طراحی لیبل مواد غذایی از لیبل یا همان برچسب محصولات به عنوان هویت قابل اعتماد برای مواد غذایی استفاده می نمایند. لیبل تبلیغی سریع و واضح می باشد. استفاده نمودن از برچسبی زیبا نه تنها مشکلات ظاهری طراحی های لیبل های مواد غذایی را به طور جدی حل می کند بلکه موجبات نام تجاری محصولات به اسمی ماندگار در ذهن مشتریان را فراهم می نماید. امروزه این صنعت به عنوان یکی از راه های مطمئن برای حل مشکلات تبلیغ معرفی شده است. در حقیقت طراحی لیبل برای هر محصول صرف نظر از نوع آن، تصویر و هویت مناسبی می سازد.
طراحی لیبل مواد غذایی در واقع ابزاری بسیار قوی برای بازاریابی و فروش کالا می باشد. طراحی نه تنها باید منحصر به فرد باشد بلکه قطعاً باید باعث جلب مشتری و خرید ناگهانی از سوی مشتری شود. طراحی مناسب عامل اصلی موفقیت کالا محسوب می گردد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : معرفی برترین طراحی لیبل مواد غذایی در سال ۲۰۱۹
آشنایی با طراحی لیبل مواد غذایی
آیا به دنبال طراحی لیبل برای معرفی محصولات خود در بازار و شناساندن آن به مشتریانتان هستید؟ همه ی ما در طول روز با انواع مواد غذایی سروکار داریم. به چه اندازه به طراحی لیبل آنها توجه می کنید؟ آیا اشتباهاتی که در طراحی لیبل صورت گرفته و بار دیگر آن محصول را خریداری نموده اید؟ چه نوع خطاهایی در طراحی لیبل ها وجود دارد؟ تیم های مدرن برای برترین و موفق ترین برندهای مختلف در طراحی و چاپ اقدام می نمایند.
گاهی اوقات هنگام ارائه کالاها در بازار این بخش مهم و حساس نادیده گرفته می شود. در واقع اشتباهات مهلک منجر به فاجعه می گردد. مغز انسان ها به میزان قابل توجهی تحت تأثیر چشم هایشان قرار می گیرند. طراحی بسته بندی ضعیف موجب می شود تا مناطقی از مغز را درگیر کند. طراحی لیبل در واقع باید به عنوان پل ارتباطی اساسی بین مشتریان و محصول باشد. طراحی مناسب یک ابزار مهم برای فروش محصولات غذایی محسوب می گردد.
اشتباهات رایج در طراحی لیبل مواد غذایی
گاهی اوقات افراد در طراحی لیبل اشتباهاتی را انجام می دهند که در این قسمت از متن به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم.
نکته ی قابل توجهی که همواره باید به آن توجه نمود این است که تصاویر ناقص، مبهم و از همه مهم تر غلط های املایی به عنوان اشتباه بزرگی در ذهن مشتری ها اثر می گذارد. یکی از قوانین و اصول بسته بندی مواد غذایی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه خوانا بودن لیبل است. زمانی که درج اطلاعات مهم در روی بسته بندی محصولات گنگ باشد و یا به نحوی نامفهوم باشد موجب می شود تا مشتری نتواند اطلاعات کافی و مناسبی در مورد محصول دریافت نماید. این مسئله منجر به فاجعه ای بزرگ یا شکست محصول در بازار می گردد. از طرح های همانند یکدیگر برای لیبل مواد غذایی بهتر است که پرهیز نمود.
یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحیهای لیبل مواد غذایی، لیست مواد اولیه (استفاده از کلمات مخفف و نام های تجاری در لیست مواد اولیه) که روی کالا درج می گردد. برخی از مواد غذایی در جدول تغذیه واحدهای مشخصی داشته و به خوبی و بدون دغدغه باید از آنها در لیبل استفاده شود. اگر داده های درستی بر روی مواد غذایی درج نشود قطعاً پیامدهای جبران ناپذیری برای آن محصول به وجود می آورد. در حقیقت لیبل ها گمراه کننده نباشند و منظور خود را به درستی و شفاف به مصرف کننده برساند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : فلسفه طراحی لوگو
قوانین طراحی لیبل مواد غذایی؟
عدم رعایت الزامات قانونی به عنوان یک اشتباه بزرگ در طراحی لیبل قلمداد می شود. هنگام ارائه مواد غذایی به بازار نقاط قوت و ویژگی های منحصر به فرد آن باید در نظر گرفته شود. باید تمام پیام ها، داده ها و اطلاعات روی لیبل باید ساده و روان باشد. تا همه ی افراد در هر سنی بتوانند منظور آن را متوجه شوند. متن آن باید با زیرنویس اشتباه گرفته نشود. تصویر واضح از محصولات موجب می شود تا اعتماد خریدار را جلب نماید. اطلاعات واضح و دقیق باشند. باید فونت انتخابی برای لیبل خوانایی کامل داشته باشد.
رنگ آمیزی یکی دیگر از مراحل مهم و اصلی برای طراحی لیبل در نظر گرفته می شود. انتخاب رنگ مناسب نقش مهمی در موفقیت و جذب مشتری دارد.
بازدیدها: 75
دیدگاه ها