طراحی بسته بندی، ساختار، مواد، رنگ، تصویر، تایپوگرافی و اطلاعات نظارتی با عناصر طراحی فرعی است تا محصولی مناسب برای بازاریابی باشد. هدف اصلی آن ایجاد وسیله ای است که به منظور مهار، محافظت، حمل و نقل، توزیع کالا، ذخیره، شناسایی و تمایز محصول در بازار انجام می گیرد. درنهایت، هدف از طراحی بسته بندی تحقق اهداف بازاریابی از طریق ارتباط متمایز شخصیت یا عملکرد یک محصول مصرف کننده و ایجاد فروش است. غذایی که می خورید، لباسی که می پوشید، اسباب بازی ها و ویتامین هایی که هر روز صبح مصرف می کنید همه در فضا های کوچک، جعبه ها و کیسه ها مخفی می شوند. طراحی بسته بندی یک محصول بیش از دکوراسیون نیست؛ این بخشی از تجربه مشتری است. ما آموخته ایم که از روی بروشور آنها را قضاوت نکنیم، اما وقتی عادت به خرید ما می آید، تقریباً تمام کاری است که ما انجام می دهیم. در حقیقت، 72٪ از مصرف کنندگان موافق بودند که طراحی بسته بندی می تواند بر تصمیم خرید آنها تأثیر بگذارد. این دلیل دقیقی است که یک طراح باید از طراحی بسته بندی در اطراف محصول استفاده کند. این یک ابزار بازاریابی در درون خود است. ده ها هزار محصول مختلف وجود دارد که قفسه های یک سوپر مارکت را پوشش می دهند. فروشگاه های بزرگ، بازرگانان انبوه، فروشگاه های تخصصی، فروشگاه ها و اینترنت همه سایت های بازاریابی خرده فروشی هستند که در آن محصولات به بازار عرضه می شود و با طراحی بسته بندی خود، مصرف کنندگان را به خود جلب می کنند. وسعت انتخاب مشتری باعث ایجاد رقابت در محصول می شود که به نوبه خود نیاز به تمایز بازار را تقویت می کند. در یک جامعه مصرف کننده، محصولات و طراحی بسته بندی آنها به شکلی در هم تنیده می شوند که دیگر به عنوان اشیاء جداگانه یا در نهایت اشیاء ضروری درک نمی شوند. طراحی بسته بندی موفقیت آمیز، در حقیقت، اشتیاق ایجاد می کند.