طراحی بسته بندی

آتنا

طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی، ساختار، مواد، رنگ، تصویر، تایپوگرافی و اطلاعات نظارتی با عناصر طراحی فرعی است تا محصولی مناسب برای بازاریابی باشد. هدف اصلی آن ایجاد وسیله ای است که به منظور مهار، محافظت، حمل و نقل، توزیع کالا، ذخیره، شناسایی و تمایز محصول در بازار انجام می گیرد. درنهایت، هدف از طراحی بسته بندی تحقق اهداف بازاریابی از طریق ارتباط متمایز شخصیت یا عملکرد یک محصول مصرف کننده و ایجاد فروش است. غذایی که می خورید، لباسی که می پوشید، اسباب بازی ها و ویتامین هایی که هر روز صبح مصرف می کنید همه در فضا های کوچک، جعبه ها و کیسه ها مخفی می شوند. طراحی بسته بندی یک محصول بیش از دکوراسیون نیست؛ این بخشی از تجربه مشتری است. ما آموخته ایم که از روی بروشور آنها را قضاوت نکنیم، اما وقتی عادت به خرید ما می آید، تقریباً تمام کاری است که ما انجام می دهیم. در حقیقت، 72٪ از مصرف کنندگان موافق بودند که طراحی بسته بندی می تواند بر تصمیم خرید آنها تأثیر بگذارد. این دلیل دقیقی است که یک طراح باید از طراحی بسته بندی در اطراف محصول استفاده کند. این یک ابزار بازاریابی در درون خود است. ده ها هزار محصول مختلف وجود دارد که قفسه های یک سوپر مارکت را پوشش می دهند. فروشگاه های بزرگ، بازرگانان انبوه، فروشگاه های تخصصی، فروشگاه ها و اینترنت همه سایت های بازاریابی خرده فروشی هستند که در آن محصولات به بازار عرضه می شود و با طراحی بسته بندی خود، مصرف کنندگان را به خود جلب می کنند. وسعت انتخاب مشتری باعث ایجاد رقابت در محصول می شود که به نوبه خود نیاز به تمایز بازار را تقویت می کند. در یک جامعه مصرف کننده، محصولات و طراحی بسته بندی آنها به شکلی در هم تنیده می شوند که دیگر به عنوان اشیاء جداگانه یا در نهایت اشیاء ضروری درک نمی شوند. طراحی بسته بندی موفقیت آمیز، در حقیقت، اشتیاق ایجاد می کند.

نمونه کار های طراحی بسته بندی

پروژه های انجام شده
501
کارفرما
45
رضایت مشتریان
484

پروژه های انجام شده

آمار و ارقام پروژه ها

تصمیم بگیرید کدام را انتخاب کنید؟

طراحی بسته بندی باعث می شود انتخاب آن سخت و یا آسان باشد.

طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی نه تنها گرافیک بلکه کانتینر فیزیکی محصولی را که مصرف کننده خریداری می کند، ایجاد می کند. طراحی بسته بندی نه تنها خود محصول بلکه برای کل شرکت بسیار مهم است زیرا به یک نماینده به یاد ماندنی از یک برند تبدیل می شود.

بسته بندی در کدام دسته قرار می گیرد؟

برنامه ریزی، اجرا، قیمت گذاری، قرار دادن، تبلیغات، کالاهای تجاری، توزیع و فروش، همه بخشی از فعالیت های مربوط به انتقال کالا از تولیدکننده به مصرف کننده است. طراحی بسته بندی یکی از مؤلفه های این سری چند متغیره است …

 

مفاهیم لازم برای طراحی بسته بندی

هرکسی می تواند محصولی را درون جعبه مقوا پرتاب کند و آن را بسته بندی بنامد. اما اگر قفسه ای پر از جعبه های مقوایی را دیدید، چه عواملی به شما کمک می کند .

هشت قانون طراحی بسته بندی وجود دارد که باید رعایت شود.

  • مشتری خود را بشناسید
  • فرم بسته بندی تابع عملکرد است
  • سادگی به فروش می رسد
  • به برند فکر کنید
  • تست، تست، تست
  • به رقبای خود نگاهی بیندازید
  • در خط بمانید
  • چاپ اولیه

مشتری خود را بشناسید

قبل از طراحی بسته بندی، بدانید که مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. مشتری کسی است که تصمیم نهایی را می گیرد و شخصی خواهد بود که بین محصول شما و رقبا انتخاب می کند. پس قبل از طراحی، مشخصات مشتری را بشناسید. این امر نه تنها مفید خواهد بود ( زیرا شما می توانید خود را با نام تجاری مشتری یا مشتری خود ادغام کنید)، بلکه تصمیم گیری در مورد طراحی واقعی شما را آسان تر می کند.

فرم عملکرد را دنبال می کند

وقتی فهمیدید که برای چه کسی طراحی می کنید، وقت آن است که بدانید در حال طراحی چه چیزی هستید. شما ممکن است ایده های بسیار دلپذیری داشته باشید، اما آیا آنها برای محصولی که طراحی می کنید، منطقی هستند؟ درنهایت، مشتری شما نباید محصول طراحی بسته را خریداری کند. پس باید بسته بندی را برای آنچه در داخلش است خریداری کنند. “به این قانون به عنوان یک محدودیت نگاه نکنید. آن را به عنوان یک فرصت ببینید! “روش های مختلف زیادی وجود دارد که می توانید یک طرح بسته را پیچانده و آنرا مناسب تر کنید تا محصول درون آن قرار بگیرد. هرچه با این کار خلاقیت بیشتری داشته باشید، بیشتر در قفسه ها خود نمایی می کنید. باز هم، به یاد داشته باشید که محصول شما چیست. همه محصولات خواستار طراحی منحصر به فرد نیستند. اگر شما یک جعبه غلات را طراحی می کنید، به یاد داشته باشید که نگه داشتن آن هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان باید آسان باشد، باید بتواند به تنهایی بایستد، محتویات را در یک مکان نگه داشته و آسان باز شود. اگر می توانید یک ایده بهتر از جعبه ای را انتخاب کنید که با تمام آن معیارها مطابقت داشته باشد، به دنبال آن باشید!

سادگی به فروش می رسد

یکی از داغترین روندهای طراحی بسته بندی طی سالهای گذشته مینیمالیسم است. و یک دلیل وجود دارد، وقتی چیزی که در اولین آزمایش کار می کند، دوستش داریم، بنابراین، برای جذب مشتری به یک محصول، به آنها بگویید که با یک طراحی بسته بندی ساده چقدر به فکر آسایششان بوده اید. طراحی مینیمال به جذابیت و ظرافت می پردازد. اگر می خواهید مسیر سادگی را طی کنید، همه چیز را ساده کنید: تعداد کمتری از المان ها، الگوهای کم رنگ و رنگ های حداقل باعث می شود یک محصول خیلی راحت تر روی قفسه ای پر از هرج و مرج، متفاوت به نظر برسد. توجه داشته باشید که این طراحی چقدر جذاب تر از چشم شماست. تعداد کمی رنگ، الگوی و متن بسیار کمی وجود دارد. اگرچه طراحی ساده است، اما هنوز هم می تواند پیام و اطلاعات مربوط به جزئیات محصول را برای مشتری روشن کند. اینها بعضی از عناصر طراحی هستند که باید در نظر داشته باشند، وقتی اطلاعات به دست می آید، سعی کنید آن را نیز به حداقل برسانید. به عنوان مصرف کننده، دیگر وقت نداریم که متوقف شویم و هر متن را بخوانیم.

نکات اصلی پیرامون طراحی بسته بندی شما چیست؟

اغلب، نام این محصول، نام تجاری و آرم است.

اگر این بدان معناست که شما می توانید اطلاعات مهمی را پاک کنید. همیشه مواد لازم را برای محصولات غذایی ذکر کنید و هشدارها را درباره محصولات محصولی خطرناک مانند مکمل های غذایی یا آرایش همیشه اعلام کنید. این دانش برای مصرف کننده ضروری است.

به مارک فکر کنید

این که آیا شما یک طرح را برای یک محصول یا چندین محصول ایجاد می کنید، ضروری است که به خریداران اطلاع دهید که این محصول از کجا می آید به عنوان مثال اپل یکی از برندهای قدرتمند در جهان است. این فقط مربوط به تلفن ها و لپ تاپ های آنها نیست. در مورد نحوه ارائه محصولات است. تبلیغات تلویزیونی جذاب اپل، عناصر طراحی وب زیبا و طراحی تبلیغاتی وسوسه انگیز فقط روی بسته بندی محصول آنها تأکید داردبه یاد داشته باشید که این برند برای هر شرکت خاص منحصر به فرد است و با آن بازی کنید. چه چیزی باعث می شود این مارک با دیگران متفاوت باشد؟ چگونه می توانید در یک طراحی نشان دهید و محصول را در قفسه یا فروشگاه آنلاین به عرش برسانید؟از این گذشته، بدون این محصول، ممکن است شرکت به هیچ وجه وجود نداشته باشد

تست، تست، تست

نگاهی به رقبا بیندازید

شما ممکن است ایده های واقعی داشته باشید، اما همیشه مطالعه ایده های مسابقه ایده خوبی است. از فروشگاه هایی که محصول شما در آن فروخته می شود بازدید کنید و به مکانی که در آن نمایش داده می شود نگاه کنید. بدانید که آیا این محصول از چیزی آویزان خواهد بود، روی قفسه ایستاده است یا در یک صفحه پرداخت در صفحه نمایش است. در صورت امکان، مارک های نمایش داده شده در کنار فضای خود را یادداشت کنید. ببینید آنها چه سبکی دارند، از چه موادی برای بسته بندی و اندازه بسته استفاده می کنند. دانستن رقابت نباید باعث شود شما احساس خطر کنید. باید برای شما الهام بخش باشد تا آنچه را که انجام می دهند انجام دهید، اما بهتر.

در خط بمانید

اگر شما در حال تهیه بسته بندی برای چندین محصول در همان خط هستید، مهم است که به نظر برسد اینها با هم مرتبط باشند. آنها لازم نیست دوقلو یا سه قلو باشند، بلکه آنها را به خانواده تبدیل کنند. اگر رنگ متناسب نیست، الگوی را در آنجا نگه دارید. بسته بندی شما باید تغییر کند بدون اینکه خیلی از این واقعیت که این محصولات به یکدیگر تعلق دارند فاصله نگیرند. قوام در بین محصولات فقط میزان شناخت یک برند را افزایش می دهد. مطمئن شوید که موضوع را درک کرده اید. اگر شما یک محصول مستقل را طراحی می کنید، این نکته را هنوز هم باید در نظر داشته باشید. ممکن است این محصول برای همیشه مستقل نباشد و ضروری است که شما طرح خود را قابل تنظیم و تغییر کنید …

چاپ اولیه

مهم نیست که طراحی چقدر عالی است؛ اگر کیفیت بسته بندی کاهش یابد، به این معنی است که قصد فروش ندارید. هنگامی که طرحی را انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که چاپگری دارید که در چاپ بسته بندی تجربه دارد. این باید در ابتدای مراحل طراحی مورد توجه قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که همه کارهای سخت شما نتیجه خوبی کسب می کند. پس یک پرینت از نسخه نهایی بگیرید و آن را تا بزنید، خوب نگاهش کنید تا مطمئن شوید این بسته بندی همانی است که آن را تخیل کرده بودید.

بیایید بسته بندی کنیم

اینها واقعاً قاعده ندارند، اما اگر از آنها پیروی نشود، ممکن است با یک اشتباه در قفسه ها روبرو شوید که خنثی سازی آن دشوار است. طراحی بسته بندی به سه چیز بستگی دارد: مشتری، محصول و نام تجاری. مهم است که این فاکتورها مورد کاوش قرار بگیرند تا بتوانیم موفق ترین طرح بسته بندی را در بازار داشته باشیم.

چرا آتنا؟

زیرا طراحی بسته بندی یکی از اصلی ترین تخصص های ما می باشد، ما برای رسیدن به این نقطه بسیار تلاش کردیم و نمونه های بسیار موفقی برای ارائه در درست داریم، شرکت ها و برند های مختلفی به ما اعتماد کردند و توانستیم آن ها را به عنوان یک دوست و همراه امروز در کنار خود داشته باشیم. امروز که به سراغ ما می ایید حتما به اندازه کافی در رابطه با ما تحقیق کرده اید و می دانید که در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داریم.

تماس با ما تماس بگیرید 026-32525200