۱۰ نکته برتر برای طراحی بسته بندی
بعد از تمام کارهایی که برای ساخت محصول خود انجام داده اید، یک مرحله نهایی دارید: مطمئن باشید که بسته بندی کامل است. این بسته به عنوان سخنگوی خاموش محصول شما در حالی که روی یک قفسه نشسته است یا به یک صفحه نمایش آویزان است، خدمت می کند، بنابراین باید بسیار مناسب به نظر برسد. ما در اینجا ۱۰ نکته برتر برای طراحی بسته بندی را آماده کرده ایم که حتما به دردتان می خورد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
گرافیک طراحی بسته بندی
اطمینان حاصل کنید که ظاهر بسته بندی شما پیام مناسبی را ارسال می کند.
۱-بسته بندی را برای برند و مشتری خود طراحی کنید.
به این فکر کنید که به چه کسی می فروشید و آن افراد چه چیزی را جذاب می بیند. بسته بندی یک نمایش تصویری از آنچه در داخل است می باشد، بنابراین از گرافیکی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال محصولات کودک ظاهری کاملاً متفاوت از لوازم الکترونیکی با تکنولوژی بالا دارند.
۲-با جمله بندی درست بفروشید و بگویید
فرمول موجود در بسته بندی شما باید به مشتریان بالقوه بگوید که این محصول چیست و چرا می خواهند آن را خریداری کنند. ساده نگه دارید. بسته بندی را با متن بیش از حد و یا طراحی بسیار شلوغ عرضه نکنید. شما به معنای واقعی کلمه، تنها چند ثانیه برای جلب توجه افراد زمان دارید. آن را هدر ندهید!
۳-رنگ ها و فونت های خود را با دقت انتخاب کنید.
شما می خواهید بسته بندی چشم نواز باشد. رنگ ها باید محصول را تکمیل و تقویت کنند، نه با آن مبارزه و تضاد کند. یک تایپی را انتخاب کنید که متمایز باشد اما همچنان قابل خواندن باشد، و همچنین با لوگوی محصول هم خوانی داشته باشد. برنامه ریزی گرافیکی را در نظر بگیرید که می تواند با همه ی زوایای محصول هم خوانی داشته باشد.
۴- صادق باشید.
آنچه در قسمت خارج از بسته نشان داده شده است باید مطابقت با آنچه در داخل وجود دارد داشته باشد. البته شما می خواهید که گرافیک جذاب باشد، اما باید هنگام باز کردن بسته بتوانید کالایی که عکسش روی جلد است را تحویل بدهید و مطابق انتظارات خریداران خود باشید.
۵- مطمئن شوید که طرح شما در همه جا کار می کند.
در حالی که هدف اصلی بسته بندی شما ممکن است ایستادگی در قفسه های فروشگاه باشد، در صورت فروش آنلاین نیز باید از عکس خوبی استفاده کند. طرح بسته شما ممکن است در یک روزنامه یا آگهی مجله تولید مثل شود. شما ممکن است از عناصر طراحی روی علائم و پوشاک تبلیغاتی استفاده کنید، و بسته بندی شما نیاز به ظاهر خوب در صفحه نمایش های رایانه ای و دستگاه های تلفن همراه دارد. تصور کنید طراحی با استفاده چندگانه در ذهن.
مهندسی طراحی بسته بندی
بهترین طراحی در جهان در صورتی که خود پکیج این کار را انجام ندهد ، کمکی نخواهد کرد. پس دقت کنید که فرم بسته بندی هم درست و به جا باشد.
۶-بسته بندی را روی محصول قرار دهید.
از نظر شکل ، اندازه ، کارایی و مواد آن را عملی کنید. اطمینان حاصل کنید که از دوام، باز بودن آسان و حمل آن آسان است. اگر محصول سنگین است، دستگیره ها یا راه دیگری را در نظر بگیرید که یک مصرف کننده می تواند راحت تر آن را انتخاب کند. اگر این یک کالای عالی باشد، مصرف کنندگان انتظار دارند که بسته بندی آن را منعکس کند.
۷-بسته را کاربر پسند کنید.
باز کردن آن را آسان کنید. قبل از شروع طرح بسته به نحوه استفاده از آن بیاندیشید. اگر مورد استفاده یکبار مصرف نیست، مطمئن باشید که بسته بندی آن آسان است و سریع خراب نمی شود.
۸- محیط را در نظر بگیرید و دوستدار محیط زیست باشید.
تا جایی که ممکن است بسته بندی را طوری انجام دهید که ضایعات نداشته باشد و تا جایی که ممکن است از پلاستیک ها استفاده نکنید. مراقبت از محیط زیست به واسطه بسته بندی مناسب، خود یک تبلیغ برای کالای شما است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۹- حفظ و محافظت کنید.
ایمنی بسیار مهم است، به ویژه برای محصولات غذایی. سازمان غذا و دارو برای تقویت ایمنی و جلوگیری از دستکاری، مقررات سختی برای بسته بندی دارد. برای سفر خوب و تازه ماندن محصول ، نیاز به بسته بندی وجود دارد. بسته بندی شما همچنین باید محصول شما را هنگام حمل و نقل به فروشگاه ها و مصرف کنندگان سالم نگه دارد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۱۰- آن را قابل انعطاف و قابل ذخیره سازی کنید.
ممکن است یک خرده فروش بتواند کالای شما را در یک قفسه یا در انبار یا انبار خود جمع کند، بنابراین بسته های عجیب و غریب شکل می توانند مشکل باشند. به نحوه نمایش محصول فکر کنید و بر این اساس طراحی کنید.
بازدیدها: 64
دیدگاه ها