طراحی لوگو ، روشی برای نمایش هویت برندها
طراحی لوگو ، عامل اولیه و اصلی در سرنوشت یک برند بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی است
یکی از بخش های مهم در برندینگ و برندسازی تجاری، طراحی لوگو برای خلق یک مارک و آرم تجاری است که قرار است نمایی ماندگار از هویت برند شما را بر روی محصولات و نیز هرجایی که حرف از نام واحد تولیدی و تجاری شما است، حک کند.
تولیدات خوراکی و محصولات غذایی، بخش اصلی اقلام مصرفی را در بازار فروش، تشکیل می دهند و اهمیتی که به سلامت و فواید این محصولات تعلق می گیرد و نیز تجربه دلچسبی که از مصرف آن ها برای خریدار، به جا می ماند، باعث شده توجه خاصی به کیفیت تولید و مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن ها اختصاص گیرد.
همچنین علاوه بر کیفیت محصول، شیوه ارائه آن با رعایت پروتکل های بهداشتی در بسته بندی مناسب و سالم، به گونه ای جذاب و کاربردی، یکی از جنبه های مهم در بازاریابی است که بسیاری از طراحان و شرکت های فعال در زمینه تبلیغات را به کار در این خصوص، ترغیب کرده است. ساخت یک مارک تجاری ماندگار و طراحی لوگو به شیوه ای خلاقانه و جذاب برای محصولات خوراکی، روشی موثر برای موفقیت ابدی یک طراح است، زیرا ایده و هنر او تا همیشه مانند مهر معتبر، همراه با انواع محصولات تولید شده آن برند، می درخشد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لیبل بطری نوشیدنی آمیخته به اعتماد
طراحی لوگو، اعتباری فراتر از برند!
طراحی لوگو، آبروی یک نام تجاری است و فراتر از آن، اعتبار و سرنوشت طراح آن را نیز، تعیین می دارد.
چه به عنوان صاحب برند و چه به عنوان طراح، اهمیتی که به طراحی لوگو می دهید، در حقیقت اهمیتی است که به هویت و اعتبار خود می بخشید. شما نقش خود را در مارک تجاری خلاصه می کنید به طوری که دیدن آرم تجاری شما، می تواند تمام تجربیاتی که مخاطب از مصرف محصول شما، کسب کرده است، دوباره زنده کند.
تصوری که از خود دارید، طرح لوگوی شما را می سازد.
برای مثال، با دیدن لوگوی برندهای جهانی و قدیمی مانند کوکاکولا، نه تنها احساسی که از نوشیدن نوشابه کولا را تجربه کرده اید بلکه تمام خاطرات گره خورده به آن را نیز دوباره از سر می گذرانید، با دیدن لوگوی کولا، احساس اعتماد شما برانگیخته می شود و شاید حتی نیازی به بررسی بیشتر لیبل محصولی که لوگوی کولا را به همراه دارد، احساس نکنید.
پس طراحی لوگو، مانند امضایی است در جهت تایید کیفیت یک محصول، همانطور که به امضای خود به عنوان نشانه تایید رسمی در تمام اسناد مهم، اهمیت می دهید، باید طراحی لوگو و آرم برند خود را نیز شریف دانسته و برای انتخاب آن، وقت و سلیقه به خرج دهید.
با تاکید، دوباره متذکر می شویم که طراحی لوگو، نه فقط امضای صاحب برند، بلکه امضای خالق طرح لوگو نیز به حساب می آید.
طراحی لوگو، راز ماندگاری نام تجاری است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لیبل بطری نوشیدنی هنری و خاطره انگیز
طراحی لوگو، راهی به خصوصی ترین محافل مشتریان، می سازد!
آنچه مردم، در زندگی خود، تجربه کرده اند، همراه است با عناصری که در محیط موجود بوده است، مانند لحظه دیدار دلنشین یک خویشاوند در بک گراندی متشکل از کابینتی که در آن قوطی مایع ظرفشویی ریکا قرار گرفته و … پس به وضوح پیوندی میان برند ریکا و احساس خوش آن دیدار، تا ابد در جان و خاطر فرد باقی می ماند، با درک این قضیه، شاید بهتر متوجه اهمیت طراحی لوگو شوید، و عمیق تر دریابید که مارک تجاری شما، بسیار فراتر از عرصه فروش، در آلبوم خاطرات خصوصی و مشترک مردم، حک می شود.
آنچه شایسته نام تجاری خود در مقام شکلی بصری می دانید را در لوگوی خود خلاصه می کنید. پس ابتدا نامی شایسته برای معرفی خود برگزینید و سپس مفهوم عمیق آن را در خطوطی واژه محور و تصویری بنگارید.
برای طراحی لوگو، باید دلیل و هدف خود را از انتخاب نام تجاری، بدانید و با توضیح آن به طراح، در خلق امضایی که بیشترین قرابت را با نام و معنای هویت شما دارد، دقت و ظرافت به خرج دهید.
جایگاه نام شما کجا است؟ در چه سطحی هویت می پذیرید؟ آیا برند شما می تواند اعتباری برای دیگر موضوعات باشد؟ آیا مارک تجاری که برگزیده اید برای طیف گسترده و متنوع محصولاتی که تولید می کنید مناسب است؟ آیا طراحی لوگو برای مارک شما، در بیان آنچه هستید کفایت می کند؟
به پاسخ این پرسش ها بیندیشید تا بتوانید نام تجاری خود را جاودانه سازید!
برند شما، نشان دهنده هویت شما است.
مقاله پیشنهادی : طراحی لیبل برای نوشیدنی با ایده های خلاقانه
بازدیدها: 45
دیدگاه ها