دنیای تایپوگرافی دنیای عظیمی است! با اینکه طیف وسیعی از فونت های جدید به این مجموعه اضافه شده، هنوزاکثر برندها با توجه به هدف مخاطبان خود، به طور منظم از آنها برای ایجاد هویت بصری استفاده می کنند. در این پست ، ما راهنمای کامل فونت ها اعم از انواع و کارکردهای آنها را در تایپوگرافی به اشتراک گذاشته ایم.
فونت ها بخشی جدا نشدنی از تصاویر تجسمی هستند که در تبلیغات و سایر مطالب بازاریابی در همه سیستم عامل ها مشاهده می شوند. درگذشته، چاپ و استفاده از فونت ها محدود به روزنامه ها، مجلات، کتاب ها، جزوه ها و سایر موارد چاپی بوده است، اما امروزه صفحه های دیجیتالی دنیای فونت ها را به طرز چشمگیری متحول کرده اند.
چرا همه بازاریابان مدرن فونت ها را باید با دقت انتخاب کنند؟ و اینکه اهمیت انتخاب فونت های مناسب چیست؟
شاید این مقاله را نیز بپسندید : برترین مهارت های طراحان لوگو موفق
اهمیت انتخاب فونت های مناسب:
-
شخصیت سازی برای برند
فونت ها دربازارهای تجاری بعنوان یک کسب و کار نقش اساسی دارند. برای نمایش شخصیت برند خود می توانید از یک فونت خاص استفاده کنید. به عنوان مثال، یک کسب و کار فروش اسباب بازی می تواند از فونت های طنز در آرم های تجاری و فعالیت های بازاریابی خود استفاده کند.
-
شناخت برند
استفاده مداوم از فونت های مشابه به مخاطب شما کمک می کند تا برند شما را شناسایی و تشخیص دهد. آنها فقط با نگاهی به فونت های استفاده شده در آرم و سایر تصاویر می توانند فوراً برند تجاری شما را شناسایی کنند. قالب هوشمندانه انتخاب شده و سازگاری آن در کل تصاویر تجاری یک راهی است که مشتریان می توانند به نام تجاری شما اعتماد کنند.
-
تحت تاثیر قرار دادن تصمیمات خرید
فونت ها با شخصیت خاص خود می توانند بر روی مشتریان بالقوه یک برند تأثیر بگذارند. این امرتاثیر گذاری زیادی در تصمیم گیری خرید مشتریان دارد.
-
حفظ توجه
تایپوگرافی یا انتخاب نوع درست فونت ها می تواند ابزار شما برای جلب توجه مردم باشد. شما می توانید توجه آنها را هنگام خواندن صفحات وبلاگ یا وب سایت خود با انتخاب فونت خوانا جلب کنید.
-
اسکن آسان مطالب
انتخاب نوع مناسب فونت نیز برای اسکن آسان محتوای صفحه وب سایت شما مهم است. خوانندگان باید بتوانند به راحتی آن را اسکن کنند.
بنابراین قرار دادن یک فونت صحیح برای عناوین، متن اصلی و سایر مطالب در صفحه وب ضروری است. بعد از اینکه مطمئن شدید چرا تایپوگرافی برای برند شما بسیار مهم است، باید انواع فونت ها را با دقت انتخاب کنید.
در دنیای مدرن دیجیتال ، فونت ها در همه جای وب قابل دسترس اند،و بیشتر تبلیغات تجاری در سیستم عامل های دیجیتال به وسیله فونت ها انجام می شود، که باید در انتخاب آنها دقت کنید زیرا فونت ها از حجم بالایی از تنوع برخوردارند و انتخاب یک یا چند فونت کار دشواری است.
شاید این مقاله را نیز بپسندید : ۹ طراحی لوگو خدماتی برتر در سال ۲۰۲۰
انواع اصلی فونت های موجود برای نام برند تجاری:
-
فونت های Serif
فونت های Serif را می توانید به وضوح در بالا و پایین حروف مشاهده کنید. انواع مختلفی ازاین سری ها وجود دارد که شامل سری های سبک قدیمی، کلاسیک و نئو کلاسیک، انتقالی و غیره است. همه این فونت ها از نظر وزن، شکل و ارتفاع متفاوت هستند.
مقایسه فونت خانواده serifبا sans serif
۲٫ فونت های Slab Serif
فونت های slab serif از اهمیت زیادی برخوردارند. از ویژگی های کلیدی این سری ها ، بزرگ و چشمگیر بودن آنهاست. این فونت هااغلب در طرحی گنجانده می شوند که تصاویر سخت و ناهمواری را می طلبد. بازاریاب ها معمولاً از این قالب ها برای مارک های مرتبط با فعالیت در فضای باز استفاده می کنند.
۳٫ فونت های Sans Serif
فونت های Sans serif دارای ابعاد بزرگتری هستند. سری های Sans به دلیل تمیزبودن، خواناتربوده و در عین حال از تنوع کمتری برخوردارند. درحالیکه بیشتر صفحه های دیجیتال به دلیل سادگی و خوانایی از آنها استفاده می کنند، اما به طور کلی ازآنها برای عناوین وبلاگ ها وهمچنین پاراگراف های طولانی استفاده می شود.
-
فونت های Script
فونت های اسکریپت مثل دست خط هستند و بیشتر برای انتقال شخصیت تجاری بصورت عادی و دوستانه استفاده می شوند.بنابراین ، این فونت ها بیشتر حالت فانتزی دارند و در مارک هایی جای می گیرند که می خواهند احساس راحتی بیشتری را در آرم ها و پوسترهای شرکت خود به تصویر بکشند.
نمونه ای از خانواده فونت های Script
-
فونت های دست نویس
این قالب دارای انواع گوناگونی اند و بیشتراین فونت های دست نویس برای پوستر، جلد کتاب و طراحی آرم به خوبی کار می کنند. وقتی که می خواهید جذابیت و کمی شخصیت به طراحی خود اضافه کنید، می توانید از این فونت ها استفاده کنید.
-
فونت های فانتزی Comic
فونت های فانتزی، همانطور که از نام آن مشخص است ، بیشتر در ایجاد کارتون، سخنوری و کمدی کاربرد دارند. شما همچنین می توانید فونت های بسیار خوانایی را انتخاب کنید که از نظر چشم راحت تر باشند.
-
فونت های نمایشی Display
از فونت های نمایشگر بیشتر در پوسترها، بیلبوردها، بسته بندی ها وجلدهای کتاب استفاده می شود. این قلم ها برای جلب توجه بیننده ترجیح داده می شوند. به طور کلی، آنها در بیش از ۱۴ نقطه ادغام شده اند، به همین دلیل به آنها نمایشگر می گویند.
-
فونت های Retro
اگر قصد دارید جلوه ای قدیمی به قطعه طراحی خود بدهید، پس فونت های Retro می توانند انتخاب درستی باشند.در این نوع قلم ها می توانید به سبک های serif ، sans serif و script دسترسی داشته باشید. بیشتر پوسترها، آرم ها و طرح های بسته بندی کلاسیک این قالبها را دارند.
۹ . فونت های خوشنویسی Calligraphic
فونت خوشنویسی به دلیل حروف هنری خود منحصر به فرد شناخته شده است. از فونت خوشنویسی معمولاً در ایجاد دعوت نامه ها و نامه های رسمی استفاده می شود و احساس هنری زیبایی را در مخاطب ایجاد می کند.
-
فونت های Stencil
این فونت ها دارای حروف بزرگ که صورت آنها شکسته است، ارائه می شود. همچنین دارای لبه های گرد و ضخیم است. در ابتدا، هنگامی که برای اولین بار در سال ۱۹۳۷ اختراع شد، از این فونت ها برای تعیین عناوین روزنامه استفاده می شد.
در حال حاضر، انواع مختلفی از طرح ها مانند تابلوهای عمومی، برچسب گذاری، دیوار نویسی یا هنرهای خیابانی و پوسترها ازاین نوع فونت ها استفاده گسترده ای شده است.
-
فونت های Dingbat
فونت های Dingbat که به عنوان تزیین کننده یا آراستنده شخصیت ها نیز شناخته می شوند دارای طیف گسترده ای از اشکال و نمادها هستند، که شما می توانید انواع تصاویر، عناصر رابط کاربر، bullet lists, buttons ونمادهای طراحی را در این فونت ببینید.
شاید این مقاله را نیز بپسندید : تکنیک های برتر طراحی لوگو در سال ۲۰۲۰
نکاتی برای انتخاب فونت های مناسب در تایپوگرافی:
اکنون که از انواع اصلی فونت ها مطلع شدید، به روش های انتخاب یک فونت کامل برای نشان دادن شخصیت برند خود فکر کنید. در حالی که اکثر فونت های ذکر شده دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، اما همه آنها برای تایپوگرافی برند شما مناسب نمی باشند.
نکات مهم
۱٫ فونت Serif
برای طراحی کتاب ها، وبلاگ ها، مجلات و هر کپی بلند از انواع فرم serif فونت استفاده کنید. دلیل اصلی این امر این است که این سری ها به چشمان ما کمک می کند تا به راحتی آنها را دنبال کنند.
۲.فونت Sans Serif
Sans Serif فونت های همه کاره ای است که می توانید با استفاده از آنها شخصیت و ویژگی خاصی به طراحی خود بیفزایید و هر زمان نیاز به حداقل طراحی، ظاهر تمیز و مدرن باشد، از آنها استفاده کنید.
۳.فونت Script
فونت اسکریپت را زمانی انتخاب کنید که می خواهید به طراحی خود جلوه ای قدیمی یا کلمات یکپارچه بدهید. بنابراین، بسیاری از جلد کتاب ها، دعوت نامه های عروسی و مکان های دارای اهمیت تاریخی از چنین فونت هایی استفاده می کنند.
۴.فونت Calligraphic and Handwriting
وقتی نام تجاری شما غیر رسمی است، شما باید به فونت های خوشنویسی و دست نویس فکر کنید. به عنوان مثال، اگر کالاهایی برای کودکان در نظر گرفته اید یا می خواهید روحیه ای سبک در طراحی ایجاد کنید، چنین فونت هایی را انتخاب کنید.
۵٫ فونت Display / Decorative
از فونت های نمایشگر برای نمایش مواردی که برای برند شما از اهمیت بیشتری برخوردار است در یک طرح یا متن استفاده کنید. به همین ترتیب، در مواردی که نیاز به انجام کارهای تزئینی دارید، باید ازاین فونت تزئینی استفاده کنید.
چگونگی ترکیب انواع مختلف فونت ها در تایپوگرافی
طراحان مدرن و خالقین هویت بصری به تعداد بیشماری از فونتها و روشهای ترکیب آنها برای تأثیر دسترسی دارند.گاهی اوقات ، طراحان می خواهند یک فونت sans serif را با یک فونت serif italic ترکیب کنند که این امر به ایجاد ظاهری جدید در طراحی کمک می کند. همچنین، کاربران می توانند فونت های مختلف از خانواده serif را که دارای وزن و فاصله یکسانی هستند، ترکیب کنند.
به این ترتیب می توانید فونت فشرده و سنگینی برای عنوان داشته باشید. اما برای کپی بدنه از یک سبک متفاوت از همان فونت استفاده کنید. بنابراین، فونت ها به اندازه کافی متنوع هستند که میتوانند به طرق مختلف در طراحی استفاده شوند.
اما، دلیل محبوبیت sans serif این است که آنها برای ایجاد طرح های دیجیتالی بهترین اند.درحالیکه، سایر فونت ها از خانواده های دیگرکه برای ایجاد طراحی برای صفحه های دیجیتال استفاده می شوند را فقط می توانید تغییر دهید تا خوانایی بیشتری در همه سیستم عامل ها و قالب ها داشته باشند.
توجه به شخصیت و زمان برند
یک تایپوگرافی مختص به زمان و دوره ی خاصی است. بنابراین، به عنوان مثال، هرگز نباید ازفونت Calligraphic متعلق به عصر ویکتوریاست برای تجارت مدرن طراحی وب خود استفاده کنید و یا بعید است یک سری هندسی sans به طور موثر برای شرکتی در صنعت باغبانی کارکردی داشته باشد.
اینها مهمترین ملاحظات مربوط به انواع فونت ها در تایپوگرافی است. بر روی فونت های مورد نیاز برای ایجاد شخصیت نام تجاری و هویت های بصری خود تمرکز کنید. می توانید ترکیبات مختلف فونت ها را آزمایش کنید تا دریابید کدام یک از آنها برای برقراری ارتباط با پیام برند شما مناسب است.
همیشه به خاطر داشته باشید که درهنگام انتخاب فونت برای وب سایت ها، بسیاری از فونت هایی که از قبل ساخته شده اند در اختیار شما قرار دارند، فقط شما باید آنها را برای رابط دیجیتال منحصر به فرد خود جستجو و استفاده کنید.
بسته بندی کردن
تایپوگرافی یک بخش ضروری و اساسی ایجاد و ساخت شخصیت سازی برای برند هاست. درحالیکه، انواع مختلفی از قلم ها در اختیار بازاریابان مدرن قرار دارد، آنها باید فونت های مناسبی را انتخاب کنند تا بتواند شخصیت و پیام برندشان را برای تأثیرگذاری بر بینندگان خود بیان کنند.
مرجع : Designhill
بازدیدها: 183
دیدگاه ها