در بخش ۱ مقاله ویرایش لوگو، برخی از مواردی که برای ویرایش لوگو ۲ ، مورد نیاز است را با هم بررسی کردیم. در ادامه به موارد کاربردی تر می پردازیم. با ما همراه باشید.
نحوه ویرایش رنگ لوگو (ویرایش لوگو ۲)
ویرایش رنگ های یک لوگو برای تازه واردان برای طراحی نرم افزار شاید چندان شهودی به نظر نرسد. مانند اکثر موارد در رایانه، رنگها با مقادیر عددی نشان داده می شوند. از طرف مثبت، این امر امکان انتخاب دقیق تر رنگ را فراهم می کند، اما برای هیجان بیشتر، چندین سیستم ارزش مختلف وجود دارد که رنگ را توصیف می کنند: HEX ، HSB ، RGB و CMYK.
ایلاستریتور همچنین اشکال و رنگهای مربوط به آنها را به دو روش تقسیم می کند: ضربات و پر کردن. هر یک از این روشها می تواند رنگی اعمال شود یا خالی باشد. آنها را می توان به سمت پایین میله ابزار در یک جفت مربع که با هم تداخل دارند هدایت کرد:، مربع توخالی معنی ضربه و مربع جامد به معنای پر است.
Color Picker روش های گرافیکی و عددی انتخاب رنگ را به نمایش می گذارد
شاید این مطلب را نیز بپسندید: تکامل لوگو برندهای معروف
برای اینکه بفهمید لوگوی شما در حال حاضر در چه مقادیری رنگی را دارد، یکی از شکلهای خود را انتخاب و روی نماد Stroke یا Fill دوبار کلیک کنید (توجه داشته باشید: اگر یکی از این نمادها سفید است و روی آن علامت مورب قرمز است، این بدان معنی است که رنگ اعمال شده وجود ندارد) با این کار پنجره Color Picker باز می شود و شما رنگ را مشاهده می کنید که توسط هر یک از سیستم های مختلف نشان داده شده اند.
تغییر مقدار هر یک از اینها باعث تغییر رنگ کلی می شود. اگر می خواهید یک نسخه سیاه یا سفید از لوگو خود ایجاد کنید، می توانید کد شش رقمی HEX (کادر نوشتاری که با علامت # به سمت پایین برچسب گذاری شده است) را به ۰s برای سیاه یا تمام F برای رنگ سفید را تغییر دهید.
همچنین می توانید یک میکسر رنگی گرافیکی را در سمت چپ Color Picker مشاهده کنید. برای کشیدن و روشنایی می توانید با کشیدن نوار لغزنده عمودی به رنگ پایه مورد نظر خود را نزدیک و انتخاب رنگی خود را به دقت انجام دهید.
با این گفته، شما باید بصورت ایده آل رنگ خاصی را که می خواهید در لوگو خود استفاده کنید را بدانید. اطمینان حاصل کنید که شما در مورد تئوری رنگ مطالعه کرده اید و مدتی را صرف تحقیق در مورد طرح های رنگی بصورت آنلاین با ابزاری مانند Adobe Color کرده اید.
با رفتن به Edit> Edit Colors، حالت رنگی سند خود را تغییر دهید
اگر برای چاپ دیجیتال باید حالت رنگ را به CMYK یا RGB برای نمایش دیجیتال ویرایش کنید، این کار را با انتخاب لوگوی خود انجام دهید، به ویرایش> ویرایش رنگها> تبدیل به CMYK (یا RGB بر حسب مورد بروید. قبل از نهایی کردن رنگ خود، بهتر است نسخه CMYK را به صورت حرفه ای چاپ کنید تا مطمئن شوید انتخاب های رنگی شما همچنان در خارج از صفحه نیز کار می کنند. (ویرایش لوگو ۲)
نحوه ویرایش متن لوگو (ویرایش لوگو ۲)
برای ویرایش متن یک لوگو، ابتدا به نام قلم استفاده شده نیاز خواهید داشت. اگر نمی توانید از فونت استفاده شده مطلع شوید، می توانید از سرویس تطبیق قلم مانند WhatTheFont استفاده تا مشابه آن را پیدا کنید.
به راحتی فونت را بارگیری کرده و روی رایانه خود نصب کنید (برای این کار ممکن است وب سایت قلم از شما بخواهد مجوز خریداری کنید). این یک فرایند کاملاً ساده است اما لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است لازم باشد ایلاستریتور را مجدداً راه اندازی کنید تا فونت شما ظاهر شود.
به طور معمول طراح متن لوگو شما را مشخص می کند، که در اصل به معنای تبدیل شدن آن از یک فونت قابل ویرایش به یک شکل ثابت است. دلیل این امر اطمینان از سازگاری است، اگر رایانه شما از همان قلم طراح استفاده نشده باشد، ایلاستریتور آن را با قلم دیگری جایگزین می کند. معنی همه اینها این است که برای ویرایش متن، باید آن را انتخاب و حذف کرده و متن جدید خود را تایپ کنید.
هر زمان متن را اضافه می کنید، مانند یک برچسب، اطمینان حاصل کنید که استانداردهای طراحی را مرور کرده و به عناصری مانند فاصله و تراز توجه کرده اید. پس از پایان کار، باید با رفتن به Type> Create Outlines فونت را به صورت کلی مشخص کنید.
متن را از طریق Type> Create Outlines مشخص کنید
اگر طراح لوگو اصلی شما از قلم استفاده نکرده و متن را با دست ایجاد کرده باشد شما واقعاً دو گزینه دارید، می توانید آن را با قلم با قلم مشابهش جایگزین کنید (و یا هنگام بارگذاری عکس، صفحه فونت های مشابه را به شما پیشنهاد می کند) یا می تواند با یک طراح نوعی کار کند، زیرا تنها راه واقعی برای ویرایش یک نوع حروف اصلی، ایجاد فرم های جدید حروف از ابتدا است. (ویرایش لوگو ۲)
شاید این مطلب را نیز بپسندید: بهترین لوگوهای ورزشی
نحوه ویرایش شکل لوگو
ویرایش شکل لوگو نیاز به دانش کمی پیشرفته تری در مورد نحوه کار برنامه های وکتور دارد. اشکال وکتور اساساً به نقاط و خطوط می رسند (Anchor Points and Paths in Illustrator). هنگامی که با استفاده از ابزار Direct Selection بر روی یک شکل کلیک می کنید، این نقاط نشان داده می شوند و این ابزار به شما امکان می دهد موقعیت هر نقطه را به صورت جداگانه تنظیم کنید.
در Adobe Illustrator، اشکال از نقاط و خطوط اتصال ساخته شده اند
اگر بر روی یکی از نقاط متصل به یک خط منحنی کلیک کنید، می بینید که دو دسته از آن کشیده شده اند (که به آن ها دسته های bezier گفته می شود و با کشیدن هر یک از این دسته ها، انحنای خط در دو طرف نقطه تنظیم می شود.
برای افزودن دسته های bezier به یک گوشه، آن را انتخاب کرده و نمادی را بیفزایید که به تبدیل نقاط انتخاب شده در صفحه سمت چپ و بالای رابط امکان پذیرباشد. و با استفاده ازنماد کنار آن، با برچسب تبدیل نقاط انتخاب شده به گوشه ها، منحنی را از بین ببرید.
برای افزودن یک نقطه، کلید + را در صفحه کلید خود فشار دهید.
دسته های متصل به نقاط به شما امکان می دهد تا انحنای یک خط را تنظیم کنید
ابزارهای Pathfinder، که می توانید با رفتن به Window> Pathfinder مشاهده کنید. این ابزارها موضوعات ایلاستریتورو بصورت پیشرفته هستند، اما برخی از توابع اساسی که شما ممکن است برای ایجاد و ویرایش اشکال مرکب نیاز داشته باشید را در خود بصورت دو شکل جداگانه با هم ترکیب می کند، Minus Front حجم اشکال را بالا و Minus Back جحمشان را کم می کند.
پنجره Pathfinder را از طریق Window> Pathfinder بالا بیاورید
در نهایت، مراحل خاصی که برای ویرایش شکل لوگو خود نیاز دارید را بدست خواهید آورد، اما اینها ابزارهای اساسی هستند که شما به آنها در کارتان نیاز خواهید داشت.
در بیشتر موارد، احتمالاً بهتر است که پیش بروید و با یک طراح کار کنید زیرا برای دستیابی به نتایج طبیعی، اگر قبلاً هرگز از نرم افزار طراحی استفاده نکرده اید ، کار دشواری است. لوگوهای وکتور اساساً بر اساس ریاضیات ساخته شده اند، در حالی که ایلاستریتور بیشتر آنها را در یک رابط گرافیکی ساده از شما پنهان می کند، مبتدیان معمولاً کار با اشکال با چنین روشی را بیشتر ترجیح می دهند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۳۰ لوگوی سازمان های غیردولتی و خیریه ای
با دقت لوگوی خود را ویرایش کنید
در حالی که شما همیشه نمی توانید اولین طراحی خود را در طراحی لوگو با قاب طلا بیارایید، اما زیبایی عصر دیجیتال به این است که تقریباً هیچ چیزی غیرممکن نیست. و با استفاده ازروش ساده سازی نرم افزار طراحی، انجام اکثر ویرایش های لوگو کار بسیار دشواری هم نیست. در عین حال، حتی یک طراحی ساده نیز می تواند پیچیده تر از آن باشد که به نظر می رسد.
علاوه بر جزئیات نرم افزارهای وکتور، طراحان وقت زیادی را صرف اصول طراحی می کنند که حتی ممکن است آگاهانه متوجه آنها نشوید، مانند تعادل، نسبت، تقارن و موارد دیگر. اگر دقت نکنید، حتی ویرایش های جزئی لوگو نیز می تواند شما را در این محاسبات دقیق بیندازد. به همین دلایل است که شما باید همیشه با یک طراح لوگو حرفه ای درارتباط باشید تا ویرایش لوگو شما به درستی انجام شود.
بازدیدها: 375
دیدگاه ها