رنگ در لوگو
رنگ در طراحی لوگو یکی از مهم ترین قسمت های جهان گرافیک می باشد. استفاده از رنگ های مناسب در لوگو می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته کند و به شما در جذب مشتری کمک کند و همان طور که ممکن است حدس بزنید ، ترکیب اشتباه می تواند اثر معکوس داشته باشد. تاثیر رنگ در لوگو یک موضوع بسیار مهم و قابل اهمیت می باشد. همه ما از روانشناسان رنگ شنیده ایم که رنگ ها بر احساسات و رفتارهای ما تأثیر می گذارند. رنگ زرد شاد است (زیرا خورشید روشن و زرد است!) و سبز در حال تولیدآرامش است. اما آیا این قوانین در تجارت و برندینگ نیز همین احساسات را ایجاد می کنند؟ محققان لورن لبرتک و جورج میلن به این سؤال پرداختند و دریافتند که برخی از رنگها تأثیر بسیار زیادی بر مصرف کنندگان دارند و برخی دیگر این گونه نیستند. بنابراین بله ، رنگ زرد باعث می شود تا لوگوی شما جوان و شاد به نظر برسد ، اما یک لوگوی سبز به طور ذاتی باعث نمی شود مشتریان فکر کنند که لوگوی شما صلح آمیز است. ما از تحقیقات این دانشمندان و تجربیات طراحان دیگر استفاده کرده ایم تا شما را با تاثیر رنگ در لوگو آشنا سازیم.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
لیبل های زیبا یک شبه شکل نمی گیرند
قرمز در لوگو
قرمز نشانه جهانی هیجان ، اشتیاق و عصبانیت است. این ویژگی ها توجه را به خود جلب می کند، آیا نام تجاری شما با صدای بلند ، بازیگوش ، جوان یا مدرن است؟ قرمز فکر کنید. بالغ تر ، کلاسیک یا جدی تر. قرمز اولین رنگی است که نوزادان می توانند ببینند (علاوه بر سیاه و سفید). دانشمندان این گونه تصور می کنند که انسان توانایی دیدن رنگ قرمز را بهتر از سایر رنگ ها دارد. قرمز باعث تحریک اشتها می شود، به همین دلیل آن را در بسیاری از لوگو های غذا و رستوران مشاهده می کنید. چه به تنهایی استفاده شود و چه به عنوان یک رنگ ترکیب شده ، رنگ قرمز گزینه ای قدرتمند برای رنگ آرم است.
نارنجی در لوگو
نارنجی یک رنگ جذاب و بازیگوش است، در استفاده از رنگ نارنجی، اگر لوگو شما در تلاش است لوکس ، زنانه یا جدی به نظر برسد ، محتاط باشید زیرا نارنجی آن صفات را به مصرف کنندگان نمی رساند. نارنجی با تغییر همراه است و اغلب توسط لوگو هایی استفاده می شود که دوست دارند کمی متفاوت دیده شوند.
زرد در لوگو
لوگوی زرد منعکس کننده دوستی و تشویق کننده است، رنگ زرد یکی از رنگهای اصلی در سیستم های رنگی است و اولین رنگی بود که بشر قادر به ترکیب آن شد. این موضوع بستر فرهنگی بسیاری دارد (طلا ، مزارع گندم و ذرت ، نور خورشید و غیره) با دیدن این صحنه ها قطعا احساس بسیار خاصی به افراد دست می دهد.
سبز در لوگو
تحقیقات نشان می دهد سبز دارای ویژگی همه کاره بودن است. البته تجربه نشان داده است سبز با بسیاری از ویژگی های شخصیتی برند ارتباط ندارد ، اما دارای ویژگی منعطف بودن است. این بدان معنا است که می توانید تقریباً در مورد هر نوع شغلی از سبز استفاده کنید. از آنجا که گیاهان سبز هستند و پس از یک زمستان طولانی به زندگی دوباره می آیند، بسیاری از مردم می گویند سبز رنگ رشد یا زندگی جدید است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
آبی در لوگو
آبی نماد اعتماد و بلوغ است. اگر می خواهید جدی گرفته شوید باید از آن برای برند خود استفاده کنید. یک نکته که باید در نظر داشته باشید این است که به عنوان پادشاه کلاسیک رنگ ها ، رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگو ها ظاهر می شود. اگر می خواهید از اعتماد به نفس برند خود اطمینان حاصل کنید ، رنگ آبی را برای برند خود انتخاب کنید. اگر عاشق رنگ آبی هستید و می خواهید بازیگوش تر دیده شوید، از آبی روشن استفاده کنید.
بنفش در لوگو
از رنگ بنفش در لوگوتان استفاده کنید تا همزمان پخته و عاقل ظاهر شوید. نظر تاریخی این رنگ بسیار گران قیمت بود ، بنابراین رنگ بنفش فقط توسط ثروتمندان پوشیده می شد. یک نکته جالب در مورد بنفش این است که اگرچه با احساس ثروت همراه است اما به عنوان یک رنگ بیش از حد جدی دیده نمی شود. آیا یک پروژه بازیگوش و گران قیمت دارید؟ پیشنهاد ما به شما بنفش است.
سفید در لوگو
رنگ سفید نشانه ی عدم وجود رنگ است. در حالی که از رنگ سفید در لوگو استفاده می کنید، در مقابل همیشه باید از رنگ دیگری به عنوان پس زمینه بهره ببرید تا آن رنگ حاکم شود. سفید ، جوانه تر و آرامش بخش است و تقریباً برای هر لوگویی نتیجه بخش است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
نکته آخر
تاثیر رنگ در لوگو بسیار مهم و نیازمند یک تایم طولانی برای تحقیق و تفکر است، شتاب زده عمل نکنید اگر فکر می کنید نمی توانید رنگ مناسبی انتخاب کنید حتما با چند طراح و مشاور دیگر بحث و مشورت کنید تا به یک رنگ ایده آل برای لوگوی خود برسید.
بازدیدها: 365
دیدگاه ها