با آتنا باشید…
اگر در فکر توسعه کسب و کارتان هستید به سوالات این مطلب پاسخ دهید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید.
گسترش و توسعه فعالیتها نیازمند یک برنامهریزی مناسب است. قبل از اینکه کسب و کار خاصی را در نظر بگیرید باید بدانید که برای رسیدن به موفقیت نیازمند انجام چند اقدام مهم و ضروری هستید. اگر برای توسعه کسب و کارتان سراسیمه و بدون توجه به هدفی که مد نظر دارید اقدام کنید مطمئن باشید نه تنها آن را از دست خواهید داد بلکه دیگر نمیتوانید امیدی به توسعه و گسترش آن داشته باشید.
آیا میتوانید به توسعه کسب و کارتان کمک کنید؟
چنانچه صاحب کسبوکار هستید، حتما این جمله معروف به گوشتان خورده است که «باید پول را صرف پول کنید». همین حرف در صورتی که شما به دنبال گسترش کسبوکارتان هستید نیز صادق است. اگر چه گسترش فعالیتها میتواند پول بیشتری را برای کسبوکارتان به ارمغان بیاورد، اما این امر به سرعت اتفاق نمیافتد و شما باید آماده سرمایهگذاری باشید. افتتاح یک شعبه جدید، استخدام یک تیم برای اداره آن و فعالیتهای بازاریابی که باید انجام شوند تا افراد در آن منطقه از کسبوکار شما مطلع شوند، قبل از آنکه سود کلانی را عاید شما کند نیازمند صرف هزینه برای دستیابی به هدف است.
اگر جریان نقدی مناسبی را برای پوشش این هزینهها نداشته باشید، باید سالهای زیادی را برای تسویه بدهیهایی که به بار آوردهاید، صرف کنید. قبل از تصمیمگیری برای رشد کسبوکارتان، همیشه امور مالی خود را بررسی کنید؛ اگر سودآور نیستید و یا به بودجهای که نیازمند آن هستید دسترسی ندارید، گسترش فعالیتها برای شما بسیار مشکل است و توسعه آن قبل از کسب آمادگی لازم میتواند مانع از سوددهی برای مدت طولانی شود.
آیا میتوانید کسب و کارتان را از دیگران پنهان کنید؟
تقریبا هر کارآفرینی رویای داشتن یک شرکت چند میلیون دلاری را در سر میپروراند، با این حال کارآفرینانی که به این نقطه عطف میرسند هیچگاه لقمه بزرگتر از دهان برای خود نمیگیرند. درست است که میخواهید به سختی و بیشتر از دیگران کار کنید، اما قرار نیست خودتان را غرق در رویا کنید. وقتی میخواهید فعالیت خود را گسترش دهید، ابتدا ببینید آیا قادر به انجام کار جدید هستید یا خیر؟ اگر در حال حاضر برای استوار نگهداشتن کسبوکارتان تلاش میکنید بهتر است با انجام پروژههای سنگینتر وضعیت خود را دشوار نکنید و عملی کردن تصمیمتان را تا زمان کسب منابع بهتر و تمرکز بیشتر بر هدف به تعویق بیاندازید.
هیچگاه به این فکر نکنید که مکان جدید و یا تیم بزرگتر به شما کمک میکند تا فشار کاری خود را کاهش دهید. به ویژه اگر در حال حاضر قادر به اداره مشتریان خود نیستید. بهتر است قبل از این که به توسعه کسبوکارتان بپردازید، منابع مورد نیاز برای پوشش فعالیتهایتان را شناسایی کنید.
آیا رقبای شما کسب و کارشان را توسعه دادهاند؟
صاحبان کسب و کار میتوانند از تماشای فعالیت رقبای خود تکنیکهای زیادی را یاد بگیرند. این بدان معناست که شما میتوانید از موفقیتها و یا شکستهای رقبای خود درس بگیرید و به هدفتان دست یابید. اگر رقبای شما در حال حاضر کسبوکارشان را گسترش دادهاند، میتوانید از منطقه جدید ایجاد شده توسط آنها بدون صرف وقت و منابع اضافی برای جذب مشتریان خود اقدام و نظر مخاطبان هدف خود را جلب کنید. با این حال، نیاز نیست مدت زمان زیادی را صبر کنید تا رقیبان شما فعالیتهای خود را گسترش دهند چراکه در اینصورت متقاعد کردن مشتریان برای پیوستن به کسبوکار شما بسیار دشوار خواهد بود.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
آیا شما و تیمتان برای یک چالش بزرگ آماده هستید؟
برای موفقیت در گسترش کسبوکار ,و بهبود بازاریابی، نباید تصمیمهایی که در ذهن دارید را بدون در نظر گرفتن موقعیت خود و هیچگونه تفکری عملی کنید. حتی اگر بودجه کافی، زمان و فضای مورد نیاز برای گسترش کسبوکاردر اختیارتان باشد اما انگیزه کافی و لازم برای انجام این کار را نداشته باشید هیچگاه موفق نخواهید بود. گسترش کسبوکار چالشهای زیادی را پیش روی شما قرار میدهد که قبلا هیچ کدام از آنها را تجربه نکردهاید، بنابراین شما و تیمتان باید برای دستیابی به موفقیت توانایی مقابله با آنها را داشته باشید.
فراموش نکنید، به همان اندازه که انگیزه و تعهد شما و تیمتان بالا باشد میتوانید توقع پیشرفت و ارتقای جایگاه خود را داشته باشید. قبل از اقدام به گسترش کسبوکار حتما با اعضای تیم صحبت کنید. درست است که شما صاحب کسبوکار و مسئول بخش عمدهای از کارها هستید اما فراموش نکنید گسترش فعالیتها به معنای افزایش حجم کاری برای تک تک افرادی است که در شرکت شما مشغول به کار هستند، پس باید قبل از وارد شدن به هر چالشی از آمادگی تیم خود برای رویارویی با آن مطمئن شوید.
برای گسترش فعالیتهای خود هیچگاه به آرامی تصمیم نگیرید. اگر قصد دارید کسبوکارتان را به مکان جدیدی منتقل کنید و یا آماده انجام کار جدیدی هستید، قبل از هر چیز تمامی جوانب کار را بسنجید، سپس تصمیم خود را عملی کنید. در نظر داشته باشید، توسعه کسب و کار نیازمند برنامهریزی و کسب آمادگی های لازم برای مقابله با چالشها و مشکلات احتمالی پیش رو است و هیچگاه نمیتوان با اجرایی کردن تصمیمات عجولانه به بالاترین سطح موفقیت دست یافت. حال با توجه به موارد ذکر شده میتوانید متوجه شوید که آیا زمان گسترش کسبوکارتان فرا رسیده است یا خیر؟
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۸ روند طراحی لیبل در سال ۲۰۲۰ که باید از آن آگاه باشید (فصل اول)
بازدیدها: 178
دیدگاه ها