- برخی از تابلوهای تبلیغاتی در کنار بزرگراه ها هستند. به این دلیل که رانندگان معمولا کمی توجهشان به انها جلب میشود و از این جهت تاثیر این بیلبورد ها زیاد است. بیلبورد ها اغلب روش اولیه ای برای کمک به رانندگانی است که به دنبال یافتن مسکن . غذا و سوخت در بزرگراه های نا آشنا هستند .
در سال ۱۹۹۱ حدود ۴۵۰،۰۰۰ بیلبورد در بزرگراه های ایالات متحده وجود داشت.
یلبورد های کنار جاده ای بیش از یک قرن است که وجود دارد ، اما تبلیغ بیلبورد هنوز هم بسیار مهم و کارآمد برای رسیدن به اهداف شماست . اگر قصد دارید مقدار زیادی از پول خود را در یک تبلیغات عظیم و پرسود و مشتری سرمایه گذاری کنید، اگر می خواهید مطمئن شوید که این تبلیغ موفقیت آمیز هست یا نه ؟اگر میخواهید بدانید که چطور مطمئن شوید که تابلوهای شما چشم نواز و موثر است این ۵ قواعد طراحی تابلوهای تبلیغاتی را بخوانید :
۱٫یک داستان سر راست برای خود پیدا کنید :
اگر بیلبورد شما در کنار یک بزرگراه باشد که در آن مردم (به معنای واقعی کلمه) با سرعت از ان میگذرند . بنابراین یک تابلوی تبلیغاتی بدون یک داستان به سادگی قابل توجه نیست .برای پیدا کردن داستان خود در موردیک چیزی فکر کنید که مردم را از فکر کردن به تبلیغات و کار خود دور کند .
آیا می خواهید آنها آدرس وب سایتتان را به یاد داشته باشند؟
ایا میخواهید نام تجاری و لوگوی محصولاتتان را بعدا در سوپرمارکت ها شناسایی کنید؟
ایا میخواهید مردم در خروجی بعدی بزرگراه بخاطر غذاها و مرغ سرخ شده ی شما بیرون روند ؟
برای پیدا کردن داستان از یک پیام کلیدی استفاده کنید:
برای مثال :
- yourwebsite.com به آنها اجازه خواهد داد که این یک مشکل ناخوشایند را حل کنند
- نام تجاری شما سرگرم کننده و شاد و جذاب است. و مردم جذابیت انرا دوست دارند .
چطور یک الگوی مورد توجه داشته باشیم؟
برای پیدا کردن داستان خود،از پیام کلیدی استفاده کنید به معنای آن است که : کار و تبلیغ شما می تواند یک مشکل بزرگ را حل کند یا احساساتی را تحریک کند یا نیاز کسی را برآورده کند (حتی نیازی که فرد تا قبل از دیدن تبلیغات و تابلوی شما نمیدانست تا زمانی که تابلوهای شما را دیدند و به فکرشان رسید).
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۲۰۲۰، گرافیک را به کجا پرتاب می کند؟ ( فصل دوم
چرا داشتن یک داستان در تبلیغات مهم است ؟
از آنجا که انسان ها در یادآوری واقعیت ها بسیار ضعیف هستند، اما در یادآوری داستان ها و روایات بسیار عالی هستند.و تبلیغات شما با داستان و پیام کلیدی در ذهنشان باقی می ماند و انها را ودار به فکر کردن در موردشان میکند .
طراحی بیلبورد یک رسانه ی بصری است که به این معنی است که مرحله بعدی درک داستان شما از طریق نحوه ی بیان و تصاویر و متن شماست.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
شما واقعا میخواهید وقتی که یک طرح به میان میاید استراتژک باشید اینجا تعدادی ایده برای نحوه ی شروع کردن شما موجود است :
یکی از روش های سنتی برای ایجاد یک تاثیراستفاده از یک بازی کوتاه و سرگرم کننده در کلمات است که یک شوک ایجاد میکند . و یا حتی یک قافیه ی کوتاه است که به رساندن پیام کلیدی شما به مخاطب کمک میکند .
انجمن فوتبال اکلاهما می خواست حس کنجکاوی مردم را در مورد کشف فوتبال بر انگیزد بنابراین انها چیز دیگری مرتبط با پا در تبلیغ خود به ارمغان اوردند . که مردم در جست و جوی ان هستند : گودزیلا . این سرگرم کننده و عجیب غریب است و حس ماجراجویانه ای را نشان می دهد که قطعا بچه ها را در مورد بازی فوتبال هیجان زده می کند.( مانند عکس بالا ) یک تصویر پویا ارزشش ۱۰۰۰ کلمه دارد، درست است؟ بیلبورد بسکتبال YMCA با استفاده از یک تصویر پویا برای حفظ نام تجاری خود از ذهن است. بیلبورد بسکتبال YMCA با یک تصویر پویا برای حفظ نام تجاری خود در ذهن استفاده کرده است.
یک تصویر پویای بزرگ می تواند همه چیز را بگوید . در حقیقت یک تصویر پیام شما را بهتر از یک متن و چند کلمه به تنهایی به بیننده منتقل میکند . فقط مطمئن شوید که تصویر ۵ ثانیه یا کمتر تاثیر می گذارد. شما می توانید این را با به اشتراک گذاشتن طرح خود و درخواست از دوستان خود برای مشاهده ی آن . تنها برای چند ثانیه تاثیر گذاری انرا تست کنید. اگر آنها لبخند بزنند یا عصبانی شوند، کارتان عالی پیش رفته . اگر اونها نگاه نکنند و یا تعجب کنند شما کارتان در حد عالی نبوده و باید تلاش بیشتری کنید .
- آن را کوتاه و شیرین و امن نگه دارید!
راننده تقریبا فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه خواهد داشت تا طراحی تابلوهای تبلیغاتی را مشاهده کند، هر متن را بخواند و پیام ان را درک کند.
در این ۵ تا ۱۰ ثانیه راننده فرصت دارد دو بار در جاده به این تابلوهای تبلیغاتی نگاه کند .
این کمترین زمان برای نمایش آگهی شماست! بنابراین یکی از مهم ترین قواعد پیروی خواهد کرد پیام شما را کوتاه نگه دارد. خیلی کوتاه! حداکثر ۷ کلمه یا کمتر وقت دارید.
پس از پیام اولیه شما می توانید هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر را در نظر بگیرید.
شما به یک شماره تلفن نیاز دارید
یک آرم برای پیاده سازی باید وجود داشته باشد
یک مکان یا محل در راه خروج از بزرگراه برای جذب رانندگان برگزینید
فقط مطمئن باشید که مهمترین اطلاعات را اولویت بندی کنید تا بیلبورد شما درهم آمیخته یا غیر قابل خواندن نباشد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
قدم هایی برای گردش کاری بهتر در طراحی لوگو
۳٫پر سروصدا باشید :
طرح بزرگتر از اندازه معمول ، هیچ زمانی پوچ نیست ! اطمینان حاصل کنید که هر متن در طراحی شما در فونت تمیز و جسور چاپ شده واز بهترین خوانایی اطمینان حاصل کنید . همچنین فونت بزرگتر وقت کمتر برای خواندن و درک کردن پیام از راننده میگیرد . پس خیلی بزرگ بنویسید .
- رنگی کار کنید .
با استفاده از رنگ های روشن و یا یک تصویر جسورانه در طراحی خود جذب چشم ها را به تابلوی تبلیغاتی خود بیشتر کنید . رنگ های متناقض در طراحی نیز تاثیری بزرگ تری خواهند داشت که به حفظ پیام شما کمک می کند.
اما برای اینکه تصویر شما موثرتر باشد، می توانید پس زمینه خود را ساده نگه دارید و کار اساسی خود را روی پیش زمینه اجرا کنید .
- نقشه ی خود را بررسی کنید :
اگر متوجه شدید که شما هنوز به یک داستان سرگرم کننده برای تابلوهای تبلیغاتی خود نیاز دارید، محل مورد نظر خود را که نمایش داده شده است نمایش دهید و از آن محیط برای پیام هوشمندانه استفاده کنید.
شما همچنین می توانید از بزرگراه ها با چند مایل از قلمرو بین شهرهای استفاده کنید تا منافع هر یک از مسافران گرسنه، خسته، یا خسته را با نشانه های ساده ای که خودتان را تکرار می کنید، ترویج کنید.
یک جذابیت منحصر به فرد که از دست نرفته باشد دارید ؟
یک استراحتگاه ارام برای مسافرانی که به امکانات رفاهی نیاز دارند تامین کردید ؟
برای تابلوی تبلیغاتی خود فکر همه چیز را بکنید .
اگر شما نمی خواهید، لازم نیست که هوشمندانه باشید، اما پیام شما هنوز هم باید کوتاه، پررنگ و قابل خواندن باشد.
ما در آتنا طرح های فوق العاده ای را برایتان آماده ساخته ایم…
بازدیدها: 210
دیدگاه ها