اشتباهات پر تکرار در طراحی لوگو
اشتباهات پر تکرار در طراحی لوگو موضوعی است که همواره در دنیای گرافیک وجود داشته است، طراحی لوگو یکی از تخصصی ترین فعالیت ها به شمار می آید، قطعا برای داشتن یک لوگوی عالی و بدون اشتباه می بایست به سراغ یک مجموعه ی حرفه ای برویم، آشنایی با نرم افزار های طراحی نمی تواند این موضوع را توجیه کند که شما یک طراح لوگو هستید، قطعا برای طراح شدن در زمینه لوگو باید یک مسیر طولانی طی شود، با این حال همواره شاهد لوگو های نا مفهوم و غیر تخصصی هستیم، در ادامه سعی می کنیم به گوشه ای از اشتباهات پر تکرار در طراحی لوگو بپردازیم.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
سپردن طراحی لوگو به یک آماتور
امروزه شاهد بالا رفتن تعداد سایت های طراحی آنلاین هستیم، این سایت ها ممکن است با گرفتن مبلغ بسیار کمی به شما یک لوگو تحویل بدهند، اما با چه کیفیتی؟ اگر لوگوی شما برایتان یک موضوع بی اهمیت است و یا فعالیت رو به جلویی ندارید پیشنهاد ما به شما، همین سایت های آنلاین طراحی لوگو می باشد، اما موضوع لوگو فرا تر از این ها می باشد، لوگو شما قرار است معرف شما باشد، پس بهتر است به جای سپردن این موضوع به یک طراح آماتور و یا سایت های آنلاین کمی بیشتر در رابطه با اهمیت لوگو اطلاعات کسب کنید، البته این موضوع برای همه ی سایت های طراحی صدق نمی کند، اما اکثریت به همین شکل می باشند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۲۰۲۰، گرافیک را به کجا پرتاب می کند؟ ( فصل اول )
گیر کردن در کلیشه ها
برای طراحی یک لوگو از رنگ ها، فرم ها و فونت های کلیشه ای دوری کنید، اگر فونت و یا فرمی را می بینید که در اکثر طرح ها و لوگو ها استفاده شده، دلیل بر این نیست که شما نیز همان فرم را پیاده کنید، سعی کنید تا جایی که ممکن است خلاقیت به کار ببرید و به دنبال پیاده کردن فرمی باشید که تا به حال از آن استفاده نشده است، مطمئن باشید نتیجه ی قابل قبولی در پیش روی شما است.
به نیاز مشتری دقت کنید
قطعا در طراحی لوگو شما به عنوان یک طراح می بایست از ذوق و خلاقیت خودتان استفاده کنید، اما گاهی این موضوع باعث می شود که طرح مورد نظر به دلیل تفاوت سلیقه میان طراح و مشتری، از هدف خود فاصله بگیرد، مهم ترین نکته در رابطه با این موضوع این است که شما باید تنها خلاقیت خود را با نیاز مشتری هم سو کنید نه سلیقه تان، یک مثال ساده: رنگ مورد علاقه ی شما صورتی است و مشتری شما یک لوگو در زمینه وکالت می خواهد، رنگ مورد علاقه تان را در این پروژه فراموش کنید.
پیچیدگی بیش از اندازه
لوگو باید دارای یک طرح و فرم خاص و منحصر به فرد باشد، اما تا جایی که اصل موضوع از بین نرود، گاهی طرح شما به حدی پیچیده و نا مفهوم است که تنها خوده شما می توانید هدف این نشانه را بفهمید، زیاده روی در این امر باعث شکست لوگو خواهد شد، تا جایی که ممکن است طرحتان را ساده و در عین حال جذاب طراحی کنید.
انتخاب رنگ به عنوان اولین گام
یکی از عمده ترین اشتباهات در طراحی لوگو این است که شما در ابتدا رنگ کار خود را انتخاب کنید، و بعد ادامه کار طراحی را انجام دهید، در اکثر مواقع شما به بن بست می رسید، به این دلیل که در انتها لوگوی طراحی شده، فقط و فقط با همان رنگی که شما پیاده کرده اید می تواند مفهوم را برساند، فراموش نکنید که لوگوی شما باید بتواند در حالت تک رنگ و سیاه نیز مفهوم و هدف را برساند، پس مسیر درست به این شکل است که شما طرح تان را در ابتدای کار با رنگ سیاه و سفید آغاز کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
متن های زیادی
مهم ترین اصل در طراحی لوگو سادگی می باشد، استفاده از متن های زیاد و جملات در طراحی لوگو باعث می شود طرح شما از ماهیت لوگو دور شود، همچنین متن های زیادی در طراحی لوگو باعث می شود ماندگاری مد نظر شما در نگاه مخاطبتان به وجود نیاید، پس سعی کنید در طراحی لوگو کمترین متن را انتخاب کنید و به یک واژه آن را ختم کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
لیبل های زیبا یک شبه شکل نمی گیرند
کپی
بد ترین و غیر حرفه ای ترین حرکت در طراحی لوگو کپی کردن از کار دیگران است، کپی کردن حتی از کار های خارجی یک حرکت کاملا غیر حرفه ای می باشد، شاید در نگاه مشتری، طرح شما عالی به نظر برسد اما شما به عنوان یک طراح کاملا شکست خورده اید، سعی کنید تنها برای الهام گرفتن و ایجاد جرقه های خلاقیت در ذهنتان از طرح های دیگران استفاده کنید، کپی در واقع کار یک آماتور است نه یک طراح.
بازدیدها: 115
دیدگاه ها