کسب و کارهای کوچک بهدلیل محدودیتهایی که در بودجه خود دارند، به خصوص در شرایط رکود اقتصادی فعلی، نمیتوانند از روش های پر هزینه ی تبلیغاتی استفاده کنند; از این رو باید به دنبال روش های کم هزینه تر باشند. در ادامه ۸ تکنیک قدرتمند و کاربردی برای معرفی و بازاریابی محصولات یا خدمات کسب و کارهای کوچک جهت توسعه قدرت بازاریابی و افزایش فروش ارائه میگردد.
۱ تراکت با متن مختصر و مفید برای مشتریان بازار هدف خود ارسال کنید
افراد عموما جذب آگهی هایی با متن مختصر، کاربردی و متفاوت میشوند. یک آگهی با ذکر معرفی ساده و موارد کلیدی بیزینس شما میتواند تأثیری به مراتب بیشتر نسبت به توضیحات و جملات طولانی داشته باشد. همچنین به این نکته توجه کنید که این کارتها باید متناسب با اهداف شما، در بین افراد بازار مورد هدفتان و در مکانهای مرتبط ارائه شوند. هزینه این کار معمولا زیاد نیست.
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۲ خلاقیت داشته باشید و روشهای بازاریابی متفاوت ارائه دهید
متن آگهی تبلیغاتی تکراری هم برای خود شما و مهمتر از آن برای مشتری شما خسته کننده خواهد شد. روشهای بازاریابی می تواند متنوع باشد بنابراین، ارائه روشهای جدید و متفاوت به مشتری میتواند ارزش کار شما را بالا ببرد و حس مهم بودن را در مشتری ایجاد کند. اما در انتخاب این روشها دقت کنید. برای یک بازاریابی موفق، همیشه باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل کرد. توجه به انتقادات و پیشنهادات مشتریان میتواند موفقیت شما در ایجاد طرح های جدید و متفاوت را تضمین کند.\با آتنا باشید
۳ مشتریان را به سمت محصولات و خدمات مورد نظرشان هدایت کنید
اگرچه عموم مردم علاقه ای به شنیدن جملات دستوری ندارند، اما این تمایل در درون آنها وجود دارد که بشنوند چه کاری را و در چه زمانی انجام دهند. عباراتی مانند «همین حالا تماس بگیرید»، «همین امروز خرید کنید» و «همین حالا امضا کنید» میتوانند باعث به راه انداختن مکانیزمهای پاسخ هیجانی شوند. در نتیجه، در حالی که مشتریان در صدد خرید و استفاده از مزایای محصولات و خدمات شما هستند، به این عبارات پیشنهادی نیز عمل میکنند. شما باید دستورالعمل خود را شفاف و صریح بیان کنید تا مشتری بداند که چه اقدامات و کارهایی را باید انجام دهد.
۴ پیشنهاد فروش و یا تخفیف ویژه برای مشتریان جدید خود داشته باشید
بعد از اولین خرید مشتری، با فرستادن پیغامی ضمن عرض تشکر از خرید او، به اطلاع او برسانید که در خرید بعدی بهطور مثال از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهد شد. با در نظر گرفتن زمانی محدود برای ارائه این تخفیف میتوانید احتمال فروش را بالا ببرید. ارائه این گونه پیشنهادات و داشتن خلاقیت در این زمینه کمک شایانی به ماندن مشتری و همچنین جذب مشتریان جدید میشود.
با آتنا باشید
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۸ روند طراحی لیبل در سال ۲۰۲۰ که باید از آن آگاه باشید (فصل اول)
۵ آگهی محصولات و تبلیغات خود را در بسته ها و نامه های ارسالی برای مشتریان قرار دهید
در تمام بسته های ارسالی خود بروشوری از محصولاتتان قرار دهید. اینکار هزینه زیادی برای شما ندارد اما نتیجه کار، شما را غافلگیر خواهد کرد. با این کار، اطلاع رسانی درباره خدمات خودتان را گسترش میدهید، آگاهی ایجاد میکنید و افراد جدیدی را ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات خود میکنید.
۶ تبلیغات متفاوت و بر طبق بازار هدفتان انجام دهید
تنوع و خلاقیت در انجام تبلیغ برای یک محصول تکراری، کاری دشوار به نظر میرسد. اولین قدم در موفقیت یک تبلیغ، افزایش احتمال دیده شدن آن از طرف بازار هدفتان است. آشنایی با علایق بازار هدف، مکانی که در آن بیشترین حضور را دارند و این که از چه طریقی علاقمند به ایجاد ارتباط با تبلیغات و خود شما هستند بسیار حائز اهمیت است. تا زمانی که در مورد این مسائل اطلاعاتی نداشته باشید نمیتوانید تبلیغی هوشمندانه بسازید. در حقیقت پول خود را دور ریختهاید، بدون آنکه بازار هدفتان تبلیغ شما را دیده باشند!
شاید این مطلب را نیز بپسندید :
۷ عنوانی جذاب برای تبلیغ و ارائه محصولاتتان انتخاب کنید
یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در دیده شدن و افزایش فروش شما، عنوان منتخب برای تبلیغاتتان است. در ابتدا چندین عنوان مختلف را انتخاب کنید و سپس از میان آنها یکی را برگزینید. شما هم بدون شک این تجربه را داشته اید و به سراغ خواندن متنی رفته اید که عنوانی ترغیب کننده و سوال برانگیز داشته است. اگر عنوان مناسبی نداشته باشید، خواننده را جذب نمیکنید و در نتیجه محصول شما به مشتری معرفی نخواهد شد. چند نمونه از عناوینی که میتوانند خواننده را مجاب به خواندن ادامه مطلب شما بکنند، عبارتند از:
– فایده محور: «شما هم میتوانید با هزینه کم، کسب و کار کوچک خود را رونق دهید.»
– ساختار خبری: «راز موفقیت افراد ثروتمند »
– ترغیب کننده: «آیا به دنبال فرمولی برای افزایش فوری مشتری هستید؟»
– راهنمایی کننده: «چطور با سرمایه بسیار کم، شغلی درآمدزا ایجاد کنیم!»
۸ کیفیت و گارانتی به مشتری خود ارائه دهید
مردم به طور طبیعی شکاک هستند و با توجه به خطرات دنیای امروز در دنیای صنعت و فروش، شما باید تبلیغات خود را قابل باور و بدون ریسک جلوه دهید که این کار با رعایت چند نکته کوچک قابل انجام است. محصولی با کیفیت ارائه دهید تا مشتری با توجه به صداقت شما در ذکر مزایا و ویژگی های محصول و خدمات، به شما اطمینان نیز پیدا کند. روشی برای گارانتی کردن محصولات خود ارائه دهید که علاوه بر جلوگیری از ایجاد ضرر برای خودتان، رضایت مشتری را به همراه داشته باشد.
بازدیدها: 540
دیدگاه ها