طراحی لیبل برای بطری شیشه ای نوشیدنی، به این معناست که تمام دریچه ارتباط شما با مشتری، اعم از معرفی برند، معرفی محصول، نمایش ویژگی های منحصر به فرد، رقص جذاب طرح ها و اطلاعات محصول، همه و همه معطوف به طرح لیبل می باشد. در ادامه مقاله طراحی لیبل بطری نوشیدنی با ما همراه باشید.
از جمله بنیادی ترین سوالاتی که در هنگام طراحی لیبل برای شیشه نوشیدنی در ذهن می آید، این است که آیا ظاهر و مشخصه محصول شما قرار است جدی و موزون باشد یا صمیمی و طنزگونه؟ آیا قرار است ساده و خلوت باشد یا شلوغ و مفصل؟ آیا طرحی تک رنگ است یا رنگارنگ، آیا کلاسیک و شیک است یا فانتزی و مدرن؟ ….
سوالاتی از این قبیل، تنها با رنگ و طعم محصول و نیز نمای برند شما، پاسخ داده می شود.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لیبل با فریادی خاموش!
طراحی لیبل، چه طعم و احساسی را نقش می زند؟!
پیش از آنکه درب بطری باز شود، مقدمه ای از احساسی را که قرار است خریداران پس از نوشیدن، تجربه کنند، به پیش چشم آن ها جلوه دهید.
• هویت شما چیست؟
• محصول شما علاوه بر آنکه یک کالای خوراکی است، آیا حاوی مضمون و مفهوم خاصی نیز می باشد؟
• آیا فقط تولید کننده نوشیدنی هستید و یا ابداع کننده خط فکری منحصر به فرد؟
• چگونه رویاهای خاص خود را در لفاف طعم و عطر در شیشه ای نوشیدنی منتقل می کنید؟
• ویژگی خاص نوشیدنی شما چیست و چه حسی را منتقل می کند؟
به این موارد بیاندیشید، محصول خود را مزه کنید و تمام این سوالات را در طعم و رنگ و عطر آن، بجویید. از دیدگاه یک مشتری، پیام پنهان در محصول خود را بشنوید. حال با ذهنی رها، اجازه دهید نوع گفتگویی که با مشتریان دارید، الهام بخش طرح اولیه برای طراحی لیبل بطری نوشیدنی شما گردد.
طراحی لیبل بطری نوشیدنی به سبک هنری
طراحی لیبل به سبک هنری برای بطری های نوشیدنی
برای طراحی لیبل بر روی بطری های شیشه ای و طراحی برچسب قوطی های نوشیدنی، تکنیک ها و سبک ها کلی مختلفی وجود دارد که هر یک از سبک ها دربرگیرنده ایده های خلاقانه بسیار گوناگون است.
گاهی با تلفیقی از دو یا چند سبک، طرحی جدید آمیخته از چند هویت، خلق می شود.
یکی از سبک های اصلی برای طراحی برچسب بطری نوشیدنی، استفاده از طرح های هنری است.
طراحی لیبل به شیوه هنری، می تواند از نقاشی و تصویری هنری تشکیل شود و یا نمایی از یک عکس باشد و یا تلفیقی از هر دو.
به هر حال، آنچه در این شیوه مطرح است، استفاده از یک تصویر واضح یا بخشی از یک تصویر، است که باقی اطلاعات در حاشیه آن، ذکر می گردد، مانند تصویری از کوهستان آلپ؛ معمولا انتخاب نوع تصویر، متناسب با بنیان تولید نوشیدنی است مثلا، محلی که کارخانه تولید کننده در آن قرار دارد و یا میوه ای که در ساخت نوشیدنی استفاده شده است و …..
معمولا عناصری چون، نقاشی و تصویر طبیعت، کلاژ پرتره، تصویر میوه ها یا گل ها، عکسی از مناظر فصلی، تصویری از یک لحظه زندگی، و تصاویری از این قبیل در طراحی لیبل نوشیدنی می تواند آنچنان با عمق احساسات مشتری، پیوند خورد که او را مهمان طعم و عطر محصول شما نماید.
لیبل های نوستالژیک
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لیبل با روایت “یکی بود یکی نبود”!
طراحی لیبل با نمایی از گذشته
یکی از قوی ترین احساسات بشر، حس نوستالژیک اوست. تجربیات قدیمی، یادآور خاطرات شیرین، تجربیات مشترک خانوادگی و اجتماعی، می تواند قوی ترین تاثیرات را در جلب صمیمیت مشتریان داشته باشد تا بدین واسطه، شوق آن ها را برای سهیم شدن و تجدید خاطرات، برانگیزد.
اگر یک برند قدیمی در تولید نوشیدنی هستید، استفاده طراحی لیبل که یادآور لوگوی قدیمی شما باشد، می تواند رسمی خلاقانه در بازخوانی اعتماد میان شما و خریداران برقرار سازد.
اگر یک شرکت جدید در زمینه تولید نوشیدنی هستید، می توانید با استفاده از مروری بر تصاویر برندهای نوستالژیک و یا ایده گرفتن از سبک های قدیمی طراحی لیبل، تجربه طعم خوش گذشته را به مشتریان خود، وعده دهید.
استفاده از گرافیک های قدیمی، چاپ های سنتی، عناصر سنتی طراحی مانند حاشیه ها و کادرهای نوستالژیک، فونت های قدیمی و جملات خاطره انگیز، از جمله ابزار اصلی برای طراحی لیبل سنتی است.
انسان ها به واسطه روحیه نوستالژیک خود، می توانند تمام احوال تلخ و شیرینی را که در گذر عمر، تجربه کرده اند همراه با حواشی آن و افرادی که در آن خاطرات حضور داشتند، دوباره در آغوش بگیرند و چه بهتر از اینکه، خاطرات شیرین خود را همراه با محصول شما، از قفسه فروشگاه با خود به خانه آورند؟!
تبلیغات خاطره انگیز
بیشتر بخوانید : طراحی لیبل برای نوشیدنی با ایده های خلاقانه
بازدیدها: 35
دیدگاه ها