هنگامی که لوگوهای ورزشی به خوبی طراحی شوند، می توانند طرفداران شما را جمع کنند و لرزش ها و اشتباهات رقابتی شما را پایین بیاورند.
تیم های ورزشی لیگ برتر ممکن است میلیون ها دلار برای تبلیغات لوگو خود داشته باشند، اما تیم های محلی، کلوپ های ورزشی و مدارس بودجه بسیار خوبی ندارند. بنابراین اگر به دنبال یک نشان ورزشی برنده و موفق برای تیم خود هستید، چند نشانگر می تواند تا حد زیادی شما را کمک کند.
برای کمک به شما در الهام بخشیدن به لوگوورزشی، ما ۳۱ مورد از بهترین لوگوهای ورزشی را در زیر جمع آوری کرده ایم و اطلاعاتی راجع به آنها را به اشتراک می گذاریم.
بیایید با کالبد شکافی بهترین لوگوهای ورزشی در لیگ های حرفه ای شروع به کار کنیم تا ببینیم که آنها چه کاری انجام می دهند، و سپس توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید این روندها را برای تیم خود اعمال کنید.
چگونه تیم ها و باشگاه های آماتور می توانند لوگوهای ورزشی در سطح حرفه ای را دریافت کنند؟
اگر می خواهید یک دوره سقوط و پرش حتمی در طراحی لوگو برای نام تجاری یا تیم ورزشی خود داشته باشید، گرفتن بهترین اطلاعات اغلب از طرف متخصصان صورت بگیرد بهتر است. بررسی کنید که لیگ های بزرگ چه می کنند و ببینید آیا می توانید برخی الگوها را مشاهده کنید. هنگامی که این روندهای تکرار شونده طراحی را شناختید، می توانید با کسری از هزینه، آنها را در طراحی خود پیاده سازی کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : تکامل لوگو برندهای معروف
بیایید نگاهی به برخی از موفق ترین لوگوهای ورزشی تاریخ بیندازیم.
گاو نر شیکاگو
یکی از موثرترین و محبوب ترین لوگوها مرتبط به لوگو شیر نر،که از امتیازات ورزشی بالایی برخوردار است . این لوگوغیر قابل تردید مکانی عالی برای شروع ، برای در نظر گرفتن لوگوخودتان است، فقط در حین استفاده از آن، آنرا زیر و رو و تغییر ندهید.
در اینجا ما به دو مورد از برجسته ترین تکنیک های طراحی لوگوهای ورزشی اشاره می کنیم، طلسم تهاجمی و بسیاری از نقاط تیز.
طلسم های عصبانی یک عنصر اصلی در ورزش هستند و لوگو تیم ها تمایل دارند که آن طلسم ها رابه طرز اغراق آمیز و بصورت پرخاشگری به تصویر بکشند. ایده این قضیه این است که تیم شما آنقدر قدرتمند و نفوذناپذیر به نظر برسد که بتواند حریفان را بترساند و هواداران را تشویق کند.
به همین ترتیب، شما در لوگوهای ورزشی، نشانه هایی مثل شاخ و حتی گوش، و گزینه های تیو برنده ی زیادی را مشاهده می کنید. در مورد دلیل وکارکرد این گزینه ها در زیر بیشتر توضیح خواهیم داد، اما به طور خلاصه، نکات تیزو برنده به یک طراحی انرژی می بخشد و آن را پویاتر می کند.
آرسنال اف سی
لوگوباشگاه فوتبال آرسنال چرخشی منحصر به فرد به طلسم های تهاجمی ذکر شده در بالا می زند. در حالی که یک توپ دقیقاً نشانگریک طلسم عصبانی نیست، اما یک سلاح جدی و نمادی از پرخاشگری است که آن را برای لوگوی ورزشی مناسب می کند.
اما دلیل برجسته بودن لوگوآرسنال، قاب آن است، مه به شکل یک سپر است. قاب لوگوورزشی شما می تواند به لوگوی شما عمق بیشتری ببخشد حتی اگر به سادگی یک دایره باشد تا کل طرح را متحد و افراد را به خود جلب کند. اگرچه استفاده از یک سپر نشاندهنده ی ارزش های لوگو شماست، همچنین قدرت و قدرت های ماورا دیگری را به شما می افزاید. قدرت، گزینه ی بسیارمناسبی برای صنعت ورزش محسوب می شود.
بال های قرمز دیترویت
یکی از مهمترین اصول طراحی لوگو، قابلیت یادآوری بودن آن است. یادآوری یک لوگو اولین قدم در شناخت برند است. لوگومناسب به عنوان چراغ راهنمایی برای مشتریان وفادار عمل می کند.با استفاده از لوگوهای ورزشی، بعید است که دیگران از کتاب طراحی یکسانی استفاده کنند. اما بال های دیترویت در مورد شکل ظاهری یک لوگوورزشی سنت شکنی می کنند. نتیجه آن چیزی کاملاً منحصر به فرد و به راحتی قابل تشخیص است، البته باید اذعان نمود که این لوگو توسط طرفداران آن مورد ستایش قرار نگرفته است.
لوگو راگبی
از آنجا که راگبی ورزش ملی نیوزیلند است، منطقی است که هیئت حاکمه روی لوگو آنها سرمایه گذاری کند. به هر حال، این کار دو هدف مهم را تشریح می کند: نه تنها نمایندگی سازمانی که تیم های راگبی کشور را اداره می کند، هستند، بلکه برخی از تیم های دیگررا نیز نمایندگی و هدایت می کنند.آنچه در این لوگوبسیار چشمگیر است این است که موفق شده به طور همزمان هم برای لوگو تجاری و هم برای یک لوگوورزشی طراحی شود. طراحی کاملاً سیاه و سفید با تصاویر ساده و در عین حال هنرمندانه، در خانه این شرکت با فرهنگ آن مناسب است.
حالا که دیدید لوگوهای ورزشی چه اشکالی دارند، بیایید نگاهی به چند توصیه عملی برای طراحی لوگوهای خود بیاندازیم. در اینجا ۵ نکته تخصصی برای الهام بخشیدن به نشان ورزشی وجود دارد:
نکات و الهامات برتر برای ایجاد لوگوهای شگفت انگیز ورزشی
۱٫ پرخاشگرباشید
یکی از بارزترین روندهای لوگوورزشی استفاده از نسخه اغراق آمیز تهاجمی شما است. بیشتر اوقات، یک حیوان پرخاشگر و یا یک شکارچی راس مانند یک خرس یا گربه بزرگ می تواند جذاب باشد.اما از یکی از ترسناک ترین حیوانات زنده، انسان است. ااستفاده از انسان به اندازه حیوان عصبانی معمول نیست، اما بسیاری از تیم ها از یک نوع نمادهای شخص استفاده می کنند، که به دلیل مهارت های جنگی اشان شناخته می شوند یا به طور کلی ترسناک به نظر می رسند. بیشتر اوقات، اینها شخصیت های تاریخی هستند: فرهنگ های خاص مانند اسپارت ها یا رومی ها، اما همچنین شخصیت های عمومی مانند دزدان دریایی، نینجا یا شوالیه های قرون وسطایی پرطرفدار تر هستند.
البته، این روند به نام تیم ورزشی شما بستگی دارد. خبر خوب این است که می توانید انتخاب های سبکی داشته باشید تا به هر طلسمی که می خواهید برسید و ترسناک تر به نظر بیایید.
۲٫ نکته های خود را تیزو برنده نمایان کنید
طراحان می دانند که چشم انسان به طور غریزی ازهر چیز و یا خطی که می بیند پیروی می کند. اینها به برخی اشکال خاص یک بار احساسی خاص می بخشد، به عبارت دیگر، یک “احساس” یا “احساس خاص” را منتقل می کنند. به عنوان مثال، حلقه ها به صورت هیجان انگیزی باعث رفتن چشم به این طرف و آن طرف می شود. خطوط افقی باعث تسکین اندزیرا چشم به روشی ثابت و جلو و عقب می رود.
اگرچه نقاط تیزوبرنده هنگام مشاهده یک اثر،ناخوشایند بنظر می رسند، اما سرعت چشم را دو برابرو تقریباً در جهت مخالف حرکت می کنند. این نه تنها از نظر بصری یک تصویر را جالب تر می کند، بلکه باعث می شود تا بیننده با دقت بیشتری رفتار کند، گویی در جاده ای پر پیچ و خم رانندگی می کند.
این نوع هوشیاری و نشاط دقیقاً همان چیزی است که لوگوهای ورزشی با زاویه های تیزو برنده به دنبال آن هستند. همراه با چاقو،سنبل و سایر تصاویر تهاجمی، زاویه های تیز، بینندگان را تحریک می کند و آنها را روی انگشتان پا نگه می دارد. این روندی است که به دلایل مشابه درلوگوهای باند متال نیز مشاهده می کنیم.
زاویه های تیزو برنده فقط برای طلسم به کار نمی روند. بیشتر اوقات، آنها در تایپوگرافی لوگوهای ورزشی گنجانده می شوند.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو برای ثبت در ذهن تاریخ و جهان
۳٫ به تایپوگرافی خود انرژی دهید
برای انتقال لحنی که می خواهید ونمی توانید درباره اش حرفی بزنید، فقط به تصویر لوگوورزشی خود اعتماد کنید، همچنین باید برروی تایپوگرافی لوگوخود کار کنید. اگر تایپوگرافی شما با تصاویرتان مطابقت نداشته باشد، کل لوگوشما خاموش و بی روح به نظر می رسد. همچنین تایپوگرافی قوی نیز ضروری است، زیرا عناصر بصری لوگوها اغلب برای پیراهن یا کالاها استفاده می شوند ومتن نام تیم شما گاهی اوقات باید خودش صحبت کند.
همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید نکات واضحی را به حروف خود اضافه کنید تا انرژی و اشتیاق بالابرود. به طور معمول، این شامل “سنبل درست کردن” برای برندتان است. اگر به اندازه کافی به لوگوهای ورزشی نگاه کنید، متوجه روندهای تایپوگرافی دیگری نیز می شوید.
به عنوان مثال ، وجود کمان در وسط کلمه نیز معمول است، به طوری که حروف اول و آخر کمتر ازیکدیگر فاصله می گیرند و از شکل کلمه قوس و کمان شکل می گیرند. این یک جلوه سه بعدی به لوگو ورزشی شما اضافه و خواندن آن را سرگرم کننده می کند.
اما می توانید کار خود را با فونت های پر زرق و برق نیز آزمایش کنید. به نظر می رسد مواردی که برای یک لوگوتجاری بسیار جذاب هستند، به طور طبیعی در یک لوگوورزشی جای می گیرند.
۴- روی کادربندی تمرکز کنید
ایده قاب بندی در لوگوها ریشه عمیقی در طراحی گرافیک دارد. در سطح، فریم ها تمام عناصر یک لوگو، تصاویر و متن را بهم متصل می کنند، تا به شما کمک کنند تا یک احساس واحد ایجاد و از نظر زیبایی شناسی تصویر را جذاب تر کنید.
اما یک معنای عمیق تر و ناآگاهانه تر نیز وجود دارد. قاب لوگو، حس همبستگی و اتحاد را نشان می دهد که برای جنبه جامعه سازی ورزش مناسب است. یک تیم به یک طرفدار یکپارچه نیاز دارد و لوگوهایی با قاب مثل خودش را تشویق می کنند. شما یا با ما یا علیه ما هستید.
سایر صنایع بیشتر برای محافل خود به حلقه ها اعتماد می کنند، زیرا محافل دوستانه تر واز استقبال بیشتری برخوردارند. اما با لوگوهای ورزشی، به چیزی تهاجمی و قدرتمندتردست خواهید یافت. سپرها نشان دهنده مقاومت و استحکام هستند، اما مثلث ها به عنوان نمادهای اقتدار و ثبات نیز عمل می کنند. از ترکیب اشکال برای شخصی سازی احساسی که می خواهید نترسید. توجه داشته باشید که چگونه لوگوخرس سیدنی با لبه های قاب محافظ خود، دور می زند تا بصورت دایره به نظر برسد.
۵٫ نماد خود را پیدا کنید
تیم های لیگ بزرگ نیازی نیست که توضیح دهند که چه کسانی هستند. حتی طرفداران معمولی می دانند که کابوی های دالاس یک تیم فوتبال آمریکایی هستند. اما متأسفانه برای تیم های کوچک و محلی، اینطور نیست. قبل از اینکه مردم را وادار کنید که به بازی های شما بیایند، باید به آنها بگویید که چه ورزشی انجام می دهید.
برای تیم های کوچک، یک روند لوگو موثر، این است که نوعی نماد در طراحی گنجانده شود تا نشان دهد شما در چه ورزشی بازی می کنید و برای چه چیزی انتخاب می شوید. این می تواند به اندازه گنجاندن یک توپ یا ابزاردر تصویر شما پررنگ باشد، اما شما می توانید به همان اندازه که می خواهید ورزشتان را مطرح کنید.
شاید این مطلب را نیز بپسندید : طراحی لوگو ، اشاره ای است به هویت شما
هیچ کس تیمی بدون ریشه را قبول نمی کند
لوگو ورزشی شما اولین احساسی است که تیم یا برند شما با هواداران جدید خود ایجاد می کند، بنابراین باید تا حد امکان چشمگیر باشد. اگر لوگوشما قدرتمند و فرمانده باشد، افراد برای پیوستن به انجمن شما هجوم می آورند.اگر در نشان دادن اشتیاق و ورزش در لوگو ورزشی خود مشکل دارید، استخدام یک متخصص را در شرکت خود درنظر بگیرید. طراح لوگومناسب با دید شما را زنده و یک لوگو ورزشی کامل را برایتان ایجاد می کند.
بازدیدها: 747
دیدگاه ها