ورود به دنیای گرافیک
برای ورود به دنیای گرافیک برای طراحی های جذاب، نیازی به مدرک هنری یا گذراندن هزاران ساعت کلاس، ندارید. با استفاده از منابع مناسب و یک برنامه واضح، هرکسی می تواند طرح قانع کننده ای را برای یک پست وبلاگ، توییت، وب سایت، برنامه یا پروژه دیگری ایجاد کند. این بدان معناست که به جای درخواست طراح، برای تهیه تصاویر اولیه، می توانید خودتان آن ها را بسازید. البته فراموش نکنید که این نکات تنها برای ورود به دنیای گرافیک است، اگر بخواهید یک گرافیست حرفه ای شوید مسیر بسیار طولانی را باید پشت سر بگذارید. یک طراحی ایده آل دارای ملزوماتی است. این ملزومات شامل عناصر اصلی طراحی مثل: خطوط، شکل (shape)، رنگ، بافت می شود، و سپس به بررسی اصول پیشرفته تر مانند تعادل، کنتراست، ریتم و فضای سفید می پردازد. اما این ها تنها یک سرفصل هستند، درواقع این موارد باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند طرحی عالی ایجاد کنند، برای گرافیست حرفه ای شدن می بایست به عمق هر کدام از این ها وارد شوید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
عناصر اساسی طراحی
“طراحی، طرحی است برای تنظیم عناصر، به گونه ای که به بهترین شکل ممکن، برای دستیابی به یک هدف خاص باشد.” – چارلز ایمز ، طراح
طراحی چیزی مرموز و ناشناخته نیست، تنها باید عناصر اصلی را به خوبی شناخته، درک و لمس کنید. این عناصر شامل خطوط، شکل، رنگ، بافت هستند. درک اینکه چگونه هر عنصر بر طراحی شما تأثیر می گذارد و استفاده از آن ها به طور متناسب به شما این امکان را می دهد تا طرحی را ایجاد کنید که یک احساس خاص را بر می انگیزد.
خطوط
به طور کلی آیا می دانید خط چیست: هر چیزی که دو نقطه را به هم وصل کند خط نامیده می شود. خطوط مختلف می توانند احساسات متفاوتی ایجاد کنند. خطوط افقی احساس آرامش و پایداری را برانگیخته می کنند، از طرف دیگر خطوط عمودی پرانرژی هستند. اگر می خواهید حس نمایشی ایجاد کنید، از خطوط مورب استفاده کنید. خطوط ممکن است به عنوان ابزاری ساده به نظر برسند، اما برای سازماندهی اطلاعات بصری و تنظیم لحن برای یک طراحی بسیار مهم هستند.
شکل (shape)
هنگامی که “شکل” را می خوانید ، احتمالاً به یک مربع یا مثلث فکر می کنید. اینها اشکال هندسی هستند. اما اشکال “ارگانیکی” طبیعی نیز وجود دارد که نامنظم هستند و اغلب حاوی منحنی های پیچیده ای هستند، مانند یک قطعه چوب یا سنگ. شکل ها، مانند خطوط، اثرات عاطفی متفاوتی ایجاد می کنند. اشکال هندسی ساختار، کنترل و نظم را نشان می دهد. از طرف دیگر اشکال ارگانیک آرامش بخش تر و دوستانه تر هستند. اشکال انتزاعی یک اطلاعات را خیلی سریع انتقال می دهند. هنگامی که در حال طراحی هستید، شکل های اصلی را فراموش نکنید آن ها چهارچوب تعامل ها را در طراحی فراهم می کنند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
رنگ
روانشناسی و تئوری رنگ، ارتباط بسیار قوی و محکمی با بازاریابی دارد. از این گذشته، بر اساس آزامایشاتی به این نتیجه رسیده اند که مردم در طی ۹۰ ثانیه متوجه می شوند نسبت به یک محصولی چه احساسی دارند و محققان دریافتند که حداکثر ۹۰٪ این قضاوت صرفاً بر اساس رنگ است. به علاوه، بررسی های بیشتر نشان داده است که مصرف کنندگان احتمالاً وقتی رنگی مناسب با برند را می بینند، به احتمال زیاد آن را خریداری می کنند. اما درنهایت، هیچ دو نفر پاسخ دقیق و یکسانی به یک رنگ ندارند، همه ما ترجیحات شخصی، سلیقه های منحصر به فرد و تأثیرات فرهنگی متفاوتی داریم. اما روندهای کلی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد، به طور کلی تاثیرات: شور، گرمی، خوشبختی، قدرت و انرژی را ایجاد می کند. رنگ های خنک از جمله: آبی، سبز و بنفش، آرام تر و آرام بخش تر هستند. رنگ های خنثی شامل سفید، سیاه و خاکستری ، از نظر فنی تأثیر عاطفی ندارند. مگر اینکه با رنگی دیگر ترکیب شوند. در رنگ ها نیز تنوع وجود دارد.
بافت
ممکن است صحبت در مورد بافت در طراحی گرافیک و دیجیتال بسیار عجیب به نظر برسد. از این گذشته، شما نمی توانید چیزی را از طریق صفحه رایانه خود لمس کنید. اما هنوز هم می توانید تصور کنید که چه چیزی احساس می شود. می توانید تصویری خلق کنید که با نگاه کردن به آن بتوانید احساسات ناشی از لمس آن را به خوبی درک کنید.
تعادل
ما همیشه در تلاش برای ایجاد تعادل هستیم: در کار و زندگی، رژیم و ورزش و البته طراحی. با تعادل بصری، یک خط عمودی (خط کش های موجود در نرم افزار های طراحی) را در مرکز طراحی خود ایجاد کنید. برای تقارن، باید مقدار مساوی از هر چیزی را در هر طرف خط کش قرار دهید. این روند یک اصطلاح فنی دارد: “وزن بینایی”. شما باید به صورت شهودی بفهمید که کدام عناصر دارای وزن بینایی بیشتری نسبت به سایرین دارند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
تضاد یا کنتراست
ترتیب عناصر متفاوت در کنار یا نزدیک یکدیگر، اختلافات آنها را نشان می دهد. به همین دلیل است که ارائه تصاویر قبل و بعد از یک طرح، بسیار مؤثر است. شما نه تنها می توانید از کنتراست برای برجسته کردن تفاوت ها استفاده کنید بلکه می توانید از آن استفاده کنید تا طراحی خود را قابل درک و فهمیدن کنید. تصور کنید که سعی دارید متن خاکستری رنگ را روی یک صفحه سفید ایجاد کنید، خواندن این متن به نظر سخت می آید، مخصوصا اگر خاکستری روشن باشد، اما مخلوط کردن کمی بیشتر رنگ سیاه به رنگ خاکستری باعث می شود که خواندن آن بسیار راحت تر شود.
بازدیدها: 213
دیدگاه ها