ویرایش لوگو موضوعی است که اکثر دارندگان برند باید در برخی مواقع با آن کنار بیایند. حتی بعد از اینکه طراح شما یک طرح برجسته ارائه داد، احتمالاً به ذهنتان خطور خواهد کرد و خودتان را ملزم خواهید دانست که هر از چند گاهی یک لوگو را ویرایش کنید.
به عنوان مثال، ممکن است دریابید که باید یک برچسب جدید اضافه کنید، یا به هر تعداد دلایل به نسخه های رنگی جایگزین اضافی نیاز داشته باشید. از آنجا که برند شما یک موجود زنده است، زمینه هایی که لوگو شما باید با آنها سازگار شود همیشه در حال تغییر است.
حتی لوگوهای بزرگ گاه به گاه نیاز به ویرایش دارند و در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه خودتان می توانید یک لوگو را ویرایش کنید.
خبر خوب این است که ویرایش های زیادی وجود دارد که هر کس بدون توجه به مهارت یا سطح تجربه خود با نرم افزار طراحی، به سادگی انجام می دهد. در این مقاله، ما برخی از سوالاتی را که می توانید قبل از ویرایش لوگو داشته باشید، متداول ترین ویرایش هایی که می توانید انجام دهید و مراحلی که برای ویرایش لوگو باید بردارید، را بررسی خواهیم کرد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۱۰عدد از بزرگترین روندهای طراحی لوگو برای سال ۲۰۲۱
مواردی که قبل از ویرایش لوگو باید به آنها فکر کنید
تصمیم بگیرید که چرا باید لوگو خود را ویرایش کنید
ویرایش لوگو، به ویژه اگر طراح نیستید، تصمیمی است که باید درباره آن فکر کنید. به عنوان مثال، اگر به طور کلی از نتیجه ای که دریافت کرده اید راضی نیستید، بعید است که شما بتوانید با ایجاد یک پوشش جدید استعاره ای شرایط را برعکس کنید. از طرف دیگر، موارد مشخص و اهداف واضح ویرایش شما تفاوت بین اینکه آیا خودتان می توانید این تغییرات را مدیریت کنید یا اینکه بهتر است یک طراح را وارد کنید، تفاوت ایجاد می کند.
ابتدا راهنمایی ما در مورد چگونگی ارزیابی کیفیت لوگو بررسی کنید. با در نظر گرفتن دامنه ویرایش ها، اگر در حال ویرایش یک لوگوهستید شما باید مطمئن شوید که مشکلات لوگو شما راه حل های زیبایی شناسی روشنی را دارند. به عنوان مثال، اگر قلم شما در حال حاضر بیش از حد قدیمی شده است، فقط ممکن است لازم باشد که آن را با یک مدرن جایگزین کنید. اگر لوگو شما احساس شخصیت نمی کند، یک طرح رنگی گرمتر می تواند همه چیزرا روشن کند.
حتی پس از انجام مراحل ویرایش لوگو خود، می توانید به این مرحله برگردید تا مطمئن شوید که ویرایش شما مشکل را برطرف کرده است. یک تکنیک عالی تست A / B است که در آن انواع مختلف لوگو خود را در بخشهای مختلف برای مخاطب امتحان می کنید تا بفهمید کدام نسخه را مردم بیشتر ترجیح می دهند.
تعیین کنید که ویرایش لوگو شما پیچیده باشد
در این مرحله، شما باید ایده هایی درباره آنچه باید تغییر کند را داشته باشید. اکنون سوال این است که این لیست چقدر طولانی یا می تواند پیچیده باشد.
برای اهداف این مقاله، ما بر تغییرات جزئی که هر کس می تواند خودش ایجاد کند، مانند ویرایش اندازه یا رنگ، تمرکز خواهیم کرد. یک تغییر عمده می تواند چیزی بیشتر از طراحی مجدد یک لوگو باشد، مانند ورود عناصر گرافیکی کاملاً جدید به لوگوشما. در این حالت بهتر است که یک طراح لوگوحرفه ای استخدام کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۱۰عدد از بزرگترین روندهای طراحی لوگو برای سال ۲۰۲۱
مطمئن شوید که با یک نوع پرونده قابل ویرایش کار می کنید
لوگوها بصورت ایده آل در انواع فایل های برداری یا وکتور مانند AI یا EPS ذخیره می شوند. از طریق نرم افزار طراحی لوگومانند Adobe Illustrator (که ما در این مقاله از آن استفاده خواهیم کرد، اگرچه اکثر برنامه های کاربردی دیگر به روشی مشابه کار می کنند) می توانید به این پرونده ها دسترسی پیدا کنید.
ویرایش فایلهای برداری و وکتور بسیار راحت تر از پرونده های شطرنجی است، آنها می توانند به صورت بی نهایت مقیاس بندی شوند، اشکال آنها درنقاط و خطوط ساده می شوند و هر شکل به طور خودکار از طریق لایه ها ازلایه خود جدا می شود. برعکس، گرافیک های شطرنجی بر اساس پیکسل ها ساخته شده اند ودارای مربع های کوچک رنگی که یک تصویر را تشکیل می دهند، هستند. این باعث می شود آنها تا حد زیادی سنگ تراشیده تربنظر بیایند و دقیقاً مانند تصویر، تنها راه ویرایش آنها پاک کردن یا نقاشی کردن روی آنها است.
اگر یک فایل وکتور از لوگوی مورد نظر برای ویرایش نداشته باشید، چه می کنید؟
اگر تمام آنچه را که دارید یک تصویر شطرنجی از لوگوخودتان است، برای ویرایش لوگوباید آن را تصویر برداری کنید. اگر با نرم افزار طراحی گرافیک آشنایی ندارید، ممکن است بخواهید قبل از انجام هرگونه تغییر دیگری، یک طراحی از لوگوتان را برای خود مجسم کنید.
ایلاستریتور دارای یک تابع ردیابی تصویراست که به طور خودکار یک نسخه برداری را تولید می کند (این فرایند تبدیل تصویر شطرنجی به وکتور در اینجا شرح داده شده است). اینکه ردیابی تصویربرای شما کار خواهد کرد یا نه، به تصویری که با آن کار می کنید و ظاهری که می خواهید بستگی دارد. با این حال، مطمئن ترین راه برای به دست آوردن یک فایل وکتور خوب، ردیابی آن با دست در داخل یک برنامه وکتوراست.
یک نسخه از لوگو اصلی خود را ذخیره کنید
سرانجام، با این فرض که آماده ویرایش طرح لوگو خود هستید، مطمئن شوید که کپی پرونده اصلی لوگو خود را کپی و ذخیره کرده اید، چرا که فراموش کردن یک گام آسان برای اشتباهاتتان خواهد بود.
نه تنها انجام این کار برای مقایسه قبل و بعد از آن بسیار مفید است، در صورتی که اولین (یا دوم یا سومین) اقدام به ویرایش لوگو مطابق برنامه پیش نرود، به یک نسخه پشتیبان نیز نیاز خواهید داشت.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: بهترین آموزش های طراحی لوگو موجود در اینترنت برای سال ۲۰۲۱
نحوه ویرایش اندازه و موقعیت طراحی لوگو
خوشبختانه ویرایش اندازه، موقعیت یا مقیاس لوگو از ساده ترین ویرایشی است که می توانید به تنهایی انجام دهید. در ایلاستریتور، ابزار انتخاب در نوار ابزار (با حرکت روی نمادها برچسب آنها را نشان می دهد) به شما امکان می دهد در صورت لزوم لوگوی خود را انتخاب و تغییر مکان دهید. اگر لوگوی شما گروه بندی نشده باشد (به این معنی که می توانید همزمان فقط یک شکل را انتخاب کنید)، می توانید با استفاده از ابزار Selection Tool یک جعبه را بکشید و کل لوگو را انتخاب کنید. هنگامی که یک شکل انتخاب می شود، می توانید با فشار دادن کلید حذف، آن را پاک کنید.
ابزار Rotate به شما امکان می دهد لوگو را به درجه بالا یا پایین بچرخانید. با دوبار کلیک بر روی ابزار چرخش (و اکثر ابزارها) در نوار ابزار، یک پنجره گزینه ظاهر می شود که به شما امکان می دهد مراحل دقیق تری را وارد کنید (اگر مثلاً می خواهید لوگوخود را با تعداد درجه خاصی بچرخانید).
ابزار انتخاب به شما امکان می دهد یک لوگو را به سمت بالا یا پایین تنظیم کنید
تنظیم مقیاس بسته به قالب لوگو شما کمی پیچیده تر است. اگر با یک برنامه وکتور پیش می روید، به آسانی به انتخاب لوگو و کشیدن گوشه جعبه محدوده به سمت بالا یا پایین را انجام دهید(،نگه داشتن Shift برای محدود کردن نسبت ها طول و عرض مقیاس به طور مساوی، و گزینه های مقیاس را از مرکز نگه دارید .
اگر در حال کار با یک پرونده شطرنجی در برنامه ای مانند فتوشاپ هستید، می توانید برای بزرگنمایی یا کوچک کردن لوگوبه Image> Image Size بروید. تنها راه برای تغییر اندازه یک پرونده شطرنجی افزودن یا حذف پیکسل است. این چیزی است که رایانه خودکار می کند. اما این تقریباً به طور اجتناب ناپذیری منجر به کاهش کیفیت می شود، به همین دلیل فایلهای وکتور گزینه بسیار عملی تری برای ویرایش لوگوهستند.
در بخش دوم، به موارد کاربردی تر مباحث ویرایش لوگو خواهیم پرداخت.
بازدیدها: 541
دیدگاه ها