا برای تولید کننده محصول اهمیت ندارد بلکه برای ارتباط موثر و ماندگار مابین فروشنده و مشتری نیز مطرح می باشد.
پس چه در مقام عرضه کننده کالاهای مختلف و تحویل آن به مشتری و چه در مقام تولید کننده اقلام مختلف و ارسال آن ها به قفسه های فروش، خلاقیت در طراحی بسته بندی می تواند گامی بزرگ در مسیر موفقیت تجاری محسوب شود.
بسته بندی مناسب، موفقیت در فروش را تضمین می کند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی بسته بندی ، شخصیتی مستقل دارد!
طراحی بسته بندی برای فروشندگان
بسیاری از مراکز فروش، محصولاتی را در ویترین خود دارند که خود تولید نکرده اند، مانند یک فروشگاه آنلاین برای فروش انواع محصولات خانه و آشپزخانه که مجموعه ای متنوع از اقلام گوناگون با برندهای مختلف را به مشتریان عرضه می دارد، اما خود فروشگاه می تواند احترام خود را به خریداران به واسطه طراحی بسته بندی جداگانه و متعلق به خود، نشان دهد.
فرض کنید هنگام فروش، کالا را درون یک پلاستیک همراه با کاغذهای رنگی قرار دهند یا اینکه پکیجی با آرم خود فروشگاه و همراه با یک اشانتیون کوچک با نشان فروشگاه به عنوان یک یادگاری در مقام تشکر از خرید مشتری، برای تحویل محصول به خریدار طراحی کنند، مسلما احساسی صمیمی و دلنشین برای مشتریان ایجاد می شود به طوری که برای موارد آتی نیز ترجیح دهند مایحتاج خود را از فروشگاه مذکور تهیه کنند.
بنابراین، فروشندگان نیز بهتر است در نقشه راه خود برای موفقیت در رقابت بازار، تبلیغات از طریق طراحی بسته بندی، را در نظر بگیرند، مسلما موفقیت فروشگاه تنها از جانب خریداران نیست بلکه وقتی یک مرکز فروش، معتبر باشد و متقاضیان بیشتری را جذب کند، تولید کنندگان و صاحبین برندهای معتبر نیز برای آنکه محصولات خود را در صحنه محبوب مردم، عرضه نمایند، با این مراکز همکاری می کنند.
به عنوان فروشنده، آیا به بسته بندی محصولاتی که می فروشید، اندیشیده اید؟
لزوم طراحی بسته بندی برای فروشگاه
طراحی بسته بندی خلاقانه برای مراکز فروش، مسلما آسان تر و ساده تر از طراحی بسته بندی برای برندها و تولید کننده ها است. ارتباط مستقیم و بدون واسطه ای که میان فروشنده ( فروشگاه ) و مشتری وجود دارد، درک ذهنیت و علائق مشتریان را برای فروشندگان و طراحان، آسان تر می سازد.
تولید کنندگان غالبا از این ارتباط مستقیم بی بهره اند و باید بازده فروش خود را از طریق آمار و ارقام فروشگاه ها ارزیابی کنند. هرچند که در این میان هستند تولید کنندگانی که خود نیز راسا به فروش محصولات خود می پردازند در این صورت معمولا طراحی بسته بندی که برای محصول در نظر گرفته شده است با بسته بندی فروش، یکسان است.
اما با این حال برخی از شرکت های معتبر، برای فروش نیز، بسته بندی جداگانه ای در نظر می گیرند تا مکالمه خود با مشتری را از تعاملات تجاری به سطحی صمیمی و محترمانه ارتقا دهند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لیبل بر قامت شیشه ای!
ترفندهای جذاب برای بسته بندی
ترفندهای جذاب برای بسته بندی، مانند درج کد تخفیف و نشانه های خاص برای قرعه کشی و جوایزی که به صورت شانسی در داخل پکیج محصول قرار داده می شود، برای مراکز فروش نیز قابل استفاده می باشد. برای مثال مراکزی که به مشتریان خود وعده می دهند در صورتی که از آن ها خرید کنند، برنده جایزه می شوند و این کار را توسط بسته بندی هایی همراه با کد تخفیف یا کد قرعه کشی، کالاهای موجود در قفسه های خود را به فروش می رسانند.
ترغیب به خرید یک محصول، ترغیب به خرید از یک برند، ترغیب به خرید از یک فروشگاه، سه وجه مهم در بازاریابی و رقابت های تجاری است. این سه وجه می توانند برای تبلیغ یکدیگر، همکاری کنند، برای مثال تولید کنندگان می توانند برای ترغیب خریداران به خرید از یک مرکز فروش مشخص، تسهیلاتی مانند تخفیف، برای خرید از آن فروشگاه در نظر بگیرند. ارتباط تمام این وجوه بازاریابی با طراحی بسته بندی از این حیث است که غالب این طرح ها، در شکل و ظاهر بسته بندی محصول اعمال می شود.
بسته بندی مناسب برای حمل آسان
بازدیدها: 41
دیدگاه ها