۸ نکته که پیش از سئو کردن سایت باید در نظر گرفته شود ، طراحی وبسایت برای آن دسته از مشاغلی که در وب فعالیت می کنند از اهمیت حیاتی برخوردار است. کاربران موتور جست و جو اغلب روی یکی از ۵ پیشنهاد برتر در صفحات نتایج موتور جست و جو کلیک می کنند. بنابراین برای حفظ و نگهداری بازدیدکنندگان وبسایت یا مشتریان تجارت آنلاین خود، وبسایت شما باید جزو ۵ پیشنهاد برتر ظاهر شده در ابتدای صفحه اول نتایج ظاهر شده باشد. در این مقاله به بررسی ۸ موردی که هر کسبه یا بازاریاب باید قبل از طراحی وبسایت و سئو کردن سایت آن بداند،می پردازیم.
بسیاری از بازاریاب یا کارآفرینان بر این باورند که SEO تنها برای شناسایی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی برای نتایج بهتر موتور جست و جو است. سئو کردن سایت تنها به هدف قرار دادن کلمات کلیدی و ایجاد محتوا برای بهبود رتبه بندی محدود نمی شود. بلکه دامنه ی وسیع تری دارد. با این حال بسیاری از سازمان ها و مشاغل نمی دانند که بهبود طراحی سایت باید با روند ساخت وبسایت همراه و در یک راستا باشد.
خیلی اوقات، سازمان ها سئو کردن سایت را در نظر نمی گیرند تا زمانی که طراحی وبسایت کامل شود؛ چنین وبسایت های از پارامترهایی که باعث بالا رفتن آنها در صفحه نتایج موتور جست و جو یا SERP می شوند کاملا عقب می مانند این وبسایت ها ممکن است جذاب به نظر برسند اما تا زمانی که وبسایت توسط مخاطبان قابل کشف نباشد، زیبایی چنین وب سایتی به هیچ کاری نخواهد آمد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :قدم هایی برای گردش کاری بهتر در طراحی لوگو
برای اطمینان از اینکه وبسایت شما برای مخاطبان قابل مشاهده است، باید مطمئن شوید که موتور های جست و جو می توانند وبسایت شما را بیابند و جزو نتایج برتر جست و جو دسته بندی کنند. سازگاری و تطابق با ربات های موتور جست و جو، اولین قدم برای اطمینان از قابلیت مشاهده صفحه وب شما است. جدا از هدف قرار دادن SEO وبسایت، شرکت ها باید بر روی بهبود وبسایت خود و یا بازسازی سایت، با استفاده از یک ابزار ایجاد وبسایت تمرکز کنند.
در این مقاله به نکاتی که برای SEO سایت خود به آنها نیاز دارید اشاره می کنیم:
وبسایت هایی که در صفحه نتیجه موتور های جست و جو دارای رتبه بالایی هستند، نیاز به برنامه ریزی دقیق و ارزش پیشنهادی دارد. شما باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال با اهداف مشخص داشته باشید.
۱. سرفت وبسایت:
وبسایتی که بارگیری آن زمان زیادی می برد، بسیاری از مشتریان بالقوه خود را از دست می دهد. بنابراین، برای اطمینان از عملکرد کار آمد وبسایت یا سرعت وبسایت، سرویس میزبانی خود (good hosting service) لازم است.
۲. بهینه سازی شده برای موبایل:
امروزه تعداد زیادی از افراد از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به وبسایت شما دسترسی پیدا می کنند. موتورهای جست و جو، صفحاتی را در نتایج بالاتر جست و جوی خود قرار می دهند که دارای طراحی ریسپانسیو(Responsive) بهتر و بالاتری در صفحه ی جست و جو خود هستند. صفحات با طراحی ریسپانسیو بهتر می توانند با صفحات که دارای ابعاد مختلف هستند، سازگار شوند. چنین سایت هایی با سرعت بیشتری هم روی دستگاه ها بارگیری می شوند و تجربه ی کاربر ( user experience ) فوق العاده ای را ایجاد کنند.
۳. حجم لینک:
اگر وبسایت شما دارای محتوای با کیفیتی باشد، وبسایت های دیگر به شما لینک می دهند. این لینک ها همانطور که کیفیت کلی صفحه را انتقال می دهند، نقشه کنترل کیفیت برای موتور های جست و جو را نیز اعمال می کنند. اگر یک صفحه وب قوی تر به وب پیج شما لینک دهد، این مورد بیشتر هم صدق می کند.
۴. جست و جوی کلمه کلیدی:
لیستی از کلمات کلیدی که مشتریان و خوانندگان بالقوه شما هنگام جست و جوی خدماتی که شما ارائه می دهید وارد می کنند، تهیه کنید. محتوای وبسایت شما باید حول این کلمات کلیدی بهینه شود. تحقیق درباره ی کلمات کلیدی یک مزیت اساسی دیگر نیز دارد. این امکان را به شما می دهد که خواسته ها و مشکلات مخاطبان خود را بشناسید و به آنها بپردازید. کلمات کلیدی باید به اندازه کافی و مناسب در متن گنجانده شود تا آن محتوا ارزش پیدا کند. امروزه موتورهای جست و جو در شناسایی محتوایی که بیش از اندازه ی مناسب کلمات کلیدی در آن به کار رفته، بهتر عمل میکنند.
۵. استفاده از تگ ها:
برای اینکه یک موتور جست و جو بتواند از محتوای صفحه شما کاملا سر در بیاورد، به شرح برچسب های عنوان( title tag) نیاز دارد. کلمات کلیدی که در مورد آنها تحقیق کرده اید باید در برچسب های عنوان شما شما وجود داشته باشند تا موتور های جست و جو کاملا متوجه شوند که محتوای صفحه شما چیست. درست بعد از برچسب عنوان باید به برچسب متا (meta tag) بپردازیم.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :سئو
متا تگ باید یک جمع بندی کوتاه از تمام موارد موجود در صفحه ی وب شما باشد. اگر میخواهید صفحه شما در SERP رتبه بالایی داشته باشد، باید موارد گفته شده و تگ ها که استراتژی های اساسی SEO هستند را رعایت کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما به اندازه کافی جذاب و مطابق با محتوای برچسب عنوان است. همچنین برای تنظیم مطالب خود باید از چندین برچسب هدر مختلف استفاده کنید.
۶. حجم کم تصاویر:
اکر وبسایت شما پر از تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا باشد، بارگیری وبسایت طولانی تر خواهد شد و همین مسئله باعث میشود سایت شما در صفحه نتیجه موتور های جست و جو رتبه کمتری به دست آورد. به همین دلیل بهینه سازی تصاویر در وبسایت شما یک مرحله ضروری در استراتژی کلی SEO سایت است. برای دستیابی به بهینه سازی تصاویر، باید از یک قالب تصویر مناسب و تصاویر فشرده استفاده کنید.
۷. پیمایش آسان:
وب سایتی که به راحتی قابل پیمایش است، هم توسط مردم خوانا تر و بهتر است و هم توسط موتورهای جست و جو رتبه بالاتری اتخاذ میکند. وب سایتی که محتوای مناسب و مرتبط دارد و به راحتی قابل پیمایش است، نسبت به وبسایت هایی که دارای طراحی پیچیده هستند با bounce rate کمتری مواجه خواهد شد. در منوی پیمایش شما نباید موارد زیادی وجود داشته باشد زیرا میتواند بازدیدکنندگان را به راحتی گیج کند و باعث نشود زودتر از آنچه شما میخواهید، مخاطب از سایت شما خارج شود.
۸. یو آر ال (URL) مناسب:
این استراتژی، سادهترین و مهمترین استراتژی سئو کردن سایت است. هر صفحه وب دارای یک URL منحصر به فرد است. دو قسمت در URL وجود دارد. اول نام دامنه و دوم مسیر یافتن صفحه گفته شده یک URL مناسب برای SEO شامل کلمات کلیدی است که توسط موتور جست و جو به راحتی قابل خواندن است و همچنین به محتوای وبسایت شما نیز مربوط می شود. یک URL خوب نیز تا حد زیادی در بهبود تجربه کاربری صفحه شما کمک میکند و به بازدید کننده، نمایه خوبی از کلیت صفحه شما، میدهد.
نتیجه:
امروزه میلیون ها وبسایت در وب وجود دارد و اگر وبسایت شما از طریق موتور جست و جو به راحتی قابل مشاهده نباشد، حتی نفیس ترین وب سایت طراحی شده نیز فایده ای نخواهد داشت. بنابراین باید این استراتژی های سئو کردن سایت را از ابتدای طراحی وب پیج به خاطر داشته باشید تا از مزایایی که انتظارش را داشتید بهره مند شوید. همچنین مطابق با به روز رسانی اخیر گوگل، تجربه کاربری بارزترین موردی است که هنگام رتبه بندی یک صفحه مورد توجه قرار می گیرد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :سبک های طراحی گرافیکی
بازدیدها: 0
دیدگاه ها