ابزار های شخص ثالث جهت استفاده از AI برای بهبود UX سایت و تجربه کاربری(user experience ) هر وب سایت یکی از مهمترین عوامل در تعیین سود تجارت است. طبق گزارش فارستر، هر یک دلار سرمایه گذاری شده در UX، بازدهی ۱۰۰ دلاری دارد. این بدان معنی است که UX قطعاً ارزش سرمایه گذاری را دارد، و چه راهی بهتر از استفاده از ابزار های مبتنی بر هوش مصنوعی برای به حداکثر رساندن ROI و پیشبرد UX سایت خود.
برای کمک به شما طراحی آتنا لیستی از ابزارهای شخص ثالث را که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، گرد آوری کرده ایم. همه این روش ها می توانند UX وب سایت شما را کاملاً بهبود بخشند.
طبق گفته استاتیستا، هوش مصنوعی(AI)، بازار نرم افزاری است که به سرعت در حال رشد است و به طور تقریبی رشد ۵۴ درصدی سالانه دارد. اکثر ابزارها و دستگاههایی که امروز استفاده میکنیم، به نوعی از هوش مصنوعی بهره می گیرند. طبق گفته گارتنر، ۸۰ درصد فن آوری های نوظهور تا سال ۲۰۲۱، بر پایه هوش مصنوعی خواهند بود. ابزار هوش مصنوعی به هوش انسانی شبیه سازی شده است و بنابراین میتواند صفات انسانی مانند یادگیری پیشرفته و حل مسئله را انجام دهد.
به عنوان یک ماشین، هوش مصنوعی در کارهایی مانند یادگیری پیشرفته و حل مسئله، به طرز بسیار سریع تر و تاثیرگذارتری قادر به تقلید از ویژگیهای انسانی است؛ همین مسئله باعث کاربردی تر و مفید بودن آن می شود
هوش مصنوعی مزیتی بزرگ برای دنیای بازاریابی است و یکی از فناوری هایی است که باید برای UX استفاده شود.
حال به بررسی ابزارهای هوش مصنوعی فوق العاده کارآمدی که می توانند به شما در تبدیل UX وب سایت کمک کنند می پردازیم:
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۱.چت بات های فریز (Frase chatbots)
بدون شک chatbot یکی از بهترین نوآوری های هوش مصنوعی موجود؛ برای UX وبسایت های امروزه است.
چت ربات ها همان ربات ها با هوش مصنوعی هستند که در وبسایت شما مستقر شده و جایگزین انسان برای ارائه خدمات به مشتری است. برخلاف انسان ها، چت بات ها می توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته بدون استراحت کار کنند، چندین مکالمه را همزمان انجام دهند و هرگز خسته نشوند. چت بات های هوش مصنوعی برای یادگیری و پیشرفت در تعاملات مشتری از دادههای یادگیری ماشینی استفاده می کنند. جای تعجب نیست که اغلب وبسایت های برتر کسب و کار امروز از چت بات ها استفاده میکنند.
چت بات های هوش مصنوعی frase یکی از بهترین چت بات هایی است که می توانید در وب سایت خود به کار گیرید. چت بات هوشمند frase برای ایجاد یک پایگاه دانش مجهز به هوش مصنوعی، کل وب سایت شما را جستجو می کند. با استفاده از این چت بات شما می توانید مشتریان خود را ۲۴ ساعته پشتیبانی کنید.
چنین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند برای کاربران وب سایت شما بسیار قدرتمند باشند، زیرا به تمام سوالات بازدیدکنندگان وب سایت شما بلافاصله و با دقت پاسخ داده می شود. علاوه بر تبدیل UX چت بات، chatbot frase همچنین میتواند نرخ تبدیل را افزایش دهد، تولیدات نسل جدید را بهبود بخشد و هزینه خدمات را کاهش دهد.
بهترین قسمت در باره چنین چت بات های هوشمندی این است که لازم نیست مرتبا آن را به روز کنید. چت بات به طور خودکار هرهفته وب سایت شما را جستجو می کند، تا اطمینان حاصل کند که همه پاسخ ها به روز و دقیق هستند. علاوه بر این شما می توانید frase chat bot را دقیقا مانند یک شخص واقعی آموزش دهید و تجزیه و تحلیل دقیق را نیز مشاهده کنید.
۲. قابل دسترس برای دسترسی به وب:
آیا میدانید طبقCDC، از هر ۴ آمریکایی یک نفر معلول است و بنابراین در دسترسی به وب سایت ها با مشکل روبرو است
حتی پس از چنین تعداد کثیر نگرانکنندهای افراد معلول و افزایش پرونده های حقوقی در مورد دسترسی به وب، مشاغل مختلف، دستورالعمل های دسترسی به وب را همچنان نادیده می گیرند. عدم تطبیق با دسترسی به وب می تواند یک شکست بزرگ در UX وب سایت شما بوده و در نتیجه ضرر و زیان فراوانی برای شرکت شما به همراه داشته باشد.
قانون مربوط به آمریکایی های دارای معلولیت(ADA) در سال ۱۹۹۰ با هدف دستیابی و دسترسی برابر افراد دارای انواع معلولیت مانند اختلالات شنوایی، اختلالات بینایی، ناتوانی های جسمی یا اختلالات شناختی امضا شد. دسترسی به وب سایت شما برای چنین افرادی کاملاً چالش برانگیز است؛ از این رو باید اطمینان حاصل کنید که همیشه به دستورالعمل های دسترسی به وب پایبند هستید.
رفع مشکلات مرتبط با دسترسی به وب سایت شما، به آن آسانی که به نظر می رسد نیست. برای حل همه مشکلات ممکن است هفتهها و حتی ماهها به یک تیم کامل از متخصصان مربوط به این زمینه نیاز داشته باشید. اما کار به همین جا ختم نمیشود! با اضافه شدن صفحات جدید به وب سایت شما و تغییر در دستورالعمل های دسترسی که مرتباً تغییر می کند، جستجوی دستی در سایت و رفع قابلیت دسترسی عملی نیست.
یک نرمافزار انطباق ADA مبتنی بر هوش مصنوعی، با به کارگیری یک خط کد مشکلات مربوط به دسترسی شما را حل نموده و کار یک روزه شما را در زمانی کوتاه انجام دهد. این نرم افزار شگفت انگیز کل وب سایت شما را جستجو میکند و به طور خودکار تمام مشکلات مرتبط با دسترسی را برطرف می کند؛ بنابراین بهتره تجربه کاربر(user experience) ممکن را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد. علاوه بر این، این ابزار هر ۴۸ ساعت یکبار، وبسایت شما را اسکن می کند تا به دنبال مشکلات جدید بگردد و آنها را به طور خودکار برطرف کن.
۳. ابزار ساخت لوگو
یکی از ساده ترین راه های تشخیص یک وب سایت آماتور از یک وب سایت تجاری حرفهای، استفاده از آرم است. آرم، به هنگام اولین ورود بازدیدکنندگان شما، تاثیر بسزایی دارد. با وجود یک آرم حرفه ای، میتوانید از لحظه ورود افراد به وب سایت شما، تجربه کاربری(user experience ) مطلوبی را ارائه دهید. بنابراین وجود یک آرم حرفهای با کیفیت بالا ضروری است.
ابزار ساخت لوگو با استفاده از هوش مصنوعی، صدها طرح را بر اساس نام شرکت، رنگ ها، سبک آرم و نمادی که انتخاب میکنید به شما ارائه می دهد.
۴.ابزار های نقشه های حرارتی (heatmap)هوشمندzyro:
هیت مپ (heatmap) از جمله بهترین نوآوری های هوش مصنوعی هستند که میتوانند UX وب سایت شما را بهبود بخشند و نرخ تبدیل را نیز افزایش دهند. این ابزار با دادن اطلاعات درباره این که بازدید کنندگان در کدام قسمت از سایت شما تمرکز دارند، رفتار کاربر را به طور دقیق پیشبینی میکند.
این ابزار به طرز خارق العادهای از قابلیت های هوش مصنوعی برای جمعآوری دادههای بازدیدکننده و پیشبینی رفتارهای احتمالی آنها استفاده می کند. شما از طریق این ابزار، علایق کاربر را بهتر درک کرده و UX وب سایت را بهبود میبخشید. شما دقیقاً می دانید که کاربران دنبال چه چیزی هستند و می توانید از این داده ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتریان خود استفاده کنید.
۵. یک دستیار هوش مصنوعی متمرکز بر طراحی- Adobe sensei:
ابزار Adobe sensei یک دستیار طراحی عالی است که با ارائه توصیه های مربوط به طرح بندی، رنگ ها، تصاویر و بسیاری از عناصر طراحی دیگر، شما را در طراحی وب سایت راهنمایی می کند. این ابزار از هوش مصنوعی همراه با یادگیری ماشینی برای ارائه تجربه کاربری شگفتانگیز وب سایت استفاده می کنند.
ابزار Adobe sensei به شما کمک می کند تا ویرایش های هوشمندانه ای را در طراحی ایجاد کنید و فرایند هایی مانند سازماندهی، ویرایش و تولید خلاقیت های وب سایت خود را انجام دهید. این ابزار توصیه های خودکار را برای قرار دادن عناصر جدید در وب سایت جهت بهبود تجربه مشتری به شما ارائه می دهد. همچنین قابلیت تولید محتوای سفارشی را نیز دارد که این محتوا قطعاً بیشتر مورد توجه کاربران شما قرار میگیرد.
۶.نیروی فروش (sales force CRM) CRM
در عصری که روابط مشتری مهمترین قسمت هر شغلی است، یک ابزار CRM (مدیریت ارتباط مشتری) مانند sales force قدرت هوش مصنوعی را برای ارائه تجربیات لذت بخش به مشتریان خود، تحت کنترل درآورد.
ابزار sales force CRM ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که به شما در مدیریت کارآمد داده ها، تعیین روند خرید مشتری، بهبود رضایت مشتری از طریق شخصی سازی و استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات و عقاید بهدستآمده کاربران، برای ارائه توصیه های محصول، کمک می کند. چنین ابزار CRM مجهز به هوش مصنوعی می تواند چندین برابر، UX وب سایت شما را تقویت کرده و مشتریان را نیز راضی نگه دارد.
۷. پلتفرم مدیریت رشد Insider:
اینسایدر(insider) یک پلتفرم مدیریت رشد بسیار سودمند است که میتواند به شما کمک کند تجربیات وب فوق شخصی را به کاربران خود ارائه دهید. شخصی سازی دنیای تفاوت را در تجربه کاربری شما ایجاد می کند و این ابزار، در این زمینه به شما کمک می کند.
با استفاده از insider، میتوانید کوپن ها، هشدارهای قیمت، اثبات اجتماعی، آگهی ها و موارد دیگر را شخصی سازی کنید.
یکی از بهترین ویژگی های این پلت فرم توصیه های محتوا و شخصی سازی محصول است. این ابزار از تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران شما با استفاده از نوع مناسب محتوا یا توصیههای محصول در زمان مناسب استفاده می کند.
نکات و توصیه های به دست آمده بر اساس سابقه خرید، محبوبترین محصولات و دادههای مربوط به محصولات، مشاهده میشوند.
اگر به دنبال ارائه UX فوق شخصی به بازدیدکنندگان وب سایت خود هستید، پس باید insider را امتحان کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۸. ابزار آزمایش بهینه سازی:
آزمایش، کلید بهبود تجربه کاربری وبسایت شما است. مهم نیست که چه استراتژی هایی را در سایت خود اجرا می کنید،هیچ فایده ای نخواهد داشت مگر اینکه آزمایش کنید کدام آیتم ها کار آمدند و کدام یک نیستند.
ابزار هایی که برای آزمایش استفاده می شوند، مانند Optimizely، به شما کمک می کند تا المان های وب سایت خود را از قبیل فراخوان برای اقدامات،فرم ها، صفحات فرود، پیمایش ها و موارد دیگر را به صورت A/B تست کنید.
بهترین قسمت در مورد این ابزار این است که برای انجام آزمایش UX،A/B وب سایت خود، نیازی به رمزگذاری نیست. فقط به کمک چند کلیک می توانید کپی سایت و تصاویر آن را تجربه و مشاهده کنید.
اگر میخواهید بینش روشن و مناسبی درباره چگونگی درک کاربران از عناصر UX وب سایت خود داشته باشید، ابزار آزمایشA/B مبتنی بر هوش مصنوعی ضروری است. مواردی که صرفاً شما فکر میکنید بهترین نتیجه را دارند، ممکن است کاملاً مورد توجه مخاطبان شما قرار نگیرند. از این رو آزمایش A/B در بهبود UX وبسایت شما بسیار تاثیر گذار است.
نتیجه:
کاربرد هوش مصنوعی برای تبدیل UX میلیونها وبسایت در سراسر جهان رخدادی کمتر از انقلاب نبوده است. اگر از قدرت هوش مصنوعی برای UX سایت خود استفاده نمی کنید، مطمئناً چیزهای زیادی را از دست می دهید. و از این رو امروز اولین قدم خود را بردارید و روی این ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنید تا تغییراتی که هرگز فکرش را هم نمی کردید در وب سایت خود مشاهده کنید.
بازدیدها: 42
دیدگاه ها