معنی لوگوی فیس بوک
فیس بوک نیازی به مقدمه ندارد. باوجود رشد فضای مجازی میتوان گفت این شبکه در حال حاضر باز هم جزء مهمترین سیستم عامل رسانه های اجتماعی روی کره زمین است، می توان گفت در کنارگوگل، اپل و آمازون یکی از غول های وب به حساب می آید. آیا تاکنون فکر کرده اید که طراحی لوگو شرکت مارک زاکربرگ از کجا آمده است؟ آیا او در ابتدا نسخه های زیادی از آن را داشت؟ بیایید نگاهی دقیق تر به معنای لوگو فیس بوک و تاریخچه آن بیاندازیم. معنی لوگوی فیس بوک چیست؟
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
قدم هایی برای گردش کاری بهتر در طراحی لوگو
چند کلمه در مورد ایجاد فیس بوک
برای کسانی که کنجکاو هستند و یا منشا این بستر رسانه اجتماعی را نمی دانند ، فیس بوک در سال ۲۰۰۴ توسط دانشجویان دانشگاه هاروارد تاسیس شد ، که شامل مارک زاکربرگ بود. در ابتدا سکویی بود که مختص دانش آموزان این مدرسه معتبر بود. با این حال ، به دلیل هیجان در مورد آن ، فیس بوک در سال ۲۰۰۶ به سرعت در دسترس سایر دانشگاه ها و سپس برای همه قرار گرفت. این امر با استفاده از رسانه های اجتماعی انقلابی و دموکراتیک سازی کرد. از آن زمان ، با وجود رسوائی های اخیر و بیشمار این پلتفرم ، هر روز بیش از یک میلیارد نفر از Facebook بازدید می کنند.
اولین لوگو های اندکی در فیس بوک
در همان آغاز ، فیس بوک TheFacebook نام داشت. این نام از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ مورد استفاده قرار گرفت. اولین لوگو فیس بوک به سادگی نام ، TheFacebook ، به رنگ آبی کمرنگ با همان پس زمینه آبی همانطور که امروزه مشاهده می شود ، بود. براکت ها نیز برای نشان دادن جعبه به لوگو اضافه شده بودند. وقتی این شرکت تصمیم گرفت تا از شر “The” خلاص شود ، آنها برای کنتراست بهتر از این اسم به رنگ آبی کم رنگ استفاده کردند. فونت مورد استفاده از آن زمان ، نسخه اصلاح شده Klavika است. یک آژانس سان فرانسیسکو به نام شورای کوبا که مسئولیت این اولین تعمیرات اساسی را بر عهده داشت. این شرکت مانند بسیاری از شرکتهای فناوری ، یک فونت sans serif را انتخاب کرده است ، زیرا در وب قابل خواندن است. از آن زمان این لوگو خیلی کم تغییر کرده است و می تواند ساده تر شده. برای دیدن این موضوع ، ما فقط باید به علاقه مندی های فیس بوک فکر کنیم که فقط از اولین حرف های نام شرکت استفاده می کند.
چند تغییر کوچک در سال ۲۰۱۵
آیا می دانید در سال ۲۰۱۵ لوگو فیس بوک دوباره طراحی شده است؟ شما به احتمال زیاد متوجه نشده اید که بسیار شبیه به آن باقی مانده است. نام و رنگ ها به همین صورت باقی مانده است. فقط فونت بود که کمی تغییر کرد. قلم کمی نازک شد، برای اطلاع از این باید به هر دو نسخه نگاه کنید. همچنین مدرن تر به نظر می رسید. خلاصه اینکه ، این تغییرات خیلی بزرگ نبودند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
امضای مشترک محصولات Facebook
از زمان آغاز به کار ، فیس بوک چندین شرکت دیگر را که محبوبیت خود را دارد، مانند اینستاگرام و واتساپ، به دست آورد. این یک لوگو جدید برای سیستم عامل نیست ، بلکه یک لوگو برای کل شرکت است. با این وجود ، فیس بوک با انتخاب یک لوگو امضا یکبار دیگر ساده ماند.
تاکنون سه تغییر از این لوگو وجود دارد. اول ، نسخه آبی برای نمایندگی فیس بوک ، پلت فرم رسانه های اجتماعی وجود داشت. سپس نسخه سبز برای نمایش واتساپ وجود داشت ، سپس نسخه ای از سایه ها از نارنجی تا صورتی برای Instagram. آیا این یک نشانه تجدید آمدن برای لوگو فیس بوک است؟ فقط زمان خواهد گفت ، برای یک شرکت به طور فزاینده ای نادر است که بیش از ۱۰ سال همان لوگو را نگه دارد.
چگونه می توان از لوگوی فیس بوک الهام گرفت
روش های زیادی وجود دارد که هنگام طراحی می توانید از لوگوی فیس بوک الهام بگیرید. اول ، چرا روی سادگی تمرکز نمی کنیم؟ این اغلب آن چیزی است که باعث می شود یک لوگو خوب باشد. در هر صورت ، روند فعلی مینیمالیسم است و به نظر می رسد جزئیات طراحی اضافی مانند برف در بهار هنگام طراحی مجدد ، از بین می رود. همچنین سعی کنید هنگام ایجاد لوگو خود از بیش از سه رنگ استفاده نکنید. باید یک رنگ غالب و یک رنگ لهجه وجود داشته باشد.
به همین ترتیب ، آیا معنی رنگ را می دانید؟ هر رنگ دارای یک پیام است. بنابراین ، انتخاب رنگ های مناسب هنگام ایجاد لوگو بسیار مهم است. در مورد فیس بوک ، آبی رنگی است که به طور گسترده ای برای لوگو ها استفاده می شود. همچنین رنگ مورد علاقه اکثر مردم است. آبی رنگ آرامش بخش در نظر گرفته می شود ، که باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود و با دانش همراه است. اگر یکی از ارزش های کسب و کار شما قابلیت دسترسی است ، می توانید آنچه را که فیس بوک انجام داده است انجام دهید و از لوگوی آبی خود استفاده کنید
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
در پایان
اکنون می دانید که لوگو فیس بوک از کجا نشأت می گیرد. هنگام ایجاد لوگوی خود ، لازم نیست مغز خود را خاموش کنید. در مقابل ، آن را ساده نگه دارید ، مانند کاری که این بستر اجتماعی انجام داد. با امتحان کردن چندین فونت مختلف شروع کنید ، سپس رنگهایی را پیدا کنید که بیانگر هویت شما باشد.
بازدیدها: 1136
دیدگاه ها