انواع لوگو
در طول روز ما با انواع لوگو ها نشانه ها و آرم ها سرو کار داریم، آیا تا به حال یک شرکت و یا کمپانی موفق را دیده اید که لوگو یا آرم نداشته باشند؟ این سوال به خودی خود اهمیت طراحی لوگو را در جامعه ی امروزی نشان می دهد، شما اگر قصد شروع یک فعالیت و خدماتی را در سر دارید باید بدانید که در اولین قدم می بایست هویتی برای مجموعه ی خود بسازید، این هویت را لوگو به شما می دهد. همچنین اگر قصد دارید در پله ی اول نمانید و پیشرفت کنید پس باید در همین پله ی اول به فکر یک لوگوی تخصصی باشید نه یک لوگوی غیر حرفه ای، اما موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته می شود نگاهی تخصصی به ماهیت لوگو و انواع لوگو است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
لوگوی متنی ( نوشتاری ، لوگو تایپ ، تایپوگرافی، لوگو نوشته، علامت نوشته )
لوگوی متنی یا ( لوگو تایپ ، نوشتاری، تایپوگرافی، لوگو نوشته و یا علامت نوشته ) ، یک نوع سبک از طراحی لوگو می باشد، به این شکل که از حروف و نوشته ها استفاده می شوند. در واقع نام برند و یا شرکت به صورت تایپوگرافی اجرا می شود، در این دسته از سبک های طراحی لوگو آن چنان که باید بستر نشان دادن نوع فعالیت وجود ندارد اما برای کسانی که می خواهند تنها نام برند را به نمایش بگذارند گزینه ی مناسبی است. برای مثال لوگوی گوگل در همین سبک قرار دارد، رنگ های متفاوت در این لوگو نشان دهده ی انواع جستجو ها توسط سایت گوگل می باشد. اینها آرم های متنی منحصر به فرد هستند که نام شرکت یا نام تجاری را برای مخاطب هجی می کنند. بسیاری اوقات ، فونت های سفارشی به طور خاص برای مارک ها ایجاد می شود تا آن شرکت به صورت انحصاری از آن فونت استفاده کند. برخی از نمونه ها شامل فیس بوک ، دیزنی و سونی از این دسته هستند .
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
نکاتی که در طراحی لیبل نباید فراموش کنید
لوگوی تغییر شکل یافته یا حروف تغییر شکل یافته
این دسته از لوگو تقریبا شبیه به همان لوگو تایپ می باشد، با این تفاوت که یک یا چند حروف از نام برند دارای فرم و شکل خاصی می باشند مانند یاهو .
لوگوی مفهومی ( نمادی ، لوگوی تصویری و یا نشانه گرافیکی )
در این سبک از لوگو تنها تصاویر و یا نشانه ها هستند که خود نمایی می کنند، در این سبک می توانید خلاقیت به کار برده و به راحتی فعالیت مربوطه را در یک تصویر و یا نماد پیاده کنید، باید بتوانید این روند را به صورت خیلی حرفه ای و تخصصی اجرا کنید تا با اولین نگاه بتوان هدف لوگو را درک کرد. در لوگو های مفهومی، آن طراحی برنده است که قدرت خیال پردازی بالایی دارد، رسیدن به فرم و شکلی که بتواند یک پیام معنا دار را به مخاطب برساند کار راحتی نیست و برای داشتن همچین خلاقیت و هنری به یک خیال پرداز حرفه ای نیاز است. یک علامت گرافیکی (نماد) و یا همان لوگوی مفهومی یک عنصر اصلی برند تجاری است که شخصیتی منحصر به فرد در تجارت شما ایجاد می کند. اولین چیزی که هنگام شنیدن توییتر به ذهن شما خطور می کند چیست؟ پرنده آبی ، بدیهی است. همچنین در مورد اپل ، غول فناوری اطلاعات به سیب تلخ خود معروف است. آرم های این مارک ها به سمبل های مستقل تبدیل شده اند که به ما امکان می دهند تا با یک نگاه کوتاه به لوگوی آن ها ، برند را شناسایی کنیم. بزرگترین مزیت نمادها تطبیق پذیری آنها است.
لوگوی ترکیبی
در این دسته از لوگو لازم نیست انرژی زیادی برای نشان دادن یک پیام به مخاطب صرف شود، زیرا در کنار نماد متن هم می تواند قرار بگیرد و به این صورت مخاطب خیلی راحت تر مقصود لوگو را خواهد فهمید در لوگوی ترکیبی
یک کلمه کلیدی و یک نماد را با هم ترکیب می کنند تا انعطاف پذیری لازم برای استفاده از هر یک یا هر دو عنصر را در انتقال پیام به مخاطب ارائه دهند. یک لوگوی ترکیبی که به خوبی طراحی شده باشد می تواند به اندازه ی یک لوگوی نوشتاری و یا مفهومی زیبا و جذاب باشد.
چگونه بفهمیم چه سبکی از لوگو، برای فعالیت ما بهتر است ؟
تصمیم گیری در مورد یک سبک اصلی لوگو باید یکی از اولین گام ها در جهت توسعه یک هویت برند باشد. قسمتی از این انتخاب ممکن است سلیقه ای باشد اما شما می توانید با مشاوره گرفتن از طراحان حرفه ای و یا آژانس های تبلیغاتی در نهایت تصمیم درستی برای نوع لوگوی خود بگیرید. طراح ، بر اساس تحقیق و استراتژی ، مشخص خواهد کرد که کدام نوع آرم برای شما مناسب است، هنگام طراحی یک لوگو، ضروری است که اطمینان حاصل کنید که لوگو به روش صحیح، تجارت شما را نشان می دهد، تا جایی که می توانید از طراحی های ارزان دوری کنید، به دنبال ارزانی نروید به دنبال تخصص و توجیه های علمی بروید، فراموش نکنید که لوگو ی شما قرار است شما را به ما معرفی کند.
اشتباهات پر تکرار در طراحی لوگو
بازدیدها: 207
دیدگاه ها