به راستی بازاریابی مستقیم چیست ؟ بازاریابی مستقیم در مورد برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان موجود و بالقوه برای تبلیغ محصولات یا خدمات شماست. بر خلاف تبلیغات رسانه ای، این امکان را برای شما قادر می سازد تا افراد خاصی با یک پیام شخصی مورد هدف قرار دهید.
بازاریابی مستقیم می تواند در صرفه جویی و قدرت در تولید فروش بسیار موثر باشد . بنابراین برای کسب و کارهای کوچک ایده آل است.
بازاریابی مستقیم روش های مختلفی دارد . روش های سنتی عبارتند از نامه های مستقیم و برگردان، اما بازاریابی ایمیل، تبلیغات تلفنی و بازاریابی تلفن همراه و SMS نیز به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و یک راه مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان خود به صورت یک به یک است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۲۰۲۰، گرافیک را به کجا پرتاب می کند؟ ( فصل دوم
چرا از بازاریابی مستقیم استفاده کنیم ؟
بازاریابی مستقیم به شما اجازه می دهد تا درخواست مشتریان مورد نظر را تولید کنید.
در نتیجه، کسب و کارهای کوچک می توانند منابع بازاریابی محدود خود را در جایی که احتمال بیشتری برای کسب نتایج دارند، متمرکز کنند.
یک کمپین بازاریابی مستقیم با تماس صریح به عمل می تواند به شما در افزایش فروش خود را به مشتریان موجود، افزایش وفاداری مشتری، گرفتن مشتریان قدیمی و کسب و کار جدید تبدیل کند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
بازاریابی مستقیم می تواند دقیقا ارزیابی و اندازه گیری شود. به عنوان مثال، شما می توانید ایمیل های بازاریابی تست ارسال کنید تا مشتریان را به صفحات خاص در وب سایت خود هدایت کنید. شما می توانید نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام ایمیل موفق تر است. شما همچنین می توانید بازاریابی خود را با گروه های خاصی تست کنید قبل از اینکه یک گروه انتخاب کنید که بهترین پاسخ را دریافت میکنید .
این که آیا شما هدف مشتریان یا مصرف کنندگان کسب و کار هستید را ، بازاریابی مستقیم می تواند با نتایج به دست آورده و به شما اطلاع دهد. انتخاب روش ارتباط مناسب ضروری است.افراد راه های مختلفی را برای بازاریابی ترجیح می دهند، بنابراین مطمئن شوید که شما از سلیقه ی آنها مطلع هستید.
گرفتن کمپین های بیشتر برای بازاریابی مستقیم خود
پایگاه داده شما در قلب هر استراتژی بازاریابی مستقیم خوب است. این باید ان تایم و دقیق باشد. لیست های پستی خود را به طور مرتب بررسی کنید – مطالب تکراری را حذف کنید، اشتباهات را تصحیح کنید و، از همه مهمتر، نام افراد و شرکت هایی که از شما خواسته بودند که حذفشان کنید را . حذف کنید.
اطلاعاتی که در پایگاه داده خود نگهداری می کنید، ارزش طلا را دارد .
این می تواند به شما در مورد عادت های خرید مشتریان خود و دیگر اطلاعات مفید مانند سن، جنسیت و مکان نشان دهد.
شما می توانید از این اطلاعات برای تقسیم مشتریان و چشم انداز خود به گروه های کوچکتر استفاده کنید و آنها را با پیام های خاص هدایت کنید.
و همچنین می توانید یک پیج برای خود همراه با بهترین مشتریان خود بسازید و به طور فعال با دنبال کردن یا خرید لیست های جدید به دنبال یافتن مخاطبین جدید باشید.
بازاریابی مستقیم به شما خیلی کمک کند زیرا پیام شما را در مقابل مردم قرار می دهد. با این حال، نامه های ناخواسته، تماس های تلفنی، فکس ها، ایمیل ها و متون فقط باید به افرادی و شرکت هایی که مجوز تماس با آنها را دارید ارسال شود.
قانون حفاظت از اطلاعات عمومی و قوانین حفظ حریم خصوصی در حال رشد و افزایش امنیت است. مسئولیت شما این است که بررسی کنید که فعالیت های بازاریابی مستقیم شما طبق قانون است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
قدم هایی برای گردش کاری بهتر در طراحی لوگو
اندازه گیری نتایج بازاریابی مستقیم
در حالی که اندازه گیری اثرات تبلیغات یا حمایت مالی می تواند دشوار باشد، در مقابل، بازاریابی مستقیم کاملا پاسخگو است.
تجزیه و تحلیل ساده شما را قادر می سازد تا کمپین های خود را به منظور بهبود نتایج خود بهینه سازی کنید. شما همچنین می توانید کسانی را که بیشتر پاسخگو هستند شناسایی کرده و دوباره آنها را در آینده هدف قرار دهید.
ما را در آتنا دنبال کنید…
بازدیدها: 188
دیدگاه ها