چگونه یک کاتالوگ را ببندیم ؟
اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که گمان می کنید کاتالوگ تنها یک کتابچه راهنما است حتما این مقاله را دنبال کنید، کاتالوگ چیست ؟ چگونه یک کاتالوگ را ببندیم ؟ کاتالوگ می تواند یک آینه برای نشان دادن آنچه که قرار است به مشتریان ارائه دهید تعریف کرد و در مقابل می تواند یک کتابچه ی بی ارزش باشد که حتی صاحب کاتالوگ هم یک دور کامل آن را ندیده و تنها نقشش آسیب به کاغذ و درختان باشد تعریف کرد ، قبل از هر چیز باید به نقش این ابزار تبلیغاتی بپردازیم، دقیقا نکته اصلی همین جا است طراحی کاتالوگ در واقع یک ابزار تبلیغاتی بسیار مهم است که نوع طراحی آن نیز به همین مقدار مهم و قابل اهمیت است، شاید اکنون با خود فکر کنید در حال حاضر کسی حوصله ورق زدن این قبیل تبلیغات را ندارد ، اما قطعا در اشتباه هستید چرا که اگر یک کاتالوگ با یک طراحی منحصر به فرد به دست شما سپرده شود حتما کنجکاو خواهید شد به صفحات داخلی آن نیز نگاهی هرچند کوتاه بی اندازید ، خب نتیجه می گیریم کاتالوگ هنوز هم مثل زمان های پیش تر می تواند یک پرچم دار در حوزه ی تبلیغات باشد با این شرط که توسط یک طراح حرفه ای که مناسب با نوع سلیقه افراد فعالیت می کند طراحی شود، هدف از این مقاله پاسخ به این سوال است که چگونه یک کاتالوگ را ببندیم؟ قطعا قرار نیست به نحوه ی بازو بسته کردن کاتالوگ بپردازیم، در واقع نکات اصلی در رابطه با نوع طراحی و ماهیت خود کاتالوگ هدف ما است.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۲۰۲۰، گرافیک را به کجا پرتاب می کند؟ ( فصل اول )
کاتالوگ چه کار هایی انجام می دهد؟
همانطور که گفته شد کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی است که می تواند یک معرف برای کسب و کار باشد و همچنین سوابق کاری و نمونه کار های موفق شغل شما را نشان دهد، اگر می خواهید بازاریابی را شروع کنید اما هنوز فن بیان خوبی ندارید می توانید به کاتالوگ به عنوان یک همراه بسیار مطمئن نگاه کنید، کافی است کاتالوگ طراحی جذابی داشته باشد و شما با چند جمله ی کوتاه مشتری را کنجکاو کنید، باقی توضیحات را کاتالوگ به مشتری خواهد داد حتی بهتر از شما. پس کاتالوگ یک پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان است ، چه بهتر که این پل محکم و قوی باشد تا سست و آسیب پذیر.
نکات طراحی
یادآور می شویم که حتما طراحی کاتالوگتان را به یک طراح و یا مجموعه حرفه ای بسپارید، چرا که این نوع تبلیغات با توجه به شرایط کنونی هزینه ی قابل توجه ای دارد پس ریسک نکنید، اما در رابطه با نکات کلیدی طراحی کاتالوگ باید بگوییم که نکته اصلی انتخاب رنگ ها و توجه به نوع کسب و کار می باشد، برای مثال :
در مشاغل مربوط به مواد غذایی رنگ ها باید گرم و عکس ها نیز شارپ، با کیفیت و اشتها آور باشند.
در مشاغل مربوط به آرایشی و رنگ مو باید به رنگ ها بسیار دقت کرد زیرا رنگی که در مانیتور دیده می شود با چاپ کمی متغیر است.
مشاغل مربوط به دنیای پزشکی باید دارای رنگ های ملایم و آرام بخش مثل سبز و یا آبی باشد.
در رابطه با مشاغل پوشاک می بایست نقطه توجه بر روی عکس ها باشد، انتخاب عکس ها و نوع چیدمان آن ها در کاتالوگ، مخصوصا جلد بسیار مهم است.
در رابطه با مشاغل مربوط به صنایع دستی بهتر است در جلد کار از چاپ های برجسته استفاده کنید این کار باعث می شود مخاطب با لمس کاتالوگ احساس خوبی داشته باشد.
در رابطه با مشاغل مربوط به دکوراسیون نکته قابل اهمیت نوع ترکیب بندی و هارمونی رنگ ها بسیار مهم است، زیرا کسی که برای دکوراسیون فضای مورد نظرش تصمیم به مطالعه کاتالوگ می گیرد قطعا به این گونه موارد نیز توجه ویژه ای خواهد داشت .
در مشاغلی چون طلا و جواهرات نکته بسیار مهم کیفیت کاغذ و چاپ می باشد ، زیرا انتخاب صنایعی چون طلا و جواهر در کاتالوگ به خودی خود دشوار می باشد حال اگر تصاویر بی کیفیت و جذاب نباشد صفر تا صد کار بی فایده خواهد بود.
به طور کلی نکات مربوط به طراحی یک کاتالوگ نوعی سواد و تخصص محسوب می شود که نیازمند خلاقیت و داشتن تجربه بالایی است، آژانس تبلیغاتی آتنا از جمله مجموعه هایی است که در این بستر فعالیت بسیار بالایی داشته و در همه موارد توانسته یک کار بسیار درست و رعایت شده تحویل بدهد.
کاتالوگ یا بروشور
بین کاتالوگ و بروشور فاصله ی بسیار زیادی است، بروشور در واقع یک کاغذ است که توضیحات کوتاه و تصاویری در آن قرار می گیرد و با توجه به تعداد تا هایی که می شود به دو لت و یا چند لت تقسیم می شود، اما کاتالوگ در واقع یک کتابچه ی جامع می باشد که دست شما را برای توضیحات بیشتر و جامع تر و همچنین طراحی های جذاب تر باز می گذارد، در واقع در بروشور شما فضای زیادی برای پیاده کردن همه ی آن چیزی که در تخیلتان دارید، نخواهید داشت اما در کاتالوگ کاملا بحث فرق خواهد کرد.
بازدیدها: 77
دیدگاه ها