روند طراحی بسته بندی در ۲۰۲۰
صنعت برای سال آینده چه پیش بینی می کند؟ روند طراحی بسته بندی در ۲۰۲۰ به چه شکلی خواهد بود؟ هر ساله بخش های صنعت در سراسر جهان به پیش بینی روند بزرگ بعدی برای حاکم بر سال آینده می پردازند. Package Gateway با شرکتهایی که در بخش بسته بندی کار می کنند صحبت می کند تا روند طراحی بسته بندی در ۲۰۲۰ را پیش بینی کند.
۱) بسته بندی دوستدار محیط زیست
بسته بندی تجارت الکترونیکی با رشد سریع خرید آنلاین، در صنعت بسته بندی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بسته بندی سفت و سخت با ساختار پایدار و کیفیت پایدار بر این بخش مسلط می شود.
ترزا دل دل ر، رئیس بازاریابی و نوآوری DS Smith گفت: “از آنجا که وارد سال ۲۰۲۰ می شویم، انتظار داریم تغییرات واقعی را در طیف بسته بندی مشاهده کنیم، خواه برای تجارت الکترونیکی، FMCG یا مواد فروش. تمرکز روی پایداری و جایگزینی پلاستیک به طور فزاینده ای در خط مقدم استراتژی بسته بندی برای مارک های پیشرو قرار دارد.
جایگزینی پلاستیک یکبار مصرف با مواد قابل بازیافت مانند بسته بندی دوستدار محیط زیست راه طولانی را برای دستیابی به اهداف بازیافت خود و کاهش میزان ضایعات تولید شده طی می کند.
علاوه بر این، نوآوری هایی مانند پارچه های چاپی قابل استفاده مجدد که توی جعبه های بسته بندی دوستدار محیط زیست چند کاره قرار گرفته اند، اطمینان خواهند کرد که مارک ها می توانند خواسته های مصرف کننده را برای راه حل های بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست برآورده سازند. ”
بازار بسته بندی لوکس نیز همچنان به بازار تجارت الکترونیک ادامه خواهد داد و همچنان در روند طراحی بسته بندی در ۲۰۲۰ خواهد بود.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۸ روند طراحی لیبل در سال ۲۰۲۰ که باید از آن آگاه باشید (فصل اول)
۲) مینیمالیسم
زیبایی شناسی همیشه برای بخش بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و برای سال ۲۰۲۰ نیز طراحی بسته بندی با ویژگی های تزئینی مینیمالیستی ادامه خواهد یافت. و چاپ دیجیتال همچنین برای بسته بندی های لوکس محبوب تر می شود.
ریچ کوئلچ، رئیس بازاریابی جهانی گفت: “زیبایی شناسی بسته بندی نقش مهمی را در جلب توجه مصرف کننده در سال ۲۰۲۰ بازی خواهد کرد. حتی بیشتر از اینها برای” نسل اینستاگرام ” بومیان دیجیتال عادت دارند تصاویر زیبایی شناختی کاملی از دوستان خود ببینند
“مارک های بیشتری سرمایه گذاری می کنند تا بسته های اولیه خود بطری های شیشه ای و پلاستیکی، فرم های بسته شدن را با تکنیک های تزئینی مانند اچ کردن، متالیزاسیون، مهر زنی گرم، چاپ روی صفحه نمایش و آنودایزینگ، به ترجمه مستقیم هویت برند روی محصول کمک کنند.”
لیزا داور، رئیس توسعه محصولات جدید گفت: “بسته بندی های تمیز [و] طرح های ساده (یک روند برای ۲۰۲۰ خواهد بود). با تمرکز بر روی اجزای محصول، این روند با روند پایداری پیوند می خورد، زیرا مصرف کنندگان معتقدند بسته بندی های پیچیده کمتر نسبت به بسته بندی های بیش از حد مهندسی سازگار با محیط زیست هستند. ”
۳) ۱۰۰٪ مواد قابل بازیافت
پایداری امسال روند اصلی بوده است و سال آینده هیچ تفاوتی نخواهد داشت. یکی از اصلی ترین جنبه هایی که این روند روی آن متمرکز خواهد شد شرکت هایی هستند که از ۱۰۰٪ مواد قابل بازیافت بسته بندی می کنند. این اخیراً در مبارزات بازاریابی CocaCola برای تشویق مصرف کنندگان برای بازیافت بطری های آن مشخص شده است. در ماه جاری، این کمپین اعلام کرد که Smartwater اولین مارک آن است که بطری های ساخته شده از پلاستیک ۱۰۰٪ بازیافت شده را تولید می کند.
هانا مارس، مدیر بازاریابی COLOURFORM گفت: “بسته بندی دیگر فقط یک جعبه نیست و تغییرات ضخیم و سریع می شوند. با افزایش نگرانی مصرف کنندگان در مورد پلاستیک و تغییر فن آوری های جدید امکان پذیر، مشاغل باید شروع به برنامه ریزی در خارج از تفکرات قدیمی کنند به معنای واقعی کلمه.
وی گفت: “این شکی نیست که تقاضا برای مواد قابل بازیافت در بسته بندی ها و موادی که در واقع بازیافت می شوند در سال ۲۰۲۰ رشد می کند و بیشتر از همیشه می شود. مواد طبیعی ممکن است به زودی جایگزین پلاستیک های رایج شوند و به برندها کمک کنند تا اعتبار خود را برای محیط زیست تقویت کنند.
وی افزود: “ما می توانیم یک فنجان قهوه استفاده شده یا را از منابع تجدید پذیر استفاده کنیم و آن را به بسته بندی زیبایی تبدیل کنیم که پلاستیک را واقعاً به چالش بکشد. با این نوآوری، مارک هایی مانند صنعت نوشیدنی ها می توانند با تمایل به یک تجربه برتر، با نیاز به بسته بندی مسئولانه ارتباط نزدیک تری بر قرار کنند. ”
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۲۰۲۰، گرافیک را به کجا پرتاب می کند؟ ( فصل دوم )
۴) بسته بندی هوشمند
بسته بندی هوشمند در سال ۲۰۲۰ روند واقعی خود را افزایش می دهد (AR)، برچسب زدن به ابر، بسته های ضد جعل و مجموعه فناوری آهنگ و ردیابی.
دیوید ماتر، مدیر ارشد بازاریابی Zappar گفت: “سال ۲۰۲۰ برای بسته بندی های مجهز به AR و اتصال متصل، سال بزرگی خواهد بود، زیرا ما به طور فزاینده شاهد مصرف کننده هایی هستیم که مشاغل را به سطح بالاتری از آگاهی زیست محیطی سوق می دهند.
بسته بندی مجهز به AR، با قابلیت مقیاس پذیری نامحدود، توانایی آموزش مشتریان را در مورد تأثیرات زیست محیطی دارد و به مشاغل این امکان را می دهد تا ضمن حفظ تأثیر نام تجاری و تعامل کاربر، یک رویکرد سازگار با محیط زیست را ترغیب کنند. تلفن هوشمند را بگیرید و با افزایش شفافیت در مورد تولید محصول و مواد تشکیل دهنده، ایجاد لحظه های چشمگیر کمک، در حالی که قصد خرید، وفاداری و تکرار فروش را دارید، بسته بندی را به کانال کشف دیجیتال تبدیل کنید.
“بسته بندی متصل شده و AR برای داستان گویی همه جانبه استفاده می شوند و هم کاربران را شگفت زده می کنند و هم باعث خوشحالی آنها می شوند، بلکه به صورت مهم، از طریق اطلاع رسانی و راهنمایی در هنگام انتقال اطلاعات در مورد هدف، پیشرفت و پایداری یک مارک، نیز آگاهانه راهنمایی می کنند.
“بسته بندی AR یک حرکت تند و سریع برای مشاغل است، به ویژه با معرفی ۵G در سال ۲۰۲۰، سرعت و قدرت دستگاه ها و استفاده از دوربین و AR بیشتر می شود.”
“نه بودجه گسترده ای لازم است و نه تیم های عظیم IT. در گذشته، این شرکت ها با جیب های بزرگ و تیم های ماهر IT بودند که سیستم های مدیریت برچسب را مستقر می کردند. اکنون، با دیجیتالی شدن فرایندها و ظهور ارائه خدمات ابری و نرم افزاری به عنوان سرویس، موانع ورود به سازمان های کوچکتر کمتر به دلیل سخت افزار و سرمایه گذاری کمتری نیاز دارند. ”
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۵) بسته بندی خوراکی
بسته بندی های خوراکی طی چند سال گذشته به آهستگی کشش پیدا کرده و برای سال ۲۰۲۰ انتظار می رود با نوآوری های جدید توسعه خود را ادامه دهد.
نماینده راه حل های مستقیم بسته بندی، تام سیمپکینز گفت: “در اینجا در منچستر، مشاغل بزرگی و کوچک را شاهد هستیم که بسته بندی های مینیمالیستی بسیار دوستدار محیط زیست را پذیرفته اند. مخصوصاً وقتی نوبت به غذا ارائه می شود. ما اعتقاد داریم که چیز بزرگ بعدی بسته بندی خواهد بود که تمرکز آن بر تخریب زدایی است. حتی خوراکی.
ما معتقدیم که افزایش بسته های خوراکی امری اجتناب ناپذیر است. به همکاری عظیم بین باکاری و سوربوس نگاه کنید. آنها نی های خوراکی را برای تشویق ساخت کوکتل ایجاد کردند، در حالی که در سراسر جهان پروژه های مهیج مانند کارد و چنگال های خوراکی Bakeys و حتی بسته بندی وافل خوراکی Bruxel و Evoware وجود دارد.
“این یک رویکرد جدید شجاعانه برای بسته بندی است، که مسئولیت روزافزون آلودگی پلاستیک و افزایش تقاضا برای بسته بندی های قابل بازیافت را برطرف می کند.”
بازدیدها: 108
دیدگاه ها