آنچه که در رابطه با طراحی لیبل مواد غذایی واقیت امر می باشد این است که طراحی تأثیر مستقیمی بر انگیزه ی افراد می گذارد. به علاوه آنکه طراحی حرفه ای لیبل باعث ترغیب شخص به خرید کالا می شود. بنابراین در وهله ی اول این طراحی بایستی حس پاکیزگی و سالم بودن را به مشتری القا نماید. تولید کنندگان و عرضه کنندگان مواد غذایی در سراسر کشور در حال توسعه و رشد قابل ملاحظه ای در طراحی های لیبل می باشند.
طراحی لیبل از جمله طراحی هایی است که هر روزه با آن روبه رو می شویم. از بستنی در فصل تابستان تا چایی و قهوه داغ در فصل سرد زمستان و محصولات مواد غذایی دیگر، هر روز طرح های گوناگونی را مشاهده می نمایم. همچنین بد نیست بدانید که در طراحی لیبل ایده در طرح گرافیکی آن نباید دورتر از ماهیت اصلی محصول مورد نظر باشد. ضمناً رعایت ترکیب سازنده محصول دقیقاً مطابق با محتوای تشکیل دهنده باید باشد.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : معرفی برترین طراحی لیبل مواد غذایی در سال ۲۰۱۹
اصول طراحی لیبل مواد غذایی
نخستین اصول طراحی لیبل متناسب بودن نوشتار و طرح گرافیکی با محتوای کالا می باشد. این روزها فرآیند کلی جداسازی و تفکیک توسط طراحان لیبل مواد غذایی به شکل پیچیده و علمی تبدیل شده است. در بازار عرضه مواد غذایی رقابت در طراحی لیبل کمتر از کیفیت محصول نمی باشد. لیبل یا برچسبی که جهت معرفی محصول طراحی می شود به همان میزان کیفیت محصول در جذب مشتری می تواند مفید و کارآمد می باشد. به علاوه آنکه طراحی لیبل مواد غذایی به صورت خلاقانه و همراه با ایده پردازی های مناسبی در جهت معرفی بهتر محصولات صورت می گیرد. از ایده های خلاقانه جهت افزایش تولید و کاهش هزینه های برای معرفی کالا به مصرف کنندگان استفاده می شود.
به طور کلی طراحی لیبل خلاقانه یکی از عناصر مهم در طراحی لیبل و بسته بندی از لحاظ جلب توجه بازار می باشد. ارائه و طراحی آن باید به صورت خلاقانه و حرفه ای انجام گیرد. آگاهی به تکنیک های خاص در طراحی لیبل و رعایت نمودن نکات ضروری در این زمینه لازم است. به کار بردن این نکات تأثیر بسیار زیادی در ارتقای محصول دارد. اگر چندین مورد از ایده های خلاقانه که در طراحی لیبل مهم می باشند بازگو نماییم بدین شرح می باشد:
ایده های خلاقانه در ایجاد بهترین طراحی لیبل مواد غذایی
۱: طراحی لیبل مواد غذایی خلاقانه باید شکل مناسبی از محصولات و خدمات آن نمایش دهد.
۲: در طراحی لیبل خلاقانه باید از رنگ های روشن و طرح های خلوت و شیک استفاده می شود. در واقع انگیزه و تمایل افراد را برای خرید کردن دو چندان می کند.
۳: محصولاتی که از نظر کیفیت باهم تفاوت چندانی ندارند قطعاً لازم است که در طراحی های خلاقانه خود مانور دهند و برند مورد نظر خود را با طرحی چشم نواز و گیرا در ذهن همگان ماندگار سازد.
۴: باید طراحی اطلاعات و دانش کافی را به مخاطب محصول ارائه نماید. آن را سردرگم نکند.
۵: طراحی لیبل مواد غذایی قطعاً باید شامل اطلاعات مواد تشکیل دهنده باشد.
۶: از متریال های مختلفی مانند مقوا، پلاستیک، فویل متالیک استفاده شود.
۷: استفاده نمودن از المان های تصویری خلاقانه مانند ( استفاده از فصل های سال، میوه های گوناگون، کاراکترهای محبوب کودکان) بسیار مؤثر می باشد.
۸: استفاده درست از رنگهای مناسب برای هر محصول و توجه فراوان به روانشناسی رنگ ها.
۹: ساخت قالبهای ویژه با ظروف یا طراحی با رنگ مرتبط با آن محصول ( استفاده نمودن از رنگ، نور، عکس، کلمات با فونت خاص و زیبا)
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی انیمیشن
مشخصه طرح های خلاقانه لیبل
برترین و متفاوت ترین نوع طراحی لیبل برای دستیابی به ظاهری مدرن، شیک و فوق العاده نیازمند طرح های مدرن، براق، و ساده است. استفاده از بافت های برجسته به اندازه تصاویر جذاب می باشد و به عنوان ایده ای خوب تلقی می شود. هنر طراحی و ایده پردازی خلاقانه در کشور ما از قدرت بالایی برخوردار نمی باشد. از آنجایی که نیازمند آموزش و انجام فعالیت های بیشتری است. لذا در نتیجه جدا از طراحی و ایده مناسب، ساخت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به امید پیشرفت این صنعت که می تواند تحویلی عظیم و بزرگ در تولید و ساخت طرح های خلاقانه لیبل مواد غذایی کشور عزیزمان ایران ایجاد نماید.
مقاله پیشنهادی : نحوه ایجاد تصاویر گام به گام
بازدیدها: 322
دیدگاه ها