هر سال، هر نام تجاری در این دنیا میلیون ها دلار با هدف بالا بردن نتایج جستجوی گوگل صرف می کنند. در حقیقت، این رویا برای هر بازاریاب محتوا است که بتواند نقطه ی شماره ی ۱گوگل را برای بیشترین کلمه ی کلیدی مورد استفاده قرار دهد. این ممکن است هدف نهایی برای تمام تلاش های سئو شما باشد، اما این یک شبه اتفاق نمی افتد. و در حالی که این هدف برای بیشتر کسب و کارها یک رویا باقی می ماند، تنها تعداد انگشت شماری وجود دارد که می تواند این رویا را به یک واقعیت تبدیل کند.
همانطور که می دانید، گرفتن رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل نیازمند تلاش های بی وقفه، مقدار قابل توجهی از زمان و سرمایه است. بنابراین، در حالی که تمام وقت، انرژی و پول خود را برای رسیدن به نقطه ی ۱ گوگل، صرف می کنید، ممکن است در این فرایند کسب و کار شما به خطر بیفتد. به همین دلیل است:
۱٫ در گوگل سفر معکوس است
اگر فکر میکنید وبلاگی غنی از کلمات کلیدی در وب سایت خود قرار دهید،امکان دارد شما را به سمت پوچی ببرد، پس دقت داشته باشید. در دنیای رقابتی امروز، که هزاران علامت تجاری در بالای نقطه جستجو گوگل قرار دارند، شما به بیش از یک وبلاگ خوب نوشته شده احتیاج دارید. همه ی این کارها برای این است که خدماتی که اداره می کنید در دسترس مردم قرار بگیرد و یا نشان دهید که بازاریابی دیجیتال شما فعال و در حال اجراست.
شما باید به طور منظم پست بگذارید و تعدادی از وبلاگ ها را هر ماه حفظ کنید. آنها صفحات نمایه شده بیشتری را ارائه می دهند و راه های بیشتری برای دسترسی بازدیدکنندگان جدید به سایت ارائه می دهند.
برای بالا بردن رتبه در رتبه بندی گوگل، باید از پست های خود با سایت های دارای مجوز دامنه به پست های پیوندهای خود دسترسی پیدا کنید. لینک های بیشتری که شما می توانید از وب سایت های با کیفیت بالا دریافت کنید، شانس بیشتری برای رسیدن به نقطه بالا به شما می دهد.
۲٫ محتوا در سطح بالا زمان و پول زیادی را صرف می کند
پس از خواندن نکات قبلی، ممکن است در مورد مقدار زمان، تلاش و پولی که شما برای سرمایه گذاری برای رتبه بندی بالا برای کلمات کلیدی با حجم بالا استفاده می کنید به فکر فرو رفته باشید. خب، شما در برابر غول های رتبه بالا برای بالاترین رتبه رقابت خواهید کرد. بنابراین، اگر شما یک کسب و کار کوچک را در این برنامه ها قرار دهید، قطعا به نفع شما نیست.
اگر تا کنون یک تجزیه و تحلیل بر روی لینک در بالای هر نتایج جستجو انجام داده اید، ممکن است متوجه شده باشید که هزاران لینک به یک پست وجود دارد. ممکن است بیشتر وب سایت ها و یک عمر را برای جمع آوری لینک های بسیاری به پست های خود بطور مشترک ببرند. وب سایت های برتر در رده ی رتبه بندی دارای کمتر از ۵۰ لینک به پست خود هستند، در اغلب موارد، لینک ها نقش مهمی را در رسیدن به نقطه بالا ایفا می کنند.
از لحاظ فنی، تقریبا غیرممکن است که کسب و کارهای کوچک با تلاش های هرچند بسیار با برند های بزرگ مطابقت داشته باشند. بنابراین، اگر شما در حال تلاش برای به دست آوردن نقطه بالا در رتبه بندی گوگل هستید، باید روش دقیق تری را انتخاب کنید.
-
رتبه بالای رتبه CTR را تضمین نمی کند
ممکن است تعجب کنید، اما در طول چند سال گذشته، نرخ کلیک از نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص به طور پیوسته رو به کاهش است. بنابراین اگر تمام تلاش های SEO خود را بر روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز ندهید بدون بررسی CTR ارگانیک آن، تلاش های شما رسما بیهوده به حساب می آید، حتی اگر بیشتر از یک کلمه ی محبوب در جستجو استفاده کنید.
کلمات کلیدی طولانی مدت CTR بهتری را ارائه می دهند، اما امروزه تعداد بیشتری بازدید از آنها دریافت می شود. بنابراین، اگر شما مایل به بهبود سرمایه های خود را با فعالیت های جستجوگرها با هدف استفاده از CTR بهتر، بهتر است اگر شما یک رویکرد عملی تر را اتخاذ کنید. به عنوان مثال، پرداخت به گوگل برای اجرای تبلیغات شما می تواند دید بهتر داشته باشد، در نتیجه بهبود شانس شما برای دریافت CTR بهتر است.
۴٫ گوگل در حال تغییر الگوریتم های SEO است
در نظر بگیرید که شما در نقطه ی شماره ۱ گوگل هستید، باید این واقعیت را بپذیریم که گوگل ۵۰۰ بار در سال الگوریتم های موتورهای جستجوی خود را به روز رسانی می کند. حتی گاهی در روز آن ۲ یا ۳ بار به روزرسانی کرده است.
اگر شما به هر نحوی موفق به گرفتن شماره ۱ گوگل بشید، ممکن است که روز بعدش SERP پایین اسلاید صفحه شما با آخرین الگوریتم های گوگل مطابقت نداشته باشد و رتبه ی شما در رده های پایین تری قرار بگیرد. شما می توانید تاریخ SERPرا جستجو کنید تا ببینید که چگونه Google در طول این سالها تغییر کرده است.
اگر شما خواهان تسخیر رتبه بالا در SERP برای یک کلمه کلیدی خاص هستید، متاسفانه باید بگم که مبارزه شما با گوگل هیچ وقت به پایان نمی رسد. شما باید بعد از رسیدن به هدف، با تغییرات الگوریتم ادامه دهید و همگام با الگوریتم ها سایت خود را به روز رسانی کنید.
به جای قرار دادن پول خود در استراتژی اشتباه، بهتر است که با ماهیت دینامیکی الگوریتم گوگل آشنا شوید که می تواند به شما در دستیابی به نیازهای جستجوی SEO در طی سفرتان کمک کند.
۵٫ اگر احتیاط نکنید، کسب و کار شما ممکن است دچار رکود شود
همانطور که می دانید، تلاش برای رتبه ۱ در جستجوی گوگل نه تنها زمان مصرف می کند، بلکه مقدار قابل توجهی از سرمایه شما را هم خواهان است. و اگر شما یک استراتژی جامع برای فعالیت های سئو خود نداشته باشید، در کمترین زمان ممکن همه ی پول ها و وقت خود را به باد داده اید.
بازدیدها: 144
دیدگاه ها