طراحی لیبل برای بطری های نوشیدنی مانند آبجو، در بازار محصولات غذایی، برای موفقیت در میان عرصه رقابت با دیگر تولید کنندگان، روز به روز اهمیت بیشتری می یابد، تا جایی که از جمله دغدغه های اصلی تولید کننده، بدل شده است.
البته در اینجا اختصاصا به طراحی لیبل برای نوشیدنی هایی که در بطری و قوطی عرضه می شوند، اشاره داریم در این مورد امکان مانور چندانی برای طراحی بسته بندی وجود ندارد مگر تمام آنچه بر روی لیبل نقش می بندد.
از بین صدها قوطی و بطری نوشیدنی، باید نگاه مخاطب را ربوده و تمایل دستان او را برای خرید و قرار دادن محصول در سبد خرید، برانگیزید، با وجود شباهت شکلی بسته بندی میان برندهای مختلف نوشیدنی که معمولا از قوطی و بطری استفاده می کنند، تنها نشانه تبلیغاتی موثر و اصلی برای درخشش محصول، به طراحی لیبل آن بستگی دارد.
طراحی لیبل برای بطری نوشیدنی
ایده ای که برای طراحی لیبل قوطی و بطری نوشیدنی در نظر دارید، باید جلای برند شما را در بر داشته باشد و از فهوای برند شما، الهام گرفته باشد.
می توان گفت تنها زمین بازی برای برند نوشیدنی، محدود به طراحی لیبل آن است. اجازه دهید که مشتریان شما، پیش از آنکه طعم و عطر محصولتان را بچشند و احساس کنند، از لحاظ بصری با شما و محصول شما آشنا شوند و ارتباط برقرار کنند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لیبل با فریادی خاموش
ایده هایی برای طراحی لیبل قوطی ها و شیشه های نوشیدنی
در هنگام طراحی لیبل، به ایده هایی بپردازید که احساسات و عواطف عمیق مشتریان را، با طرح روی لیبل، گره بزند.
این طراحی می تواند با احساسات کودکانه و یا حس نوستالژیک او همراه شود و یا یادآور دوره ای خاص و مشترک باشد، همچنین می تواند به گونه ای، همزاد پنداری او را در یک اتفاق جهانی و به روزترین ترند، باعث شود.
طراحی لیبل برای نوشیدنی
از آنجا که غالب انسان ها علاقه دارند خود را عضوی از یک گروه و اجتماع بزرگتر، احساس کنند و با جریانات مختلف اجتماعی و گروهی، همراه شوند، استفاده از تکنیک هایی که چنین مفاهیم مشترکی را ارائه دهد، در جلب نظر و شوق مخاطبین و مشتریان، موثر است.
طراحی لیبل با استفاده از تصاویر کارتونی
برای مثال، کودک درون همه آدم ها، در هر سنی هم که باشند، زنده و با نشاط است و همچنان عاشق تمام عناصر کودکانه مانند انیمیشن و جهان تخیلی و فانتزی می باشد.
بنابراین استفاده از طرح های کارتونی و فانتزی با رنگ بندی های کودکانه، آن هم بر روی یک بطری نوشیدنی، می تواند تناقضی شیرین و وسوسه کننده برای مخاطب تصویر کند. تصور کنید، در میان قفسه های فروشگاه، به دنبال نوشیدنی می گردید و ناگاه، در میان انواع بطری های بزرگ و کوچک که خبردار و جدی ایستاده اند، بطری نوشیدنی با پوششی کودکانه و رنگارنگ، گویا از میان انبوه جمعیت قوطی ها، با شیطنتی دلنشین سرک می کشد. درست مانند یک شوخی شیرین میان احوال سنگین روزمره.
لیبل کارتونی برای نوشیدنی
با این تکنیک، برند خود را، به گونه ای شاد و مفرح در نظر مشتریان، جلوه گر می سازید تا با دیدن آن، تجربه لذت بخش و شادی را که قرار است از طعم نوشیدنی احساس کنند، بر روی قفسه های فروشگاه، روایت کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لیبل می تواند عشق در یک نگاه را متجلی سازد!
طراحی لیبل گرافیکی برای نوشیدنی
یکی دیگر از روش های طراحی لیبل نوشیدنی، استفاده از طرح های گرافیکی است که به مشتری چشمک می زند.
یک بمب رنگارنگ و درخشان در میان میدان رقابت پرتاب کنید و با نقش هایی برجسته و اغراق شده، مانند پروانه ای رقصان در قفسه فروشگاه، خودنمایی کنید.
در طراحی لیبل به شیوه گرافیکی، خبری از طرح های لطیف و رنگ های آرام نیست، اینجا حرف از طرح و نقش های بزرگ و چشمگیر با رنگ آمیزی درخشان و جلوه گر است.
این نوع طراحی، شیک و مدرن نیز هست و به وسیله آن می توانید نقش های مد روز را طبق آخرین ترندهای جهانی، ارائه دهید.
طرح های گرافیکی، علاوه بر شلوغی و تنوع رنگی، متشکل از لایه های مفهومی مختلف می باشد. امکان درج شعار و حرفی مهم و یا مفهومی اجتماعی به صورت نقش رنگارنگ، همگام شدن با روندهای
اجتماعی و اتفاقات روز جهان در نگاره های رنگی گرافیکی، کمک گرفتن از امکان شوخی های فانتزی با وقایع زندگی، طراحی خلاقانه و طنز از شخصیت های سرشناس از جمله ویژگی های طراحی لیبل گرافیکی است.
شوخی و صمیمیتی که از طریق لیبل با طرح گرافیکی میان محصول و مشتری ایجاد می شود، تاثیر مطلوبی بر اشتیاق وی برای همراه ساختن برند نوشیدنی شما در لحظه های شاد و احساسی و هیجان انگیز زندگی اش دارد.
لیبل گرافیکی نوشیدنی
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لیبل با روایت یکی بود یکی نبود
بازدیدها: 112
دیدگاه ها