۱۲ روند خلاقانه طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۱٫ مشتریان در نگاه اول و قبل از باز کردن محصول و مشاهده محتویات آن با بسته بندی محصول ارتباط برقرار می کنند. بنابراین بسته بندی مسئول اولین اثری است که محصول بر روی قفسه های فروشگاه بر روی مشتری میگذارد. این توجیه کننده این موضوع است که چرا در واقع بنگاه های تجاری ، تولید کنندگان و سایر صاحبان صنایع تاکید به خصوصی بر روی طراحی بسته بندی محصول خود دارند.
آنها فراموش نمیکنند که آخرین رویه ها و روندهای طراحی بسته بندی رو دنبال کنند تا مشتریان بالقوه را به سمت محصولات خود بکشانند. در حالیکه تولیدکنندگان و تجار در حال امتحان مواد جدید بسته بندی جهت جایگزینی بهینه با پلاستیک هستند. آنها همچنین دنبال طراحی منحصر به فرد جهت بسته بندی نیز هستند.
در حالی که مواد جدید شبیه پلاستیکهای قابل بازیافت مانند موادی که بر پایه قارچ ها و همینطور ریشه گیاهانی که به هم بافته شده اند جهت دسته بندی استفاده می شود. طراحان نیز روش های بسته بندی را به طرق مختلف بر پایه همین مواد قابل بازیافت ارائه می دهند.
در عصری که تجار و صاحبان صنایع به دنبال راه هایی جهت بهینه سازی و حفاظت از محصولاتشان می گردند آنها از نظر رقابت در بازار تحت فشار هستند. که محصولی خاص و شگفت انگیز تولید نمایند که توجه مشتریان را به بسته بندی و محصول آنها جلب نماید .
دلیل آن این است که مشتریان به دنبال سیگنال ها و نشانه هایی هستند که به آنها کمک کنند که بهترین تصمیم خرید را اتخاذ نمایند. آنها این پیام ها و سیگنال ها را از طریق دیدن محصولاتی که بر روی قفسه ها چیده شده است می گیرند.
روندهای طراحی بسته بندی با گذشت هر سال تغییر میکند برخی از آن ها در سالهای بعد باقی می مانند و برخی دیگر شروع به ظهور میکنند.
در سال ۲۰۲۱ طراحان با اثرات رنگ ها، شکل ،اجزای کلاسیک ، رنگ های متالیک و سایر اجزا و عناصری که بیننده را مجذوب خود میکند روبرو خواهند شد.
حالا در ادامه با ۱۲ روند خلاقانه طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۱ آشنا خواهیم شد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: طراحی بسته بندی ، شخصیتی مستقل دارد!
۱-حداقل سازی روندی که غالب خواهد شد
روند حداقل سازی همچنان به حکمرانی خود در قلمرو قوانین طراحی حتی بعد از گذشت سال ها ادامه می دهد.
در حال حاضر برند های بسیاری از این اصل در طراحی شکلی جهت نمایان کردن و نشان دادن هرچه بهتر طرح بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند.بر اساس این روند یا همان حداقل سازی ،یک طراح تمامی عناصر و اثرات نامطلوب طراحی را حذف و سعی می کند حداقل عناصری که جهت طراحی و انتقال پیام و سیگنال مورد نظر برند ، که برای مشتری کافی است را حفظ نماید.
در طراحی بسته بندی حداقل سازی کمک کرده است که تمرکز در هسته اصلی عناصری شامل رنگ ها و فونت ها متمرکز شود و در نتیجه آن رنگ ها نوشته ها بر روی محصول بدرخشند. از این حیث برای بسیاری از طراحان زمانی که بحث تولید انواع طرح ها میشود کمترین هم زیاد است.
در سال ۲۰۲۱ به خاطر این روند رو به رشد یا همان حداقل سازی تمرکز بر روی طراحی تمیز و به دور از به هم ریختگی متمرکز خواهد بود.
۲-استفاده طیف های وسیع رنگ
استفاده از طیف های مختلف رنگ به سرعت در حال افزایش توسط طراحان است . این در حال حاضر یکی از روند های رو به رشد طراحی بسته بندی است.یک دلیل پشت این رشد سریع این است که به طراح کمک می کند احساساتی مانند منحصر به فرد بودن و تازگی را به مشتری القا نمایند.
طراحان رنگ ها را با هم مخلوط می کنند تا به طرحهای خود جانی دوباره دهند همچنین استفاده از طیف های رنگی به طراحیهای در بستر دیجیتال یک عمق و نمای عالی می دهند.
در سال ۲۰۲۱ طیف های رنگی کلید طراحی بسته بندی خواهند بود که به تجار و صاحبان صنایع این امکان را می دهند. که در بستر رقابت باقی بمانند این عناصر به مجموعه طراحی ابعاد و عمق میبخشند.
طراحان ممکن است ترجیح بدهند از طیف های رنگی روشن تر و هیجان انگیزتر استفاده نمایند.
در نتیجه میتوان گفت طیفهای رنگی دیگر به عنوان رنگ های پس زمینه جهت جزئیات طراحی استفاده نمی شوند بلکه آنها جهت طراحی اجزای عمده بسته بندی استفاده خواهند شد.
۳-طراحی های شفاف (یکی از ۱۲ روند خلاقانه طراحی بسته بندی)
مصرف کننده های امروزی صرفا نمیخواهند برچسب محصولات را بخوانند آنها می خواهند زمانی که به برچسب محصول نگاه می کنند محصول را حس کنند.که این امر باعث شده است بستههای محصولاتی تولید شوند که به مشتری ها اجازه مشاهده محصول را زمانی که محتویات آن را بر روی جعبه می خوانند ببینند.
در حال حاضر استفاده از بسته بندی های شفاف در طراحی بسته بندی های مواد غذایی ترجیح داده می شود .بنابراین استفاده از این نوع بسته بندی ها جهت محصولاتی که در بطری ،پلاستیک های قابل مشاهده، ظروف مربا و کنسرو های غذایی ایده آل می باشند.
بنابراین طراحان از رنگهایی که حس تازگی محصول را برمی انگیزد استفاده خواهند کرد.
۴-سادگی
اصل کلیدی سادگی همچنان به عنوان قانون اصلی و مورد علاقه طراحان گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد.این اصل همچنین به عنوان یکی از روندهای سریع در سال ۲۰۲۱ توسط طراحان بسته بندی با اشتیاق فراوان دنبال می شود.
یکی از مزایای ساده نگه داشتن طراحی این است که این امر کمک می کند که برچسب بسته بندی محصول سریع و آسان توسط مشتری خوانده شود.
مزیت دیگر ساده نگهداشتن این است که بسیاری از بسته بندی های محصولات در حال حاضر در پلتفرم های دیجیتال مختلفی نمایش داده میشوند. ساده نگه داشتن آنها باعث می شود بیننده های آن محصول توضیحات ضروری را در مورد محصول بهتر و در محیطی بدون به هم ریختگی مشاهده نمایند.
۵-استفاده از نمایشهای مسطح
دلیل اینکه استفاده از نمایش های مسطح در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است این است که تاکید مجددی است بر سادگی طراحی ، نگارش و رنگ.
این رویکرد حداقلی باعث شده است که طراحان با طراحی نمایش مسطح به عنوان یک رویکرد ایدهآل در جهت طراحی بسته بندی بطری ها وقف پیدا کنند.
به خاطر نوع نمایش طراحی بعد از حذف جلوه های سه بعدی طراحی به نظر کاملا تازه و تمیز می آید. همچنین طراحان می توانند طرح های خود را با هر ترتیب دیگری جهت تولید ظاهر منحصر به فرد محصول ترکیب کنند.
۶-طراحی های سیاه و سفید (یکی از ۱۲ روند خلاقانه طراحی بسته بندی)
رنگهای سیاه و سفید عنصری هستند که ما میتوانیم به عنوان یکی از روند های رو به رشد طراحی بسته بندی مشاهده نماییم. هر دوی این رنگ ها انعطاف پذیر و قدرتمند هستند و باعث میشوند حس مالکیت و پیچیدگی به مشتری القا گردد آنها باعث می شوند طراحی به نظر داینامیک و پویا باشد.
اما طراحان از رنگ های سیاه و سفید به عنوان ابزاری جهت رقابت و پایداری در مقابل رقبا استفاده میکند.در حالی که از رنگها بیش از اندازه در طراحی بسته بندی استفاده میشود ، یک طراح با هوش به سادگی از یک طرح بدون رنگ جهت جلب توجه بسته بندی بر روی قفسه های فروشگاهی استفاده می نماید.
۷-طراحی کلاسیک
عناصر کلاسیک مرتبط با سالهای قبل همیشه به عنوان یک شگفتی خوشایند بوده است. می توانیم مشاهده کنیم بسیاری از طراحان از برچسب زنی کلاسیک بر روی بسته بندی جهت القای این حس که محصولاتی که در آن بسته بندی موجود است بسیار با کیفیت و شناخته شده هستند استفاده می کنند.
یکی از دلایل کلیدی که باعث شده است طراحی کلاسیک ابزار مورد علاقه طراحان باشد این است که کمک می کند که حس مالکیت محصول به مشتری القا گردد.همچنین به بسته بندی محصول یک شکل و حس تفاوت القا می کند.
اما عناصر کلاسیک می توانند در قالب فونت های کلاسیک،جملاتی که مانند دست خط هستند و قالب های رنگی کلاسیک و همچنین نمایش های کلاسیک باشد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید: ۴۰ ایده برای طراحی بسته بندی منحصر به فرد محصولات
۸-روانی و اشکال هندسی
همچنین شاهد آن هستیم که با استفاده از طراحی روان و استفاده از اشکال هندسی می توان طرح های شگفت انگیز بسته بندی و برچسب زنی تولید نمود.
در حالی که این اشکال، اشکالی نیستند که ما برای اولین بار با آنها مواجه میشویم ولی آنها برای نشان دادن برتری ما استفاده میشوند.
همچنین از اشکال غیر متقارن جهت نشان دادن چیز جدیدی به بیننده در بسته بندی محصول استفاده می شود.
۹-نوشتار های پررنگ
نوشتارهای پررنگ در حال حاضر به عنوان یکی از روند های متفاوت طراحی گرافیکی استفاده می شود. ولی می توانیم ببینیم که این روند به صورت کاملاً سریع در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از روند های رو به رشد طراحی بسته بندی استفاده می گردد.
طراحان از فونتهای پررنگ جهت جلب توجه چیزهایی مانند ساختن هویت برند استفاده می کنند.
همچنین فونت های پیش ساخته که شامل طراحی های درونی می باشد به عنوان ابزاری برای طراحان جهت جایگزینی با تصاویر می باشد. بنابراین اگر آنها بخواهند یک چیزی را بدون قرار دادن تصویر توصیف کنند، همیشه میتوانند بر روی فونت های بزرگ تکیه کنند.
۱۰-طراحی های شناور
به طور سنتی طراحان از چارچوبها و فریم هایی جهت اطمینان از اینکه طراحی آن ها در یک چهارچوب پایان می یابد استفاده میکنند. اما این باعث می شود یک حس زمختی به طراحی داده شود.
در سال ۲۰۲۱ طراحان بستهبندی به دنبال شکستن این چارچوب ها و فریم ها در طراحی ها هستند. آنها از ترکیبات باز استفاده می کنند تا کمک کند طراحی به نظر شناور و فضایی به نظر برسد.
۱۱-جلوههای متالیک
طراحان ممکن است برخی از رنگ های متالیک را درون طراحی تجربه کنند .به احتمال زیاد آن ها از عناصر متالیکی مانند طلا جهت دادن ظاهری درخشان استفاده کنند. که این باعث می شود کل ترکیبات و طراحی به سطح بالاتری برود و در نهایت محصول به نظر گران قیمت تر جلوه کند.
یک طراح حرفه ای از جلوه های متالیک جهت اغوا کردن بیننده استفاده می کند. بنابراین شما باید انتظار ورود برچسب های بسته بندی در رنگ بندی های طلایی و سایر رنگ های سلطنتی باشید.
۱۲-استفاده از عناصر واقعی (یکی از ۱۲ روند خلاقانه طراحی بسته بندی)
نظرتان در مورد القای حس واقعیت به بیننده وقتی که در حال مشاهده برچسب بسته بندی است چیست؟در حالی که طراحان از عناصر بسیاری استفاده میکنند ممکن است بخواهند برخی از این عناصر را با عناصر واقعی جهت جلب رضایت بیننده ترکیب نمایند.
این رویکرد به برچسب بسته بندی یک ظاهره منحصر به فرد و غیر قابل پیش بینی میدهد.در نتیجه شما می توانید منتظر یک ترکیب غیر رایج از سبک ها و تکنیک ها در طراحی برچسب باشید. این روند ممکن است منتج به برخی طراحی های شگفت انگیز در این زمینه شود.
موارد پیش گفته روند های رو به رشد طراحی گرافیکی بسته بندی که در سال ۲۰۲۱ پیشرو خواهند بود می باشند. اما طراحان ممکن است گزینههای دیگری نیز داشته باشند. سال ۲۰۲۱ شاهد برچسب های بسته بندی فوق العاده ای خواهد بود. اگر شما به یک طراحی بسته بندی برای محصول منحصر به فرد خود نیاز دارید، طراحان خلاق آتنا میتوانند کمکتان کنند.
ما به عنوان پیشرو در زمینه این گونه طراحی ها ، چندین طراح با تجربه در تولید انواع و اقسام بسته بندی ها داریم. شما می توانید به ده ها ایده جدید که مقرون به صرفه نیز می باشند دسترسی داشته باشید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید:۱۹ مدل از برترین نمونه های طراحی بسته بندی محصولات
نتیجه گیری
در سال ۲۰۲۱ برخی از روند های رو به رشد طراحی بسته بندی مانند استفاده از رنگ های پررنگ، عناصر کلاسیک سیاه و سفید، جلوه های متالیک و غیره غالب خواهند بود که کمک خواهند کرد بسته بندی های پیشرو باقی بمانند.
بازدیدها: 20
دیدگاه ها