۸ نکته طلایی UX
وعده یک حرفه خلاق همان چیزی است که شما را به سمت زمینه طراحی سوق داده است. من ۸ نکته طلایی UX را برای شما آماده کرده ام. اکنون نمی توانید صبر کنید تا اجرای ایده های خارج از ذهن خود را در یک موقعیت طراحی جدید شروع کنید! اما قبل از اینکه دید خود را به صفحه نقشه کشید، مهم است که برخی از دستورالعمل های اصلی تجربه کاربر را در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که در طراحی وب سایت ux یک موضوع بسیار مهم و قابل توجه است، پس با ما باشید با ۸ نکته طلایی UX ….
تجربه کاربری (یا کوتاه مدت UX) راهی است که یک کاربر نهایی با استفاده از آن یک قطعه از طراحی را تجربه می کند، خواه به عنوان یک طراحی دیجیتالی برای یک وب سایت یا برنامه یا طراحی چاپی مثل بیلبورد یا بروشور. دستورالعمل UX اطمینان می دهد که یک طراحی برای کاربر آسان است تا بتواند با آن تعامل داشته باشد.
Joey Dudgeon، طراح اصلی شرکت Insight Consultancy می گوید: “درک نیازها و انتظارات کاربر برای موفقیت یک پروژه بسیار حیاتی است.”
تجربه کاربر نهایی چیزی است که هر طراح هنگام کار روی یک پروژه باید به آن توجه کند. ما هشت دستورالعمل اساسی UX را گردآوری کردیم. هدف از طراحی ارتباط برقرار کردن پیام با مخاطب است و این دستورالعمل های UX می تواند به شما کمک کند پیام خود را حتی واضح تر به اشتراک بگذارید. نگاهی به این بینش های تخصصی در مورد اصول UX بیندازید تا بتوانید طرح هایی بسازید که از بین جمعیت متمایز باشد!
۱٫مخاطب خود را بشناسید
تعجب بزرگی است، اما اگر نمی دانید کاربر نهایی کیست، ایجاد طرحی که به یک کاربر نهایی اختصاص داده شده است واقعا دشوار است. دادگون می گوید: “طراحان خوب UX باید با ایجاد شخصیت کاربر، کاربر را درک کنند.”
موارد شخصی شامل توصیفاتی است که به طراحان کمک می کند تا با شخصی که برای آن طراحی می کند، آشنا شوند. همراه با اطلاعات اساسی جمعیتی، افراد کاربر غالباً شامل اهداف کاربر و مشکلی برای حل آنها می شوند. شخصیت کاربری خود را در حین کار بر روی یک پروژه مفید نگه دارید تا تجربه آنها همیشه در صدر ذهن شما باشد.
و اگر شما در حال کار برای مشتری هستید که به آن فکر زیادی نکرده اید؟ پرسیدن! حتی یک شخصیت پرشکوه از نیمه راه می تواند به شما در راهنمایی تصمیمات طراحی کمک کند – ذکر نکردن این تلاش نشان می دهد که شما فکر واقعی را در کار خود قرار داده اید.
۲٫برای کاربر مشکلی حل کنید
Usability.gov “سودمندی” را یکی از کلیدهای یک تجربه خوب کاربر ذکر کرده و می گوید که محتوا باید “یک نیاز را برآورده سازد”. طرح های قوی UX گرا فقط برای پر کردن فضا وجود ندارند. آنها به یک هدف نیاز دارند که معمولاً حل مشکلی برای کاربر نهایی است.
طراحانی که شخصیت کاربر خود را درک می کنند در موقعیت خوبی برای حل مشکل از طریق پروژه خود هستند. Dudgeon می گوید: “با فهمیدن نقاط درد کاربر چیست، می توانید محصول خود را در مورد حل یک مشکل برای کاربر طراحی کنید و بنابراین به آنها ارزش دهید.”
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۳٫ساده بهتر از پیچیده است
این می تواند وسوسه کننده باشد که انواع زنگ ها و سوت ها را اضافه کنید تا طراحی شما به مایل اضافی برسد. متأسفانه، بسیاری از موارد اضافی می توانند از پس انداز خود برآیند، و طراحی شما پیچیده و دشوار است.
دادگون می گوید: “چرخ را دوباره اختراع نکنید.=”ممکن است استفاده از یک کنوانسیون طراحی موجود که کاربران شما بلافاصله درک خواهند کرد، موثرتر باشد.” از دید خلاقانه خود لذت ببرید، اما بدانید چه موقع است که دوباره آن را حفظ کنید تا یک تجربه خوب کاربر حفظ کنید، به همین دلیل است که وی گفته است چرخ را دو باره اختراع نکنید، این یعنی یک چرخ، چرخ است، شما نمی توانید از وکتور یک قیچی به عنوان یک چرخ استفاده کنید، موضوعاتی وجود دارد که نباید آن را با بهانه خلاقیت زیادی پیچاند، ساده و جذاب منظور خود را به مخاطب برسانید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۲۰۲۰، گرافیک را به کجا پرتاب می کند؟ ( فصل دوم )
۴٫موارد را مانند یکدیگر جمع کنید
یک نظریه روانشناسی به نام اصول گشتالت در دهه ۱۹۲۰ پدید آمد تا توضیح دهد که مردم چگونه اشیاء را مشاهده می کنند و الگوهای را می شناسند. اگرچه آنها تقریباً ۱۰۰ سال پیش شرح داده شده بودند، اما این اصول هنوز هم به صورت روزانه برای طراحان اجرا می شود.
اصول گشتالت پایه و اساس بسیاری از بهترین تجربه های کاربر را ایجاد می کند، از جمله راهکارهایی برای گروه بندی اشیاء به روشی که به بینندگان کمک می کند تا در مورد پیغام ارتباط برقرار کنند و نتیجه گیری کنند. این اصول بی انتها چیزی فراتر از یک روند طراحی گذشته است، و ارزش دارد که روی اصول لازم را بکارید تا آنها را در طرح های خود بگنجانید.
ادامه دارد…..
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۸ روند طراحی لیبل در سال ۲۰۲۰ که باید از آن آگاه باشید (فصل اول)
بازدیدها: 101
دیدگاه ها