لوگو
به نظر شما فلسفه طراحی لوگو چیست؟ طراحان لوگو طراحان گرافیک حرفه ای هستند که برای فرد یا شرکتی که آنها را استخدام کرده اند، تصاویر نام تجاری منحصر به فرد و سفارشی طراحی می کنند. طراحان لوگو یا می توانند آزاد، تمام وقت در یک شرکت طراحی یا آژانس تبلیغاتی باشند یا تحت یک قرارداد موقت کار کنند. می توان گفت نیمی از طراحان حرفه ای دارای مدرک دانشگاهی در زمینه طراحی گرافیک هستند و همچنین ممکن است در بازاریابی و تبلیغات تجربه ای داشته باشند. حال می خواهیم با فلسفه طراحی لوگو و طراحان لوگو آشنا شویم..
چه کسی لوگو خوب را طراحی می کند؟
اگر به دنبال استخدام یک طراح لوگو هستید، به خاطر داشته باشید که همه طراحان گرافیک مجهز به مهارت ها و توانایی های یکسان در طراحی یک لوگو عالی نیستند. خواهید فهمید که برخی از طراحان در طراحی محتوای ویدیویی تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند طراحی اینفوگرافیک را طراحی کنند، و برخی دیگر در ساخت تبلیغات چاپی از نظر بصری حرفه ای تر هستند. یک طراح لوگو خوب فقط نمی تواند در طراحی یک لوگو مهارت داشته باشد، بلکه باید مهارت های مختلف دیگری نیز داشته باشد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
لیبل های زیبا یک شبه شکل نمی گیرند
مهارت های لازم برای هر طراح لوگو
قابلیت های عالی تحقیق
طراحان باید بتوانند خود را در صنعت مشتری خود غوطه ور کنند. این می تواند به معنای انجام تحقیقات دقیق در مورد یک محصول خاص یا مشخص کردن ویژگی های ارائه دهنده خدمات به تجارت باشد. تحقیق در مورد بازار فعلی مشتری و رقبای آن برای طراحی لوگو ضروری است. بهترین ابزاری که یک طراح لوگو حرفه ای می تواند در اختیار داشته باشد پرسشنامه برندسازی یا جلسه توجیهی است. پرسشنامه برندسازی مجموعه ای از سوالات عمیق است که به مشتری ارائه می شود تا بتواند به طراح کمک کند تا چه نوع طراحی لوگو مورد نظر خود را درک کند. سوالات می توانند به این شکل باشد “آیا یک داستان منحصر به فرد در پشت نام مشاغل یا نام مشاغل شما وجود دارد؟” به “بودجه شما چقدر است؟”
همچنین جلسات توجیهی برای طراحانی که در مرحله تحقیق یک پروژه طراحی لوگو هستند، می تواند مفید باشد. جلسات توجیهی مشتری اغلب صمیمی تر به نحوه عملکرد مشاغل، چه چیزی آنها را منحصر به فرد می سازد و اهداف آنها را برای لوگو و پیام مارک آنها مشخص می کند. بهترین طراحان لوگو به مدت یک ساعت یا بیشتر با مشتریان خود به صورت حضوری ملاقات می کنند و با یادداشت هایی دور می شوند تا به آنها در طراحی اولین تکرار طراحی کمک کنند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
امکان دیدن تصویر بزرگتر
طراحان لوگو Novice غالباً در لزوم تفسیر جزئیات لوگو کسب و کار به نتیجه می رسند. با این وجود ماهرترین طراحان قادر خواهند بود تا به صورت مفهومی فکر کنند. با استفاده از پرسشنامه برندسازی و یادداشت های خلاصه خلاق، طراح باید کلیه اطلاعاتی را که در مورد رنگ و قلم ترجیحی، سبک های لوگو و نام های تجاری و یا شعارهای احتمالی به آنها داده شده، سازماندهی و تحلیل کند. توانایی دیدن تصویر بزرگتر این امکان را فراهم می کند. طراح برای ترسیم طرح اولیه لوگو. برای تهیه پیش نویس اول، بهترین طراحان از چرخ های رنگی، نمودارهای خلق و خوی و کتابخانه های قلم استفاده می کنند. در این مرحله هیچ مفهومی از طراحی نباید کشف شود.
طراحان لوگو بزرگ اگر قصد دارند از قبل برنامه ریزی کنند باید بتوانند به صورت مفهومی فکر کنند. طراحان باید در نظر داشته باشند که مشتریان برای تمام اقدامات بازاریابی خود از لوگو خود استفاده می کنند. لوگو ها باید بتوانند با حساب های رسانه های اجتماعی، چاپ تبلیغات، وب سایت ها و محصولات تبلیغاتی سازگار شوند. سؤال از مشتری در مورد چگونگی برنامه ریزی در بازاریابی لوگو جدید خود، درک بهتری از چگونگی طراحی لوگوی طراحی شده ارائه می دهد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
ادامه دارد…
بازدیدها: 99
دیدگاه ها