این که شما طراحی لیبل برای چه محصولاتی ( تجاری یا صنعتی یا و… ) انجام میدید بسیار مهمه، لازم است که جزئیات دقیق تری را بدست بیارید تا از تجدید نظر و چاپ مجدد جلوگیری شود. این نکات مفید شما را در مسیر درست برای پروژه طراحی لیبل های بعدی قرار می دهد.
-
استفاده از رنگ و بافت مناسب :
شما ممکن است از قبل بدانید که بهترین شیوه طراحی و چاپ لیبل ها از لحاظ ارائه رنگ ( cmyk ) به جای ( RGB ) است. اطمینان حاصل کنید که متن انتخابی شما مهمترین اطلاعات در معرفی بسته بندی شما باشد، متن از یک فاصله نسبتا دور خوانا و قابل تشخیص باشد و رنگ ها جلوه ی بهتری به لیبل شما بدهند.
یک لیبل فلزی یا بازتابنده ممکن است چشم نواز باشد، اما هنگامی که با برخی از رنگ ها و بافت های خاصی مرتبط می شود، به سختی می توان نوشته ی روی لیبل را خواند. همچنین در طراحی بسته بندی مهم است که تفسیر روانشناختی رنگ را در نظر بگیریم: برچسب های نقره ای ممکن است پیچیدگی، ظرافت و یا احساس تکنولوژی پیشرفته را به نمایش بگذارند. برچسب کاغذ قهوه ای می تواند پایداری، قابلیت اطمینان و پایداری را تحمل کند؛ بسته بندی آبی می تواند اعتماد و قدرت را منتقل کند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
-
طراحی لیبل با ظرف و محصول آن در ذهن ماندگار است :
اندازه گیری مناسب، مسلما مهمترین گام در طراحی برچسب است،و هنگامی که شما یک ایده طراحی بوجود می آورید، به راحتی و تنها با یک نگاه به ظرف خود می توانید لیبل مورد نظر خود را طراحی کنید.
بافت ظرف شما مخروطی، گرد یا مربع است؟ شما باید اطمینان حاصل کنید که برچسب شما بر روی آن متناسب است و شکل آن را نیز تکمیل می کند و همچنین مقدار واقعی کالای مورد نظرتان را نشان دهید. برای یک محصول در ظرف مات یا یک محصول که از لحاظ زیبایی جلوه ی خوبی ندارد بهتر است که شما لیبلی طراحی کنید، که مقدار بیشتری از ظرف را پوشش دهد. در حالی که یک محصول جذاب در یک ظرف شفاف (فکر کنید عسل، مربا یا…) نیاز به یک برچسب کوچکتر دارد که محصول را نشان دهد و جلوه ی زیباتری داشته باشد.
-
ایجاد برچسب های قابل یادآوری و متمایز :
برچسب ها و بسته بندی باید چشم گیر باشند. شما میخواهید برای یک فروشگاه بزرگ و زنجیره ای لیبل بطری دلستر طراحی کنید یا یک صابون در یک طراحی جعبه بسته بندی شده که طراحی روی آن اصلا دیده نمی شود ؟ پس بسیار مهم است که چگونگی ارائه برچسب را در نظر بگیریم.
برخی از محصولات به خاطر نام تجاری معروفشان و برند بودنشان مشتری ها را بدون لحظه ای درنگ در فروشگاه ها جذب خود می کنند، اما اکثر محصولات نام تجاری معروفی ندارند و با صدها رقیب در فروشگاه ها ظاهر می شوند، بنابراین شما باید در طراحی لیبل نور، قفسه بندی و ارائه را در نظر بگیرید که در چند ثانیه ی اول مشتری را جذب خود کند.
برای اینکه لیبل قابل یادآوری و متفاوتی طراحی کنید، سؤال های زیر را از خودتان بپرسید :
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۸ روند طراحی لیبل در سال ۲۰۲۰ که باید از آن آگاه باشید (فصل اول)
آیا برچسب بین رقبا متفاوت است؟
آیا آشکارا و دقیقا محصول و نام تجاری را منعکس می کند؟
آیا مخاطبان مورد نظر را قانع می کند؟
-
دریافت بازخورد :
یک نظرسنجی راه بندازید و از افرادی که میشناسید برای انجام نظرسنجی و پاسخ به سوالات واضح درباره ی طراحی بسته بندی دعوت کنید .
ایجاد این سوالات به شما در درک اینکه آیا موفق به ایجاد تجربه خوب برای مصرف کننده شده اید، کمک می کند.
میتونید در نظرسنجی خود این سوالات را بپرسید :
آیا این طراحی طبیعی است؟ چرا آره و چرا نه؟
آیا این طراحی در انتخاب شما تاثیری دارد؟ چرا آره و چرا نه؟
آیا طراحی بسته این محصول در ذهن شما ماندگار بود؟ یک بار دیگر آن را در فروشگاه ببینید سمتش می روید؟ چرا آره و چرا نه؟
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
-
گزارش برای طول عمر بسته بندی و برچسب :
اگر برچسب های محصول را در یک بسته با دوام طراحی کنید مثل: (شیشه، ظرف فلزی یا یک جعبه محکم) مصرف کنندگان ممکن است بعد از استفاده از آن علاقه مند به استفاده مجدد ظرف باشند. اگر برچسب بسته بندی بدون آسیب رساندن به ظرف محصول از روی آن برداشته شود، این عمل را تسهیل می کند.
بازدیدها: 223
دیدگاه ها