چک لیست طراحی لوگو
در مقاله قبل سوالاتی که مشتریان از طراحان خود برای طراحی یک لوگوی خوب و حرفه ای (چک لیست طراحی لوگو) می توانند بپرسند را مطرح کردیم. در این مقاله قصد داریم به سوالاتی بپردازیم که طراحان باید از مشتریان خود بپرسند.
۱۱ سوال مهم که طراحان برای طراحی لوگو باید از مشتریان خود بپرسند
۱٫ اهداف کلی تجاری شما چیست؟
به دلیل پیش فرض ها، برخی از مشتریان نمی فهمند که چگونه اهداف تجاری می توانند به طراحی لوگو (چک لیست طراحی لوگو) ختم شوند.
آنها ممکن است فکر کنند لوگوها کاملاً سطحی هستند، بنابراین اطلاعات زیادی در مورد پشت صحنه شرکت ارائه نمی دهند. شاید لازم باشد شما پیش قدم شوید و مستقیماً از آنها سال کنید.
شما می توانید به جزئیات آنچه از لوگو انتظار می رود بپردازید، این سوال بعدی است که باید تصویر بزرگی ازشرکت مشتریان خود نیزداشته باشید.
اطلاع از هرگونه توسعه احتمالی یا نگرانی خاص می تواند به شما در بهینه سازی طراحی لوگو برای نیازهای خاص آنها کمک کند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : فلسفه طراحی لوگو
۲٫ این لوگو چه کاری را می خواهد انجام دهد؟
هنگامی که مسیر کلی شرکت را می شناسید، می توانید به مشخصات لوگو و مکان مناسب آن در طرح کلی کارتان پی ببرید. به عنوان مثال، ممکن است یک برند جدید بخواهد که لوگو آنها را در مورد آگاهی از برند را بهبود بخشید و جلب توجه کنید، در حالی که یک شرکت با سابقه تر ممکن است بخواهد یک لوگوجدید برای تغییر هویت نام تجاری خود و هدف قرار دادن یک بازار جدید باشد.
۳٫ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
طراحی لوگو یک برند تجاری بیش از همه باید مورد توجه مشتریان هدف باشد، حتی بیشتر از مدیران شرکت.
سعی کنید مشتری خود را تا حد ممکن خاص جلوه دهید. بسیاری از آنها پاسخ های کلی مانند جوانان یا مشاغل کوچک را می دهند، اما هرچه بیشتر بتوانید از یک مکان خاص استفاده کنید، بیشتر می توانید به طور موثرتری لوگو را طراحی کنید. هر گونه اطلاعات در مورد سن، محل، درآمد، ارزش ها و غیره می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد طراحی تان کمک کند.
۴٫موفق ترین کانال های بازاریابی شما کدامند؟
این سوال به دو دلیل مفید است. نخست، بینشی در مورد نوع شرکت و بازاریابی مورد استفاده آنها فراهم می کند. این که آیا آنها بیشتر در بازاریابی دیجیتالی سرمایه گذاری می کنند یا بازاریابی سنتی می تواند چیزهای زیادی در مورد این شرکت و سبک نام تجاری آنها باشد.
دوم، به شما می گوید که در چه مواردی لوگو نمایش داده می شود. اگر آنها در درجه اول از بیلبوردها یا پوسترها برای تبلیغات استفاده می کنند، شما می توانید جزئیات پیچیده تری را به طراحی لوگواضافه کنید. اگر آنها طرفدار بازاریابی در شبکه های اجتماعی هستند، ممکن است بخواهید یک لوگوساده تر و با جزئیات کمتر برای صفحه های موبایل را طراحی کنید.
۵٫ می خواهید برند شما چگونه درک شود؟
به عبارت دیگر، هویت برند شما چیست؟ اگر خوش شانس باشید، مشتری شما دقیقاً می داند که چگونه به این سوالات در ارتباط با لوگو پاسخ دهد. با این حال، برخی از شرکت ها به طور کلی برند تجاری را نادیده می گیرند، بنابراین اصطلاحاتی مانند هویت برند یا شخصیت برند ممکن است برای آنها ناشناخته باشد.
سعی کنید پیگیری های زیادی انجام دهید تا زمانی که ایده خوبی در مورد نحوه استراتژی نام تجاری آنها بدست آورید. حتماً تمام مباحث پیرامون شخصیت نام تجاری (گاه به گاه رسمی، رسمی، مدرن و سنتی) را پوشش دهید، اما همچنین موضوعات بیشتر با محوریت تجارت، مانند موقعیت ایده آل آنها در بازار را الویت خود قرار دهید.
۶٫ ارزش و رسالت برند شما چیست؟
امروزه ارزش های برند و بیانیه های ماموریت، بیش از هر زمان دیگری مهم هستند. هر شرکتی ارزشهای محکم و مستقیمی ندارد، اما اگر این ارزش ها را داشته باشند، شما باید در مورد آنها بدانید. نام تجاری اختصاص داده شده به محیط زیست ممکن است از شکوفایی برگ در لوگوی آنها بهره مند شود. یک برند خانوادگی ممکن است عاشق تصویرسازی از یک خانواده باشد. هرچه مدل کسب و کار آنها با ارزشهایشان گره خورده باشد، انعکاس آن در طراحی لوگواز اهمیت بیشتری برخوردار است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو به زبان هندسه !
۷٫ آیا موضوع یا موضوعاتی وجود دارد که بخواهید از آنها اجتناب کنید؟
این سوال در ارتباط با لوگو بیشتر برای احتیاط است، فقط برای اینکه مطمئن شوید به طور تصادفی در قلمروایی ناخواسته گم نشده اید. برخی از شرکت ها می خواهند برای حفظ وجهه خود از برخی مسائل جلوگیری کنند، در حالی که ممکن است شرکت های دیگر در گذشته فشار مطبوعاتی را متحمل شده باشند و نمی خواهند ناخواسته با لوگوخود آن را لکه دار کنند. نمی توانید در مورد این نوع موارد دقیقاً حدس بزنید، بنابراین بهتر است فقط صریح بپرسید.
۸٫ رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟
شما می توانید چیزهای زیادی راجع به شرکتی بدانید که رقبای اصلی آنها هستند. یک نکته، لوگومسابقاتی آنها می تواند بر نحوه طراحی لوگومشتری خود تأثیر بگذارد، به ویژه درنحوه برجسته نشان دادن آن. معمولاً مفید است که به لوگو رقیب آنها نگاهی بیندازید و بپرسید مشتری شما چه قسمتهایی را دوست دارد واز کدام قسمت بیزاری می جوید.
اگررقابت آنها در همان صنعت کار می کند، بنابراین باید مراقب روند صنعت باشید. مگر اینکه مشتری شما آن را درخواست کند، شما نمی خواهید به طور تصادفی از لوگو شخص دیگری کپی کنید. طراحی یک لوگو توسط کتاب برای یک صنعت خاص می تواند شما را ناخواسته به ایجاد چیزی شبیه به رقابت آنها سوق دهد، بنابراین خوب است قبل از این در مورد این تحقیق و بررسی کنید.
۹٫ کدام لوگوهای موجود را تحسین می کنید / می خواهید تقلید کنید؟
اگر مشتری شما به جزئیات ظاهری لوگو علاقه مند است، این سوال می تواند به او الهام دهنده باشد. حتی می توانید با هم به برخی از لوگوهای مرتبط و موجود نگاهی بیندازید و از آنها بخواهید عناصری را که دوست دارند و ندارند را از هم جدا کنند. غالباً، تا زمانی که مردم آن را با چشم خود نبینند، نمی دانند چه می خواهند یا نمی خواهند.
۱۰٫ چه چیزی را در مورد برند تجاری فعلی خود دوست دارید و دوست ندارید؟
هر طراحی لوگو، چه از ابتدا و چه به عنوان بخشی از طراحی مجدد ساخته شده، فرصتی برای پیشرفت در استراتژی بیشتر برند تجاری است. ممکن است مشتریان به اندازه طراحان این پتانسیل را درک نکنند، بنابراین این سوال به آنها کمک می کند تا درباره این موضوع فکر کنند.
اگر پاسخ های مشتری غیر اختصاصی باشد، ممکن است ارائه برخی پیشنهادات یا ارائه برخی فرضیه ها کمک کند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، برخی از مشتریان توجه زیادی به استراتژی برند تجاری ندارند، که به طور پیش فرض می تواند این ویژگی شما را متخصص کند.
۱۱٫ چقدردر مورد کارتان قاطع یا بیخیال هستید؟
این سوال در ارتباط با لوگو بیشتر یک شروع کننده مکالمه است، بهتر است در اوایل مراحل طراحی، آن را پیش بینی کرده و با آن کنار بیایید تا اینکه در آخر عواقب ناگواری را متحمل نشوید. ممکن است پاسخی صادقانه دریافت نکنید، اما پاسخ آنها حداقل باید بینشی به شما را ارائه دهد.
برای تهیه آنها، ارائه لیست کوتاهی از تصمیماتی که انتظار می رود بگیرند، از انتخاب های خاص طراحی مانند رنگ یا تصویر گرفته تا جنبه های فنی بیشتر مانند قالب بندی یا وضوح، به شما کمک می کند. اگر آنها بلاتکلیف باشند، هرچه زودتر برای این انتخاب ها آماده شوند، بهتر است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : اشتباهات پر تکرار در طراحی لوگو
نمی توانید به تنهایی همکاری کنید
همیشه به یاد داشته باشید که ارتباط کلید موفقیت در همکاری است. این سوالات به شما کمک می کند تا مکالمه تان ادامه یابد. فقط مواردی را که برای پروژه لوگو موردنظر قابل استفاده هستند انتخاب و اعمال کنید.
آماده شروع روند همکاری هستید؟ هر طراحی لوگو (چک لیست طراحی لوگو) خوب ابتدا به یک طراح خوب نیاز دارد. استخدام یک طراح مستقل شما را از بسیاریردردسرها که در بالا ذکر شد، از شما دور می کند. و از آنجا که جامعه ما طراحانی از سراسر جهان دارد که در همه سبک های قابل تصور تخصص دارند، می توانید مطمئن باشید که یکی از سبک های مورد نظر شما را پیدا می کند. در صورت تمایل به مرور طراحان ما می توانید رزومه کاری ما را ببینید.
بازدیدها: 153
دیدگاه ها